فردوسی‌پور بازهم متهم شد! قلعه‌نویی به جام ملت‌های 2007 برگشت!

جام ملت های اسیا 2007 برای تیم ملی ایران اصلا پربار نبود و باوجود داشتن بازیکنانی چون وحید هاشمیان، علی کریمی و مهدی مهدوی کیا اما باز هم در مرحله یک چهارم نهایی حذف شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ تیم ملی ایران در مرحله انتخابی به راحتی به دور مقدماتی جام ملت های اسیا صعود کرد. پیروزی دو بر صفر مقابل کره جنوبی در ورزشگاه ازادی امیدها را زنده کرد تا تیم ملی ایران با امیر قلعه نویی بتواند در جمع چهار تیم برتر اسیا حضور داشته باشد.

تیم ملی در دور گروهی اما انتظارها را براورده نکرد و از سد رقبای خود به سختی عبور کرد تا به مرحله حذفی برسد. در این مرحله اما مقابل کره جنوبی قرار گرفت که نشانی از روزهای درخشان خود نداشت. اشتباهات تاکتیکی فراوان قلعه نویی در این مسابقه کار را به پنالتی کشاند و وحید طالبلو تازه وارد برای مهار ضربات مرگبار پنالتی هم افاقه نکرد و ایران باز هم در مرحله یک چهارم پایانی کنار رفت. بعد از این مسابقه بود که فردوسی پور در یک برنامه تلویزیونی به جهت نقد و بررسی عملکرد فنی تیم ملی با حضور قلعه نویی و امیر حاج رضایی سوالات تند و تیزی را از سرمربی وقت تیم ملی پرسید و ژنرال دیگر از ان سال به بعد ارتباط خوبی با فردوسی پور ندارد.

او روز گذشته در گفت و گو با فرهیختگان بازهم اعلام کرد که فردوسی پور باید در دادگاه الهی پاسخ دهد:««ما در بدترین شرایط تاریخ فوتبال که فدراسیون فوتبال مسئول نداشت و تعلیق شده بود و بعد دو گروه سیاسی به‌جان هم افتادند چنین نتایجی را به‌دست آوردیم، اما ما را دادگاهی کردند، ولی چهار سال بعد با آن همه هزینه، در همان مرحله حذف شدند و مربی را قهرمان ملی کردند؛ بعد به نظر شما این آدم‌ها وجدان دارند؟ به‌نظر من که چیزی به‌نام وجدان و حتی خدا را نمی‌شناسند که این کار‌ها را می‌کنند؛ یکی را دادگاهی کرده و یکی را قهرمان ملی. ما در بدترین شرایط به مملکت خدمت کردیم و یکی دیگر در بهترین شرایط که حتی رئیس‌جمهور هم پای کار آمد در همان دور حذف شدند، اما او را تا حد قهرمان بالا می‌برند، ما باب میل آقایان نبودیم و آن بلا را سر من آوردند و یک روز باید جواب پس بدهند، دیر و زود دارد، اما دادگاه الهی سوخت و سوز ندارد.»