قهرمان روسی کشتی جهان و المپیک بدنبال تغییر تابعیت

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، حاجی مراد گاتسالوف چهره شاخص و عنوان‌دار کشتی روسیه و دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۴ آتن، ۵ طلا، یک نقره و یک برنز جهان و ۳ مدال طلای اروپا بدنبال گرفتن تابعیت ارمنستان و مبارزه برای این کشور در بازی‌های اروپایی و رقابت‌های جهانی است تا با گرفتن سهمیه المپیک این فرصت را پیدا کند تا در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به میدان برود. وی تنها یک مرتبه در رقابت‌های المپیک برای روسیه کشتی گرفت که موفق شد مدال طلای المپیک آتن را از آن خود کند.

گاتسالوف ضمن رد پیشنهاد مربیگری تیم ملی کشتی آزاد روسیه ، در پی این است که برای تیم ملی ارمنستان در رقابت‌های بازی‌های اروپایی و رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ کشتی بگیرد.

گاتسالوف آخرین بار و پس از کسب عنوان نایب قهرمانی کشتی آزاد روسیه ۲۰۱۶ که با شکست برابر آنزور بولتوکایف همراه بود، همان سال در جام زیلکوفسکی لهستان کشتی گرفت که به عنوانی بهتر از پنجمی نرسید.

وی یکی از رقبای نام آشنای علیرضا حیدری بود اما علی‌رغم اشتیاق کشتی‌دوستان هیچ گاه این فرصت فراهم نشد که حیدری و گاتسالوف با یکدیگر مبارزه کنند. حیدری در المپیک آتن که گاتسالوف قهرمان شد، به مدال برنز رسید.

منبع: ایسنا