فینالی با دو برنده و یک قهرمان

فینال جام حذفی فوتبال کشورمان در شرایطی در مشهد به پایان رسید که تیم فوتبال تراکتورسازی با سه گل در نیمه اول و دفاع تمام قد در نیمه دوم توانست حریف خود یعنی استقلال تهران را شکست دهد و قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نیمه اول یک نیمه عجیب را از سوی استقلالی‌ ها شاهد بودیم استقلال در زمین بدون تمرکز، بدون حواس و بدون برنامه خاصی طی طریق و طی زمان می کردند آنها در طول بازی بیش از چندین پاسخ تا چندین حمله بی‌برنامه و چندین اشتباه تاکتیکی را در ورزشگاه به منصه ظهور گذاشتند.
و نتیجه چنین نمایشی پذیرش سه گل بود که البته دروازه‌بان استقلال بر روی آنها مقصر قطعی شناخته می‌شود اما در عین حال نباید از کار تاکتیکی ضعیف و ضعف تیمی گسترده آبی پوشان نیز چشم پوشید.
در سوی دیگر قرمزپوشان تراکتورسازی نیمه اول را بسیار پرفروغ آغاز کردند، کار تاکتیکی منسجم و ضربات از راه دور با توجه به ضعف دفاعی استقلال و همچنین ضعف شدید دروازه بان این تیم در توپ‌های ارسالی از راه دور و نزدیک موفق شد سه بار دروازه این تیم را باز کند که هر سه گل را می توان در تراز گل های زیبای فوتبال ارزیابی کرد.
حملات سردرگم استقلالی‌ها در نیمه اول به هیجان رسید و تراکتورسازی منسجم همچنان به کار تاکتیکی و رو به جلو پرداخت و در عین حال خط دفاعی با برنامه و مرتب را نیز ساماندهی و سازماندهی می کرد بازی با حساب سه بر صفر به سود تراکتورسازان تبریز در نیمه اول به پایان رسید و تماشاگران البته از خانه منتظر نیمه دومی بودند که کمتر کسی می توانست حدس بزند استقلال به بتواند به دو گل برسد.
فرهاد مجیدی که پیش تر ثابت کرده بود مربی نیمه دوم است و در تغییر شرایط و نتیجه بازی تبحر خاصی دارد در این بازی هم از این قاعده مستثنا عمل نکرد و دقایقی پس از شروع نیمه دوم استقلالی دیگر را شاهد بودیم، استقلالی که این بار بازی رو به جلو، هجومی با نظم و برنامه را در دستور کار قرار داده بود. همین نظم و برنامه در کنار کار دفاعی تراکتورسازی باعث شد آبی‌پوشان به گل اول دست یابند گلی سرنوشت‌ساز که می توانست با توجه به مدت زمان باقی مانده بازی را به کلی تغییر دهد حملات آبی‌پوشان از چپ و راست به طور مداوم ادامه داشت اما در این بین از درخشش فوق العاده دروازه‌بان تراکتورسازی نیز نمی‌شود گذشت دروازه‌بانی که در خروج ها عالی و بی نقص عملکرد و در تصمیم گیری های دقایق بحرانی نیز اما نمایش فوق العاده ای داشت همچنین دفاع سیستماتیک و مدرن تراکتورسازان نیز مزید بر علت شد تا همچنان پیروز میدان قرمز پوشان باشند.

فشار های بی امان استقلال در روزی که اسماعیلی پر اشتباه و وریا غفوری چندان پرفروغ عمل نکرده بودند نهایتاً استقلال را به گل دوم رساند یک موقعیت هم دقیقاً به مانند گلی که در دربی پایتخت به سرخپوشان زده بودند توسط مهدی قائدی خلق شد که البته با دفاع فوق‌العاده تراکتورسازی دفع شد. در دیگر سو تراکتورسازان با توجه به پیروزی سه هیچ نیمه اول یک بازی سراسر بسته را در دستور کار قرار دادند بازی که در واقع در مواقعی به دفاع جانانه و غیرتمندانه هشت یا نه نفره نیز منتهی می‌شد .
ساکت الهامی سرمربی قرمزپوشان نیست که روز بسیار پرحاشیه و شلوغی را سپری می‌کرد اواسط نیمه دوم اخراج شد و نیمکت تیمش را به کمک مربیان و دیگر بازیکنان سپرد اتفاقی که شاید در عمل برای استقلالی ها خوشایند بود اما در نهایت تاثیر چندانی در نتیجه بازی نگذاشت.
فرهاد مجیدی به مانند سوابق پیشین اش تا دقایق آخر سعی کرد با تغییر تاکتیک به گل سوم مقابل تراکتورسازی برسد اتفاقی که به علت دفاع چند لایه آذریها به واقعیت نپیوست، عمده مشکلی که در تمرینات تاکتیکی نیمه دوم استقلال احساس می‌شد تاخیر شدید در انتقال توپ از میانه میدان به خط حمله و از خط دفاع به میانه میدان بود این تاخیر ها باعث شد در دقایقی که استقلال ثانیه به ثانیه را پراضطراب و پر نوسان می گذراند موفق نشود بهره کافی را از این دقایق ببرد و اکثراً توپ با بغل پا های در عرض به کندی خود را به محوطه ۱۸ قدم قرمزپوشان میرساند.
پس از پایان نود دقیقه داور بازی با توجه به زمان های بسیار تلف شده در نیمه دوم حدود ۹ دقیقه وقت اضافه را منظور کرد و در پایان این نوع دقیقه راس دقیقه ۹۹ سوت پایان بازی را کشید استقلال فینال را با نتیجه ۳ بر ۲ واگذار کرد تا اولاً قدر از دست دادن ۴۵ دقیقه طلایی نیمه اول را بیشتر بداند و از دیگر سو متوجه باشد که مقابل هر تیمی باید این احتمال را داد که یک تیم برنده با یک دفاع جانانه و فنی و حساب شده عنان کار را از کف هرمربی بگیرد.
تراکتورسازی با پیروزی ۳ بر ۲ فاتح فینال لیگ جام حذفی شد و آبی‌پوشان حالا با یک تیم کاملاً بحران زده و سرمربی که از مدتها پیش این روزها را در صفحات مجازی خود حدس زده و پیش بینی کرده بود راهی تهران می‌شود تا جدال این روزهای بین سعادتمند و فرهاد مجیدی تکلیف فصل بعدی آبی‌پوشان را رقم بزند فصلی که اگر با همین جدال‌های لفظی و عملی قرار باشد پیش برود قطعاً استقلال را وارد یک بحران درازمدت خواهد کرد بحرانی که این روزها اکثراً اتفاقات عجیب و غریب حوزه مدیریتی این تیم را عامل اصلی آن می دانند.

اتمام پیام/