فغانی:خانواده‌ام استقلالی هستند؛ من سر استقلال را نبریدم

علیرضا فغانی سرشناس‌ترین داور تاریخ فوتبال ایران از علاقه خانواده خود به استقلال صحبت کرد

به گزارش گروه ورزش سایت لحظه؛ علیرضا فغانی بدون تردید بزرگترین داور فوتبال ایران محسوب می‌شود و صاحب افتخاراتی در این عرصه شده که به نظر نمی‌رسد حداقل در آینده نزدیک کسی بتواند با آن برابری کند. البته فغانی هنگامی که در ایران قضاوت می‌کرد، بارها متهم به ضدیت با استقلال یا پرسپولیس شده بود و این مسئله موجب شد تا در گفت‌وگو با خبرورزشی ادعای خاصی را مطرح کند.

علیرضا فغانی در اول آبان سال ۱۳۸۸ هنگامی که قاضی بازی استقلال- صبا بود، فرهاد مجیدی را از زمین اخراج کرد و همین اتفاق موجب شد تا اعتراض طرفداران استقلال نسبت به قضاوت او به طرز کم‌سابقه‌ای اوج بگیرد. این داور سرشناس سوم آبان همان سال طی مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرورزشی ادعای بزرگی مطرح کرد و در یک افشاگری تاریخی گفت: باور کنید من سر استقلال را نبریدم بلکه فقط قانون را اجرا کردم و هیچ مشکلی هم با فرهاد مجیدی یا فوتبالیست‌های دیگر ندارم. مجیدی در زمین داد و فریاد کرد و اخراجش کردم چون طبق قانون اجازه ندارد بر سر داور فریاد بزند. من خودم به هیچ تیمی تعلق خاطر ندارم ولی اغلب اعضای خانواده‌ام استقلالی هستند؛ البته استقلالی‌های کاملا منطقی! آن‌ها واقعیات را می‌پذیرند و به آن کاملا احترام می‌گذارند.

فغانی در ادامه این مصاحبه تصریح کرد: من در خانواده‌ای بزرگ شده‌ام که تعداد داوران در آن بسیار زیاد هستند؛ پدر و پدر همسرم داور بوده‌اند، برادر همسرم و پسر عموی خودم نیز داور هستند بنابراین عملکردم در داخل خانواده و میان اقوام به طور دقیق نقد می‌شود.