فتاحی: پولی در والیبال گم نشده، بحث ناهماهنگی است

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علی فتاحی درمورد آخرین شرایط تیم ملی و غیبت بازیکنانی همچون معنوی‌نژاد و عبادی‌پور اظهار داشت: معنویی‌نژاد مصدومیت کهنه‌ای داشت و در رقابت‌های باشگاهی فشار زیادی به وی وارد شد. او با هماهنگی کادر فنی مدتی را مرخصی گرفته است. عبادی‌پور هم مسابقات سنگین و فشرده‌ای در لهستان داشت و باید بیشتر استراحت می‌کرد تا با آمادگی بالا به تیم ملی اضافه شود. فکر می‌کنم در هفته جاری تکلیف زمان حضور این دو بازیکن در تمرینات تیم ملی مشخص شود.

* حضور عطایی در تیم دانشجویان نباید به تیم ملی جوانان صدمه بزند

وی درخصوص احتمال حضور بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در تیم ملی دانشجویان خاطرنشان کرد: عطایی گزینه جدی ما است، اما هنوز چیزی قطعی نشده است. در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم بهترین تصمیم را بگیریم. جلساتی بین دهخدا و داوری برگزار شده تا تصمیمی اتخاذ شود که آسیبی به تیم‌های ملی ما نزند.

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال ادامه داد: ملی‌پوشان جوان ایران باید در مسابقات جهانی بحرین حضور پیدا کنند و دانشجویان هم باید در مسابقات جهانی ایتالیا بازی کنند و فاصله این دو تورنمنت 4 روز است. اگر عطایی به تیم دانجشویان برود یا نرود، تمرینات تیم جوانان ادامه دارد. باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که اگر عطایی در تیم دانشجویان حضور پیدا کرد، تیم جوانان صدمه نبیند. به هرحال تیم ملی جوانان در دوره گذشته مسابقات جهانی عنوان پنجم را کسب کرد و امسال هم پتانسیل بسیار خوبی دارد و می‌تواند روی سکو هم برود.

* شرایط ارومیه و اردبیل برای میزبانی لیگ ملت‌ها  کاملاً مطلوب است

فتاحی درمورد میزبان آمادگی ایران برای میزبانی مسابقات لیگ ملت‌ها گفت: جلسات هفتگی ما در فدراسیون برگزار می‌شود. هفته گذشته نمایندگان اردبیل و ارومیه در جلسه ما حضور داشتند و گزارشی از روند آماده‌سازی سالن‌ها دادند. هفته به هفته جلو می‌رویم و تاکنون که شرایط کاملاً مطلوب است. ما اعلام کرده‌ایم که اواخر اردیبهشت ماه سالن‌ها را تحویل خواهیم گرفت تا در فاصله شروع مسابقات اگر مشکلی وجود داشته باشد بتوانیم رفع کنیم. 

* تیم ملی سرپرست نداشت تا برای بازی‌های تدارکاتی نامه‌نگاری کند

وی درخصوص حضور تیم ملی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها بدون برگزاری بازی دوستانه، تصریح کرد: به هر حال بازی تداکراتی برای تیم ملی امر مهمی است. برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای انجام می‌شد که بهترین بازده را داشته باشد. درخواست بازی‌های تدارکاتی باید قبل از ژانویه انجام می‌شد؛ باتوجه به شرایط اقتصادی ما باید مدیریت هزینه هم داشته باشیم. هدف ما مسابقات انتخابی المپیک است، البته نیم‌نگاهی هم به لیگ ملت‌ها داریم. 

سرپرست دبیری فدراسیون والیبال ادامه داد: برخی از موارد به من مربوط نمی‌شود، چون من حدود 10 روز است که آمده‌ام. نامه‌نگاری‌هایی باید انجام می‌شد، اما چون تیم ملی سرپرست نداشت این اتفاق صورت نگرفت. خوش‌خبر فرد مفیدی برای تیم ملی است. با تمام این شرایط امیدوارم به لطف خدا نتایج خوبی در رقابت‌های پیش‌رو کسب کنیم.

* فدراسیون پولی دریافت نکرده، اما شرکت‌ها مدعی پرداخت هستند 

فتاحی درخصوص پولی که گفته می‌شود در والیبال گم شده است، اظهار داشت: هفته گذشته صحبت‌هایی در این خصوص مطرح شد. امیدوارم مراجع بالادستی زودتر رای نهایی در این خصوص را صادر کنند. سازمان بازرسی و ذی‌حسابی کل باید موضوع را بررسی کنند و امیدوارم در نهایت پول به والیبال تزریق شود. شرکت‌های مدنظر معتقد هستند که پول را پرداخت کرد‌ه‌اند، اما فدراسیون پولی دریافت نکرده که برای بررسی این امر هر دو طرف باید مدارک خود را ارائه دهند. 

وی درمورد نحوه عقد چنین قراردادهایی گفت: اطلاعات زیادی در این مورد ندارم، اما هر قراردادی که امضا می‌شود بند و تبصره‌ای دارد که کمیته حقوقی فدراسیون با حضور خاکزاد روی آن نظارت دارد. من درمورد قراردادهای قبلی اطلاعات زیادی ندارم.

* پولی در والیبال گم نشده، بحث ناهماهنگی است

سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال در پاسخ به این سوال که آیا منافع شخصی برای عقد این قراردادها در میان بوده است یا خیر، عنوان کرد: من در جریان نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون بعد از گذشت زمان طولانی هنوز موفق به دریافت طلب خود نشده است، گفت: در جریان نیستم؛ قطعاً به دلیل اختلاف نظری که وجود دارد این مشکل رخ داده است. من با لفظ گم شدن پول موافق نیستم، بلکه معتقدم ناهماهنگی به وجود آمده. امیدوارم در سال حساس والیبال که باید در انتخابی المپیک هم حضور پیدا کنیم مسئولان کمک کنند تا والیبال بتواند در مسیرش حرکت کند. خوشبختانه در حال حاضر فدراسیون مشکل مالی ندارد و برای سال جاری هم بانک گردشگری در کنارمان خواهد بود.

منبع: فارس