قدردانی ویژه سومین باشگاه NBA از شکیل اونیل

سنتر آمریکایی نخستین بازیکن تاریخ اورلاندو شد که شماره‌اش در این تیم بایگانی‌ می‌شود. پیش از این شماره پیراهن این بسکتبالیست فوق‌ ستاره در لیکرز و میامی نیز بایگانی شده بود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از rbc، اورلاندو مجیک پیراهن شماره ۳۲ خود را که شکیل اونیل می‌پوشید، برای همیشه بایگانی خواهد کرد و دیگر بازیکنی پیراهنی با این شماره را در این باشگاه به تن نخواهد کرد. این خبر در وبسایت NBA منتشر شده است. بر این اساس اونیل، ۵۱ ساله، اولین بازیکن تاریخ اورلاندو می‌شود که شماره پیراهنش بایگانی می‌شود.

اورلاندو برای اولین بار در درفت ۱۹۹۲ اونیل را انتخاب کرد و او تا سال ۱۹۹۶ برای این باشگاه بازی کرد. اونیل در ۲۹۵ بازی، میانگین ۲۷.۲ امتیاز و ۱۲.۵ ریباند داشت و سال ۱۹۹۵ به این تیم کمک کرد تا به فینال پلی‌آف NBA برسد.

اونیل همچنین برای لس‌آنجلس‌لیکرز، میامی‌هیت، فینیکس‌سانز، کلیولند کاوالیرز و بوستون‌سلتیکس نیز بازی کرد. او چهار بار قهرمان NBA شد و ۱۵ بار در مسابقه آل‌استار شرکت داشت.

اورلاندو سومین باشگاهی خواهد بود که شماره پیراهن اونیل را بازنشسته می‌کند. پیش از این، میامی و لیکرز این کار را انجام داده بودند. اونیل به عنوان عضوی از تیم ایالات متحده قهرمان المپیک (۱۹۹۶) و قهرمان جهان (۱۹۹۴) شد. او سال ۲۰۱۶ به تالار مشاهیر بسکتبال راه یافت.

انتهای پیام