فراخوان عرضه بلوکهای مدیریتی سهام استقلال و پرسپولیس توسط سازمان خصوصی سازی

سازمان خصوصی سازی در خصوص عرصه بلوک های مدیریتی سرخابی های پایتخت توسط این سازمان فراخوانی منتشر کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظهو به نقل از سازمان خصوصی سازی فرآیند خصوصی سازی دو باشگاه بزرگ و مردمی استقلال و پرسپولیس پس از سالها، از 15 اسفندماه 1400 وارد مرحله جدی و عملیاتی شد. در این مرحله پس از درج نماد دو شرکت در بازار پایه فرابورس و با اخذ مصوبه از هیئت واگذاری، پذیره نویسی سهام جدید ناشی از سلب حق تقدم دولت در افزایش سرمایه از محل آورده نقدی با صرف سهام؛  توسط شرکت­های فرهنگی _ ورزشی استقلال و پرسپولیس آغاز و با خریداری کلیه سهام جدید توسط متقاضیان و پس از ثبت افزایش سرمایه ، مقدمات عرضه و واگذاری سهام متعلق به دولت در این دو شرکت فراهم خواهد بود.

لذا در جهت تحقق گام بعدی فرآیند خصوصی سازی این دو باشگاه و واگذاری سهام مدیریتی آنها؛ سازمان خصوصی سازی در نظر دارد نسبت به عرضه رقابتی بلوکهای مدیریتی سهام شرکت­های مذکور از طریق فرابورس اقدام نماید. به منظور دستیابی به الگوی مطلوب برای تعیین شرایط و نحوه واگذاری بلوکهای مدیریتی، از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی و شرکتهای صاحب­صلاحیت و با سابقه دعوت به عمل می آید جهت انجام مذاکره و ارائه پیشنهادهای خود به سازمان خصوصی سازی(دفتر بازاریابی و واگذاری بنگاهها) مراجعه و یا مکاتبه نمایند.

بدیهی است مطابق قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، واگذاری سهام مدیریتی این دو شرکت نهایتاً بر اساس قیمت و شرایط تعیین شده توسط هیئت محترم واگذاری و با بررسی صلاحیتهای عمومی و تخصصی متقاضیان در چارچوب «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ها» صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/