فخری: چین به خاطر چالش‌های سیاسی المپیک را برگزار کرد/ اردوها لغو می‌شود

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: چین به خاطر مسائل سیاسی المپیک را برگزار کرد، اما کنترل تعداد نفرات زیاد در بازی‌های آسیایی سخت است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، پیمان فخری درباره تعویق بازیهای آسیایی 2022 هانگژو، اظهارداشت: خبر شگفت انگیز و شکننده ای بود. متاسفانه زور وزارت ورزش و کمیته المپیک چین به سلامت نرسید و با وجود تلاش های صورت گرفته، هزینه های انجام شده و گزارش کاملی که ستاد برگزاری بازیها در تاشکند داشت، این بازی ها به تعویق افتاد. این ضربه بسیار سنگین بود چرا که 700 ورزشکار زن و مرد کشورمان در اردوی آمادگی بودند و از 6 ماه قبل برای این بازیها تمرینات خود را آغاز کرده بودند. بازی های آسیایی بعد از المپیک مهمترین رویداد است.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای آسیایی 2022 درباره تاریخ جدید این مسابقات، گفت: سال بعد مسابقات انتخابی المپیک 2024 پاریس برگزار می شود و فکر نمی کنم زور شورای المپیک آسیا به فدراسیون های جهانی برسد چرا که تقویم آنها برای مسابقات کسب سهمیه مشخص شده است. البته کمیته ای تشکیل شده تا ببینند زمانی هست که بتوانند این مسابقات را برگزار کنند یا خیر اما این کار بسیار سخت است.

فخری همچنین درباره وضعیت ورزشکارانی که در تمرین بودند چه خواهد شد، خاطرنشان کرد: ما مردادماه امسال بازیهای کشورهای اسلامی در قونیه را پیش رو داریم. تیم هایی که به این بازیها اعزام می شوند تمرینات خود را خواهند داشت اما نمی توانیم ورزشکاران دیگر را تا سال بعد در اردو نگه داریم به همین دلیل اردوها لغو خواهد شد.

وی درباره اینکه چین المپیک زمستانی را برگزار کرد چرا بازیهای آسیایی لغو شد، تصریح کرد: در المپیک 5 هزار نفر شرکت داشتند که همه در حباب بودند و کسی حق خروج نداشت. چین به خاطر چالش های سیاسی در تلاش بود این بازیها را برگزار کند که موفق هم بود اما برای بازیهای آسیایی 25 هزار نفر قرار بود به هانگژو بروند بنابراین کنترل آن سخت بود. البته از یک ماه پیش که دیدیم آنها پاسخ ایمیل های ما را مبهم می دهند ارزیابی این را داشتیم بازیها به تعویق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

بازی های آسیایی یک سال به تعویق می افتد
نویدکیا:مدافعین ما خسته بودند و در هر 6 بازی آسیایی بازی کردند
مذاکره کشورها برای شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو

انتهای پیام/