فخری: همه معادلات شمشیربازی را برهم زده‌ایم/ بایدحق‌مان را از ورزش ایران و دنیا بگیریم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پیمان فخری در مورد عملکرد تیم ملی شمشیربازی در مسابقات قهرمانی جهان گفت: در همه جای دنیا واژه‌ای است به نام «مدال کار». یعنی می‌آیند و بررسی می‌کنند که یک تیم یا یک نفر برای رسیدن به مدال جهانی چقدر کار کرده و امکانات داشته است. فکر می‌کنم که شمشیربازان ایران تمام این معادلات را برهم زده‌اند و با هیچ معیار و متری نمی‌توانید بررسی کنید که با این بودجه و امکانات بتوانید به مدال جهانی برسید و تیم ششم دنیا باشید.

وی ادامه داد:

در مسابقاتی که شرکت می‌کنیم بعد از ما فرانسه هفتم، آمریکا هشتم و رومانی و نهم و چین دهم دنیاست و امکانات ما با آنها اصلا قابل مقایسه نیست. امیدوارم آن پیمانه‌ای که از ابتدا برای شمشیربازی ایران در نظر گرفتند و همین الان هم وجود دارد، تغییر پیدا کند و نگاه ویژه تری شود. ما ثابت کردیم که می‌توانیم کارهای بزرگی کنیم.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی در مورد اینکه خواسته شما حقوق، پاداش یا امکانات است، گفت:

نگاه بچه ها تغییر کرده است. مسئولان خودشان شمشیربازی را جزو 7 رشته مدال آور المپیک در نظر گرفته‌اند. من نمی‌توانم عمده نگاه را بگویم بلکه می‌خواهیم نگاه ویژه تری صورت بگیرد. ما تصمیم گرفتیم که حق خودمان را از ورزش ایران و دنیا بگیریم. 

وی با اشاره به مسابقات قهرمانی جهان گفت:

همیشه در این رقابت‌ها تا پای مدال می‌رفتیم اما نمی‌شد. پاکدامن و عابدینی یک بار تا 8 نفر برتر رفتند و یک بار هم در تیمی چهارم شدیم، اما سرانجام این اتفاق افتاد و بغض چندین ساله‌مان ترکید و خستگی‌ ما و عابدینی از تن بیرون آمد.

وی که با برنامه ورزشگاه صحبت می‌کرد، ادامه داد:

عابدینی بعد از بازی‌های آسیایی قصد خدا حافظی داشت، اما به او گفتم می‌توانی این کار را انجام دهی، اما تا حالا چیزی نگرفتی و باید همه مدال‌های قبلی را دور بریزی و هر زمان که مدال قهرمانی جهان گرفتی باید سینه‌اترا سپر کنی و حرف بزنی.

فخری گفت:

10 روز قبل از اعزام تیم یک مسابقه درون اردویی برگزار کردیم و عابدینی در میان 6 بازیکن پنجم شد و وقتی مدال گرفت همه متعجب شدند. این پتانسیل شمشیربازی ایران را نشان می‌دهد. عابدینی به خاطر خصوصیات قهرمانی که داراست، می‌رود و در دنیا حقش را می‌گیرد. او در حال حاضر سهمیه انفرادی المپیک را در دستانش دارد و در رده تیمی هم با توجه به نتایج و رنکینگ‌مان شانس زیادی برای حضور در توکیو داریم.

منبع: فارس