فرشید سمیعی: نکونام و خطیر اختلافی ندارند

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال گفت: بحث نکونام و خطیر فقط یک اختلاف نظر است‌.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، فرشید سمیعی درمورد برگزاری مجمع فوق‌العاده باشگاه استقلال، اظهار داشت: موضوع این جلسه ترمیم و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره بود که قرار شد به وقت دیگری موکول شود و به دلیل عدم ارجاع از دستور کار خارج شد.

وی درمورد بحث اختلاف علی خطیر و جواد نکونام و اینکه این ماجرا چه زمانی تمام می‌شود زیرا برخی بازیکنان قراردادشان هنوز ثبت نشده است، توضیح داد: اختلافی وجود ندارد. ممکن است به دلیل مشکلاتی که باشگاه با آن دچار شده، اختلاف نظر در برخی موارد وجود داشته باشد اما طرفین سعی بر همفکری و تعامل مشترک دارند تا قضیه حل شود. این مشکلی هم ربطی به نکونام ندارد. قبل از مدیریت خطیر در استقلال هم اتفاق افتاده است. مصوبه‌ای در کارگروه فدراسیون تصویب شده که باشگاه‌ها صورت جلسه‌اش را امضا کرده‌اند. با توجه به مبلغ قرارداد بازیکنان استقلال در سال گذشته که واقعی ثبت شده و مبلغش بالاتر از سقف فعلی است، مشخص بود دچار مشکل خواهیم شد‌.

سمیعی خاطرنشان کرد: متاسفانه یا کسی متوجه نشد، یا کسی به بچه‌ها اعلام نکرد یا استقلال هم اعتراض و برخورد نکرد. باید به این مصوبه اعتراض می‌کرد زیرا مشخص بود با اعداد ثبت شده استقلال در سازمان لیگ به مشکل می‌خوریم. الان به فکر هستند این مشکل را حل کنند.

وی درمورد راهکار موجود برای رفع این معضل، عنوان کرد: نمی‌توانیم راهکار را بگوییم. خودتان سال‌ها است در فوتبال هستید و مبلغ قرارداد بازیکنان را می‌دانید. خیلی از مبالغ دست کم درمورد چهره‌های شاخش فوتبال ما غیر واقعی است‌. باشگاه‌های دیگر هم کارهایی کرده‌اند که نیازی به گفتن نیست‌. در زمانی که این قانون سقف بودجه تصویب شد، در استقلال حضور نداشتیم در غیر این صورت همیشه به این مسائل اعتراض کرده‌ام. خودتان هم می‌توانید شهادت بدهید در گذشته به هر آنچه علیه استقلال ثبت شده، در همان لحظه اعتراض کردم. نمی‌دانم در آن زمان چه اتفاقی افتاد که این قانون تصویب شد اما سوال ما این است چرا فقط باید استقلال قانون را رعایت کند؟

عضو هیات مدیره استقلال تصریح کرد: استقلال از قانون‌مداری خودش ضربه می‌خورد و این درست نیست باشگاهی که قانون را رعایت کرده است اینگونه ضربه بخورد. برخی باشگاه‌ها با دادن املاک در داخل و خارج از کشور، شرکت‌های زیرمجموعه یا ارزهای خارجی از اجرای قانون فرار می‌کنند و تا الان هم با وجود اینکه گفته می‌شود برخورد می‌شود، برخوردی ندیده‌ایم. جزء مسائل خیلی جزئی که آن را هم خیلی راحت حل کرده‌اند.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش تیم‌های صنعتی است، گفت: کل فوتبال ایران را می‌گویم.

وی در واکنش به این بحث که پرسپولیس هم مثل استقلال مدعی رعایت سقف قرارداد است و می‌گوید تیم‌های صنعتی مثل سپاهان، گل‌گهر و …. که از بودجه صنعتی استفاده می‌کنند، قانون را رعایت نکرده‌اند، توضیح داد: درست نیست اسم باشگاه یا بازیکن را بیاورم. اهالی رسانه و همه علاقه‌مندان به فوتبال اسامی بازیکنان را می دانید و به راحتی می‌توانید تشخیص بدهید کدام قراردادها واقعی است یا نیست؟ همانگونه که پیش از این گفتم اختلاف‌ها یک یا ۲ میلیارد نیست که قابل تشخیص نباشد بلکه ۱۰، ۲۰ و ۳۰ میلیارد و به راحتی قابل تشخیص است‌. اصلا نیازی به کارشناسی ندارد. چشمی و با رویت اعداد هم می‌توان تشخیص داد کدام قراردادها واقعی است یا نیست؟

عضو حقوقی هیات مدیره استقلال در پاسخ به این سوال که آیا پرداخت هواداران متمول برخی باشگاه‌ها خارج از سیکل مالی به استقلال ضربه نزده است، عنوان کرد: باید دید قوانین اجازه می‌دهند یا نمی‌دهند‌؟ باید پول داخل حساب باشگاه بیاید که نمی‌آید. درست نیست درمورد باشگاه‌های دیگر صحبت کنم و نهادهای نظارتی باید به این مسئله پاسخ بدهند.

سمیعی درخصوص مشکل ثبت قرارداد مهدی هاشمی‌نسب، توضیح داد: هاشمی‌نسب همیشه  تعصب خود را به استقلال نشان داده و از حضورش همیشه خوشحال هستیم.

وی درمورد اینکه آیا او از بازی بعدی استقلال می‌تواند روی نیمکت بنشیند، گفت: ان‌شاءالله.

وی درمورد اینکه استقلال با وجود مشکلات مربوط به سقف بودجه سراغ بازیکنی ۳۵۰ هزار دلاری به نام منتظر محمد رفت که مورد تایید جواد نکونام هم نبود، تصریح کرد: به هیچ عنوان چنین مبلغی نبوده است‌.

عضو هیات مدیره استقلال درواکنش به این موضوع که برادر این بازیکن در استوری‌اش چنین مبلغی را عنوان کرده است، پاسخ داد: به استوری برادرش کاری ندارم اما طبق اسناد داخل باشگاه، اصلا چنین عددی نیست.

سمیعی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است قرارداد دلاری با این عراقی‌ بسته شود، عنوان کرد:  این قرارداد ریالی و مبلغش هم بسیار مناسب بود.

وی درمورد اینکه استقلال به سقف قرارداد رسیده و نتوانسته است قرارداد برخی بازیکنان را ثبت کند اما بازهم بازیکنی خریده که مورد تایید سرمربی نیست، گفت: علتش این بوده که سقف تعیین شده توسط بازیکنانی که از سال گذشته‌اش بوده‌اند و امسال هم افتخار داریم در خدمتشان باشیم، پر شده است. بازیکنان در سال گذشته قرارداد ۲ یا ۳ ساله ثبت کرده‌اند و سقف امسال از قبل پر شده‌. با توجه به کادرفنی جدید و بازیکنان جدیدی که با آنها صحبت کرده‌ایم اما قراردادشان امضا نشده و فقط توافق مالی کرده‌ایم، کار مقداری مشکل شده است.

عضو هیات مدیره استقلال تاکید کرد: مشکل کار فقط همین است که اعداد و مبالغ استقلال واقعی است.
سمیعی درمورد آخرین وضعیت انتخاب اسپانسر و میزان درآمدزایی تیم مدیریتی جدید استقلال، خاطرنشان کرد: این خیلی نکته جالبی است. برخلاف چیزی که می‌گویند هیچ تیمی اسپانسر پولش را کامل پرداخت‌ نکرده‌.  این موضوع درست نیست که پول همه تیم‌ها به جز استقلال را فقط اسپانسر می‌دهد. کل هزینه فوتبال ایران را دولت می‌دهد‌. بالاترین مبلغ اسپانسرینگ در کل فوتبال ایران ۱۳۰ میلیارد تومان و متعلق به شرکت ایرانسل بود. درحالیکه هزینه‌ها بالای ۶۰۰_۵۰۰  میلیارد بود. اصلا اینگونه نیست که برای استقلال را نداده و برای تیم‌های دیگر را داده‌اند. تا امروز هیچ اسپانسری هزینه کامل یک تیم فوتبال را نداده است. قسمتی از هزینه‌ها را می‌دهند که شامل تبلیغات روی پیراهن یا در بهترین حالت تبلیغات محیطی یا فضای مجازی است.
عضو حقوقی هیات مدیره استقلال در مورداینکه گفته می‌شود قرارداد با شرکت پگاه نهایی شده بود اما به دلیل اینکه این شرکت قصد داشت اسپانسر دو باشگاه باشد با استقلال همکاری نکرد، گفت: نه چنین چیزی نبود. مذاکرات خوبی با شرکت سرمایه‌گذاری‌شان صورت گرفته بود. قرارداد برایشان ارسال شد. خودشان اصلاح کردند و برای ما فرستادند. قبل از امضا گفته شد مقامات بالای صنایع شیر پگاه گفته‌اند این قرارداد منعقد نشود.

سمیعی در خصوص اینکه گفته می‌شود عضو پنجم هیات مدیره استقلال سعادتمند است، عنوان کرد: نمی‌دانم. امروز نمایندگان وزارت ورزش و خصوصی سازی که آمدند اسمی اعلام نکردند.

وی در مورد اینکه علی خطیر در تدوین قانون سقف بودجه دست داشته، گفت: آنچه من قبلا گفتم این بود که متن اولیه را کارگروه تدوین مقررات و قوانین تدوین کرده که دوست عزیزمان آنجاست. قطعا خطیر بوده بود اما متن اولیه را چه کسی نوشته و همچنین خطیر مسئولیتی در باشگاه استقلال نداشت. مدیران دیگری حضور داشتند. البته صددرصد معتقدم این مساله را به مدیرعامل یا سرپرست آن زمان انتفال ندادند. چون با شناختی که دارم اکر به او انتقال می‌دادند که شما تا سقف ۳۰۰میلیارد می‌توانید پر کنید، الان بازیکنان این مقدار را پر کرده‌اند و اگر این قراردادها را ببندید سقف پر می‌شود، قطعا او فکر دیگری می‌کرد. مطمئنم به او اطلاع نداده بودند و در جریان مشکلات سقف نبود.

سمیعی در مورد اینکه آیا تا بازی هفته دوم سازمان لیگ قرارداد بازیکنان جدید استقلال را ثبت می‌کند، اظهار داشت: ان‌شاالله. ما باید راهکار ارائه کنیم. نهایت سعی‌مان را به کار می‌گیریم و در حال انجام این کار هستیم.

سمیعی در مورد اینکه آیا تا بازی هفته دوم سازمان لیگ قرارداد بازیکنان جدید استقلال را ثبت می‌کند، اظهار داشت: ان‌شاالله. ما باید راهکار ارائه کنیم. نهایت سعی‌مان را به کار می‌گیریم و در حال انجام این کار هستیم.

وی در مورد اینکه جلسه بعدی هیات مدیره استقلال چه زمانی برگزار می‌شود، گفت: چون از دستور کار خارج شده هنوز اعلام نکرده‌اند. ان‌شاالله اعلام می‌کنند.

پایان پیام/