قنبری: شاید در بم بمانم شاید هم نه! / نبود اردو به تیم‌ملی ضرر می‌زند

خانم گل فوتبال زنان ایران گفت: عدم برگزاری اردوهای تیم ملی فوتبال موجب شده است که ضررهایی شامل حال تیم ملی شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،زهرا قنبری گفت: درباره اینکه برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال زنان در تیم شهرداری بم باقی خواهد ماند یا نه گفت: هنوز تصمیم قطعی در این باره نگرفته‌ام. اگر شرایط فراهم باشد در تیم بم می‌مانم و اگر پیشنهادات بهتری در میان باشد اوضاع را بررسی کرده و بعد تصمیم می‌گیرم.

وی درباره تعطیلی و توقف مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان گفت: به اعتقاد من سلامتی بازیکنان و نفرات برگزار کننده مسابقات ورزشی از همه چیز مهم‌تر است و در شرایط بحرانی پدید آمده این روزها بهترین تصمیم توقف مسابقات بود. هیچ چیز ارزش این را ندارد که سلامتی انسان‌ها به خطر بیفتد.

قنبری افزود: البته باید خاطر نشان کنم که دوری از فوتبال برای ما که عشق و زندگی‌مان با فوتبال گره خورده است کار آسانی نیست. من شخصا بی صبرانه منتظرم که دوباره در کوران مسابقات ورزشی قرار بگیرم و باز پا به توپ شوم و آرزو می‌کنم این ویروس زودتر از ایران و جهان پاک شود و مردم به زندگی عادی برگردند.

ملی‌پوش فوتبال زنان کشورمان درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران و تعطیلی طولانی مدت اردوهای تیم ملی گفت: فوتبال زنان ایران در رده ملی بیش از هر چیز از کمبود اردو و مسابقات تدارکاتی رنج می‌برد. ما باید این را در نظر بگیریم که هیچ چیز مانند تجربه مسابقات متعدد نمی‌تواند به افزایش سطح فنی یک تیم کمک کند.

وی افزود: متاسفانه مدت‌هاست تیم ملی فوتبال زنان ایران در رده بزرگسالان از اردوهای منظم بهره مند نیست و کاملا اوضاع بلاتکلیفی دارد و این ضرر بزرگی به تیم ملی خواهد زد و بازیکنان این نسل را به مهره سوخته تبدیل می‌‌کند.

قنبری در ادامه به تاثیر کیفیت لیگ روی وضعیت تیم ملی و رابطه دو طرفه‌ای که در این میان وجود دارد اشاره کرد و گفت: در همه جای دنیا لیگ خوب و قدرتمند و با کیفیت تیم ملی قدرتمندی می‌سازد و از طرفی تیم ملی قدرتمند باعث می‌شود سطح فنی لیگ افزایش پیدا کند. متاسفانه ما در ایران و در فوتبال زنان این رابطه را ایجاد نمی‌کنیم و زیان‌هایی از نظر فنی به هم تیم های باشگاهی و هم تیم ملی وارد می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی طولانی مدت و آینده نگری نیاز اولیه فوتبال زنان است، گفت: من از فدراسیون و مسئولان این فدراسیون به ویژه مسئولان بخش زنان خواهش می‌کنم که نگاه‌شان را بیشتر به فوتبال زنان و تیم ملی معطوف و با برنامه ریزی و به خدمت گرفتن مربیان درجه یک شرایط بهتری را در فوتبال زنان ایجاد کنند.

قنبری که چند سال به عنوان خانم گل مسابقات لیگ برتر فوتبال زنان نامش مطرح شده است، در پایان به نیاز دیگری در فوتبال زنان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده است زمانی که رسانه‌ها از فوتبال زنان حمایت می‌کنند باعث می‌شود ما انگیزه پیدا کنیم و تنور لیگ هم داغ تر میشود. از طرفی توجه رسانه‌ها به فوتبال زنان موجب جذب اسپانسر و علاقه مندی حامیان مالی به حمایت از این بخش خواهد شد. پس خواسته ما از رسانه ها توجه و حمایت است. من همیشه از رسانه های حامی فوتبال زنان تشکر می‌کنم و امیدوارم این حمایت ها بیشتر و بیشتر شود.