فینال چمپیونز لیگ| جدال تاریخی بوندسلیگا – لوشامپیونه/ دوئل مربیان آلمانی برای فتح UCL

فینال فصل پرهیاهوی فوتبال اروپا در معتبرترین تورنمنت قاره سبز را بایرن مونیخ و پاریسن ژرمن بر گزار خواهند کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، تقابل افکار و اندیشه‌های دو مربی آلمانی و صاحب سبک در مقطع کرونا زده فوتبال اروپا، در دیدارهای بدون تماشاگر، بازی تاریخی را به یادگار خواهد گذاشت.

فینالی که همواره مملو از تماشاگر بود حالا بدون تماشاگر برگزار خواهد شد.

توماس توخل بالاخره پرخرج ترین تیم فرانسه را به دیداری رساند که سالها مالک قطری پاریسن ژرمن در حسرت آن به سر میبرد.بایرن مونیخ هم با هانس دیتر فیلیک فقط به فتح جام فکر میکند.

پاری سن ژرمن پس از نیمه کار ماندن لوشامپیونه ، با 68 امتیاز و 12 اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم عنوان قهرمانی را بدست آورد.شاگردان توماس توخل با پیروزی 1-0 مقابل سنت اتین جام حذفی فرانسه،کوپادی‌فرانس را هم فتح کردند و در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی برابر لیون قهرمان لیگ کاپ،کوپادی لالیگ هم شدند تا هر سه جام معتبر داخلی را کسب کنند.

باواریاییها فصل 2019/20 بوندسلیگای را با 82 امتیاز و با 13 اختلاف امتیاز نسبت به تیم دوم با قهرمانی به پایان رساند. این تیم در ادامه موفق شد قهرمانی در دی اف بی پوکال را با پیروزی 4-2 مقابل بایرلورکوزن در فینال کسب کند، تا هر دو جام معتبر داخلی را به دست آورده باشد.قهرمانی در جامهای داخلی فوتبال آلمان در این فصل برای شاگردان توخل، ساده به دست نیامد و آنها در شروع مجدد بوندسلیگا استارتی طوفانی داشتند و همه رقبا را مغلوب کردند.

رنکینگ پاری سن ژرمن در یوفا

پاری سن ژرمن تیم هفتم رنکینگ یوفا میباشد.پاریسیها در گروه A مرحله گروهی چمپیونز لیگ،بالاتر از رئال مادرید، کلوب بروخه و گالاتاسارای با 16 امتیاز به مرحله حذفی صعود کردند. قهرمان فرانسه پس از شکست 2-1 در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل دورتموند، در دیدار برگشت با دو گل پیروز شد. در مرحله یک چهارم نهایی، در حالیکه با یک گل از آتالانتا عقب بود، با دو گل کامبکی بیادماندنی داشت و در اوقات تلف شده مسابقه به پیروزی رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. پاری سن ژرمن در یک بازی یک طرفه با سه گل لایپزیش را شکست داد و حالا در فینال به مصاف سومین باشگاه آلمانی در راه رسیدن به قهرمانی چمپیونز لیگ می رود.

رنکینگ بایرن مونیخ در یوفا

و اما بایرن مونیخ در رده دوم رنکینگ یوفا قرار دارد.شاگردان توخل در گروه B مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا بالاتر از تاتنهام، المپیاکوس و ستاره سرخ بلگراد و با کسب 18 امتیاز کامل هر ۶ بازی خود به مرحله حدفی رسیدند.بایرن مونیخ در یک هشتم موفق شد با نتایج 3-0 و 4-1 چلسی را شکست دهد. در یک چهارم، در یکی از بیادماندنی ترین بازی های تاریخ لیگ قهرمانان اروپا با نتیجه 8-2 بارسلونا را حذف کردند. در دیدار نیمه نهایی هم موفق شدند با نتیجه 3-0 لیون را شکست دهد تا در فینال برای فتح جام به مصاف دومین باشگاه فرانسوی در فصل جاری بروند.

بایرن و پاری سن ژرمن با توجه به قهرمانی در لیگ و جام حذفی کشورشان، در صورت قهرمانی در چمپیونز لیگ موفق به کسب سه گانه فصل 2019/20 خواهند شد. در طول تاریخ فقط 7 باشگاه اروپایی موفق به کسب سه گانه شده اند، که در این میان بارسلونا با دو بار کسب سه گانه رکورددار است.

پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ هشت بار در رقابت های اروپایی به مصاف هم رفته اند که همه این دیدارها در مرحله گروهی UCL بوده است.پاریسن ژرمن 5 برد و بایرن 3 برد را داشته است و تا کنون نتیجه مساوی در تقابلهای آنها رقم نخورده است.پاری سن ژرمن 12 گل و بایرن مونیخ 11 گل وارد دروازه حریف کرده اند.آمار حکایت از برتری پاریسی ها در مقابل باواریاییها دارد.

تجربه فینال لیگ قهرمانان اروپا

پاری سن ژرمن برای اولین بار حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا را تجربه می کند و به چهل و یکمین تیمی بدل می شود که در فینال حضور می یابد. این تیم پیش از این دو بار فینال جام در جام اروپا و یک بار نیز حضور در سوپرجام اروپا را تجربه کرده بود و حاصل آن فقط یک عنوان قهرمانی بوده است.

بایرن مونیخ اما برای یازدهمین بار است که در فینال جام باشگاه های اروپا/لیگ قهرمانان اروپا حضور پیدا می کند. بایرن در 10 تجربه قبلی اش از حضور در فینال 5 قهرمانی و 5 نایب قهرمانی بدست آورده است و در صورت کسب قهرمانی به سومین باشگاه رکورددار تاریخ لیگ قهرمانان اروپا پس از رئال مادرید (13) و میلان (7) تبدیل می شود.

نکته ویژه

جشن قهرمانی چمپیونز لیگ در وسط زمین بازی برگزار می شود. الکساندر چفرین رییس یوفا، مدال ها را اهدا می کند و جام قهرمانی را به کاپیتان تیم پیروز میدهد.

? یکشنبه دوم شهریور ماه
? ساعت ۲۳:۳۰
? ورزشگاه: دالوژ لیسبون ??
داور: دنیله اورساتو
بایرن مونیخ مقابل پاریسن ژرمن

انتهای پیام/

بیشتر بخوانید: