قهرمان المپیک زیر تیغ جراحی می رود

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، «سهراب مرادی» قهرمان وزنه‌برداری المپیک و جهان که برای درمان کتف خود در آلمان به سر می برد، پس از انجام یک دوره درمانی و عدم بهبودی، مجبور به عمل جراحی شد. سهراب مرادی قرار است فردا (سه شنبه) تحت عمل جراحی قرار گیرد تا با جراحی، کتف آسیب دیده او ترمیم شود.

مصدومیت‌های پی در پی مرادی از ناحیه کتف در حالی این قهرمان را خانه‌نشین کرد که بنا به گفته کارشناسان خودسری او در تمرین و عدم نظارت دقیق کادر فنی موجب شد تا وی مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان که در کشور تایلند برگزار می شود را از دست بدهد. وی همچنین در آستانه حذف از مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو قرار گرفته است. مرادی پس از بهبودی اگر تا پایان اکتبر میلادی (نهم آبان ماه) در مسابقه‌ای شرکت نکند شانس حضور توکیو ۲۰۲۰  از دست می‌دهد.

وزنه‌برداری ایران با هدایت «محمدحسین برخواه» در حالی خود را برای رقابت های جهانی تایلند آماده می کند که این مربی با مصدومیت ستارگان ایران دست به گریبان است. مصدومیتی که افزون بر مرادی «سعید علی‌حسینی» وزنه‌بردار دسته فوق‌سنگین را نیز از حضور در تایلند بازداشت. با تصمیم فدراسیون وزنه برداری «کیانوش رستمی» در دسته ۹۶ کیلوگرم و «علی داودی» در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم جانشینان مرادی و علی حسیینی در رقابت‌های جهانی تایلند هستند.

حافظ قشقایی، علی میری، محمد زارعی، کیانوش رستمی، رضا دهدار، ایوب موسوی، رضا بیرالوند، امیر حقوقی، علی هاشمی، کیا قدمی، محسن دادرس و علی داوودی ۱۲ ملی پوش رشته وزنه برداری هستند که  از سوی کادر فنی نام آنان برای اعزام به رقابت های جهانی وزنه برداری در لیست قرار گرفته است. از این میان ۱۰ نفر در ترکیب اصلی تیم هستند و ۲ نفر هم رزرو خواهند بود.

منبع: ایرنا