قهرمانی آسیا /کسب 5 مدال توسط فرنگی کاران جوان در روز نخست

ملی پوشان جوان کشتی فرنگی امروز به مصاف حریفان خود رفتند و موفق به کسب 5 مدال رنگارنگ شدند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  در پایان مسابقات روز نخست ابوالفضل چوبانی در وزن 87 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و علی احمدی وفا در وزن 55 کیلوگرم، رضا قیطاسی در وزن 63 کیلوگرم و علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

نتایج کشتی گیران کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم علی احمدی وفا در در دور اول با نتیجه 6 بر صفر شو هیراتا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر صفرا آنل مور از هند را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه 4 بر 1 و ضربه فنی مقابل آیبک آیتبکوف از قزاقستان مغلوب شد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صر عبدوالی رحمتبایف از ترکمنستان را از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 63 کیلوگرم رضا قیطاسی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر شویا ایواتا از ژاپن را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 5 بر 3 مغلوب حسین دین اولیمبایف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. قیطاسی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر حسن ناقوج از اردن را شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 77 کیلوگرم علیرضا عبدولی در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر کیریل شیما بوکورو از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 7 بر 4 از سد پونیا از هند گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. عبدولی در این مرحله با نتیجه 2 بر 1 و ضربه فنی مغلوب عظیم جان صوت علی اف از ازبکستان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 3 دیاس کالتای از قزاقستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه 10 بر 1 یونگ دائه چا از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر 1 از سد ژنیش ژومابیکوف از قرقیزستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. چوبانی در دیدار پایانی با نتیجه 9 بر صفر نوراسیل امانلی از قزاقستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی در دور اول بت منیچخ 9 بر صفر المتاصم کاساسباح از اردن را مغلوب کرد و در دور بعد نیز با نتیجه 9 بر صفر مقابل اسماعیل گاسانوف از قرقیزستان به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر پاروش از هند را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. هدایتی در این دیدار با نتیجه 11 بر 1 ونهائو جیانگ از چین را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- علیشیر گانف (ازبکستان) 2- آیبک آیتبکوف (قزاقستان) 3- علی احمدی وفا (ایران) و عظمت کامیلجان اولو (قرقیزستان)
63 کیلوگرم: 1- حسین الدین اولیمبایف (ازبکستان) 2- یوسوف اشرف اف (قزاقستان) 3- رضا قیطاسی (ایران) و بایامان کریم اف (قرقیزستان)
77 کیلوگرم: 1- عظیم جان صوت اله یف (ازبکستان) 2- علیبک بردیف (قرقیزستان) 3- علیرضا عبدولی (ایران) و مایهایمو میرادیلی (چین)
87 کیلوگرم: 1- ابوالفضل چوبانی (ایران) 2- نوراسیل امانلی (قزاقستان) 3- عبداله عبدالمطلب اف (ازبکستان) و ژنیش ژومابکوف (قرقیزستان)
130 کیلوگرم: 1- فردین هدایتی (ایران) 2- ونهائو جیانگ (چین) 3- اسماعیل گاسانوف (قرقیزستان) و جوهر اوزاروف (قزاقستان)

انتهای پیام/