لحظه به لحظه بازیهای آسیایی هانگژو/شوک به کاروان آسیایی ایران

در روز دوم بازى هاى پاراآسيايى هانگژو، ايرانى ها در رشته هاى مختلف به مصاف رقبای خود رفتند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  در شرایطی که ایران روز نخست بازی‌های پاراآسیایی را با یک نتیجه درخشان و کسب ۹ طلا، ۹ نقره و ۶ برنز و رتبه دوم جدول مدال ها به پایان رساند، امروز هم از اولین ساعات بامداد به وقت ایران، ورزشکاران پارالمپیکی در رشته های مختلف به مصاف رقبایشان رفته اند.

در حالی که کاروان ایران در روز اول بالاتر از کره و ژاپن قرار گرفته، ورزشکاران کشورمان در روز دوم هم سعی می کنند فاصله خود را با سایر مدعیان حفظ کرده و برای کسب خوشرنگ ترین مدال تلاش کنند.

در‌ ادامه با اخبار لحظه به لحظه از روز د‌وم بازی های پاراآسیایی همراه ما باشید:


* كانو:

٥:٢٠: در ادامه دومین روز از رقابت های پاراکانو بازی های پارا آسیایی هانگژو امروز سه شنبه رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl2 به آب زد. سلطانی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه و ۷۵۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول و با زمان ۵۶ ثانیه و ۷۱۴ صدم ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال برنز دست یافت.

۵:۳۹: شهلا بهروزی در رشته کانو کلاس kl3 به آب زد. بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

٧:٣٧: در ادامه دومین روز از رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پارا آسیایی هانگژو امروز سه شنبه اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl2 به آب زد. جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

٧:٣٩: در نهایت قایقرانان ایران با  ۵ مدال به کار خود در مسابقات پاراقایقرانی هانگژو پایان دادند.


* دووميدانى

٦:١٤:فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T12 صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

٦:٢٩: با اعتراض چین و بررسی اتفاقی که در ماده F56 پرتاب نیزه بانوان افتاد، کمیته برگزاری بازی‌های پاراآسیایی هانگ‌ژو، مدال طلا و نقره هاشمیه متقیان و زینب مرادی را پس گرفت.

٦:٣١: اعتراض کشور چین مبنی بر دیر رسیدن ورزشکاران ایرانی به محل “کال روم”، و پس از بررسی کمیته برگزاری بازی‌ها، این دو مدال از جدول رده بندی حذف شد.

۶:۵۴: الهام صالحی و شهلا حدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F54 به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند. در این رقابت الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی، مدال طلا را به خود اختصاص داد.

٧:٤٥: مرحله مقدماتی دوی ۴۰۰ متر در کلاس T20 برگزار شد. در گروه دوم این مرحله، میلاد رمضانی نماینده ایران بود و زمان ۴۹.۱۲ ثانیه را ثبت کرد تا به مقام دوم در این گروه برسد. رمضانی با کسب این رتبه، جواز حضور در فینال بدست آورد؛ رقابتی که قرار است فردا با حضور ۸ دونده برگزار شود.

٧:٥٦: رقابت پرتاب نیزه کلاس F41 برگزار شد. در این رقابت که هفت ورزشکار حضور داشتند. صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت.

٧:٥٨: رکورد امروز بیت سیاح بالاتر از رکورد قبلی بازی‌های پاراآسیایی بود، اما به نام او ثبت نشد؛ چرا که ورزشکار چینی با شکستن رکورد آسیا و جهان و بازی‌های پاراآسیایی، حد نصاب جدیدی در این ماده به نام خود ثبت کرد و با ۳.۲۶ متر اختلاف نسبت به بیت سیاح یعنی رکورد ۴۸.۴۶ متر به مدال طلا رسید.

٨:٠٥: رئیس فدراسیون ورزش‌های جانبازان و توان‌یابان در واکنش به اتفاقی که برای هاشمیه متقیان و زینب مرادی افتاد، گفت: “اعتقاد دارم یک سرقت ورزشی و مدالی صورت گرفته است چرا که به ورزشکاران ما اجازه دادند در کال روم حاضر باشند و سپس در مسابقه شرکت کنند. شش پرتاب سنگین هم داشتند و در نهایت حکم قهرمانی را هم اهدا کردند که هم اکنون نزد ما است. حتی قهرمانان ما در تست دوپینگ هم شرکت کردند و همه مراحل را طی کردند .”

۸:۲۹: پرستو حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند.

11:25: رقابت پرش طول کلاس T12 پیگیری شد؛ جایی که امیر خسروانی ملی‌پوش کشورمان حضور داشت. خسروانی که در پارالمپیک توکیو به مدال دست یافته بود، در بهترین پرش خود رکورد ۷.۱۹ متر را به ثبت رساند و موفق به کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی شد.

12:17: علی پیروج در پرتاب نیزه کلاس F13 با ثبت رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت.

12:19: سجاد نیک پرست نیز با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.


* تيروكمان

٧:٠١: در ادامه مسابقات پاراآسیایی هانگژو و در رشته تیراندازی با کمان، کمانداران کشورمان در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود رفتند.

٧:٠٣: زهرا نعمتی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از تایلند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در مرحله نیمه‌نهایی به مصاف کمانداری از هند می‌رود.

٧:٠٩: سمیه رحیمی در مرحله یک هشتم نهایی ریکرو به مصاف نماینده اندونزی رفت و با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٧:١٠: مریم یاورپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده فیلیپین رفت و با نتیجه ۱۳۵بر ۱۳۱ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از سنگاپور رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۴۱ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٧:١٥: فرزانه عسگرپور در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند به مصاف نماینده تایلند رفت و با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف کمانداری از چین رفت و با نتیجه ۱۴۴ بر ۱۳۹ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٩:١٢: مسابقات پاراآسیایی هانگژو و در رشته پاراتیراندازی با کمان مردان پیگیری و کمانداران ايران در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود رفتند.

٩:١٥: علی سینا منشازاده در یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف نماینده هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه ۱۴۵بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۳۸به پیروزی رسید.  منشازاده در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین رفت و پس از تساوی ۱۴۴ -۱۴۴ در تیر طلایی موفق به شکست این حریف شد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از اندونزی می‌رود.

٩:١٧: هادی نوری در یک هشتم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف کمانداری از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۷ به برتری رسید. نوری در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۳۷ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٩:١٨: محمدرضا عرب عامری در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از مغولستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

٩:٢٠: غلامرضا رحیمی دیگر نماینده کشورمان در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از هند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

٩:٢٢: محمدرضا زندی در ماده W1  یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۲۹ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. زندی شنبه و در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

11:31: تیم دوبل ریکرو بانوان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۶ بر صفر مقابل تایلند به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم اندونزی می‌رود.

11:32: دوبل کامپوند بانوان نیز با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۱۴۲ بر ۱۱۹ مقابل چین‌تایپه به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا در نیمه‌نهایی به مصاف تیم چین می‌رود.

11:34: تیم دوبل ریکرو مردان با ترکیب محمدرضا عرب عامری و غلامرضا رحیمی در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۶ بر صفر مقابل مغولستان به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. تیم ایران فردا به مصاف تایلند می‌رود.

11:38: تیم دوبل کامپوند مردان با ترکیب علی سینا منشازاده و هادی نوری در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات با نتیجه ۱۵۴ بر ۱۵۰ مقابل چین‌تایپه شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.


* تكواندو

٨:٠٩: روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خو به مصاف لی یوجی از چین رفت. او از ابدا برتری خود را حفظ کرد اما در لحظات پایانی نزدیک بود مقابل این حریف شکست بخورد که در نهایت با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد و به فینال رسید.

۸:۱۶: مهدی پوررهنما نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی ۷۰ در دومین مبارزه خود به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۵ پیروز شد و به فینال راه یافت.  او پیش از این در اولین دیدار در مصاف با هوسانف اصلبک از ازبکستان با نتیجه ۲۴ بر ۱۲ پیروز شده بود.

٨:٤١: رومینا چمسورکی نماینده وزن منفی ۶۵ کیلوگرم در دور اول استراحت داشت. او در اولین رقابت خود به مصاف فوآفو آویپا از تایلند رفت و در پایان ۵ دقیقه با نتیجه ۹ بر ۹ به تساوی رسید‌. او در وقت یک دقیقه توانست با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شود و به فینال برسد.


* وزنه بردارى

٩:٢٧: در روز نخست مسابقات پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی رقابت های دسته۵۹ کیلوگرم در گروه A برگزار شد که طی آن محسن بختیار و سید یوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال های نقره و برنز را از آن ایران کردند.

٩:٢٩: در این رقابت محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه بردار چین به عنوان دوم و مدال نقره رسید.  در حرکت سوم وزنه بردار چینی درخواست وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی داشت اما موفق به مهار آن نشد و اگر بختیار در حرکت سوم موفق بود مدال طلا را از آن خود می کرد.

٩:٣٣: سید یوسف یوسفی نیز ابتدا وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از آن در مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی هم موفق شد و با زدن وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی در حرکت سوم خود، مدال برنز را بر گردن آویخت.

14:04: امیر جعفری در دسته 65 کیلوگرم وزنه‌برداری به مصاف رقبا رفت که در پایان با مهار وزنه‌های 191، 193 و 200 کلیوگرم به مقام دوم و مدال نقره رسید.

جودو

10:01: موسی غلامی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 پس از استراحت در دور اول، توانست در مرحله یک چهارم نهایی حریف اندونزیایی خود را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد. او در ادامه حریف ازبک خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و به فینال رسید.  غلامی در فینال باید به مصاف حریفی از چین برود. این مبارزه ساعاتی دیگر برگزار می‌شود.

10:07: مهدی برچلو نیز در وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کلاس J1 در دور اول استراحت داشت و بعد به مصاف حریفی از اندونزی رفت و برابر او شکست خورد. او در شانس مجدد موفق شد حریف نپالی خود را شکست دهد و در ادامه نیز با ضربه فنی کردن حریفی از تاجیکستان، به مرحله رده‌بندی صعود کرد.

12:41: موسی غلامی در فینال وزن ۹۰- کیلوگرم کلاس J1 جودو با شکست مقابل حریفی از ازبکستان به نشان نقره رسید.

12:43: مهدی برچلو نیز در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 موفق شد صاحب مدال برنز شود.

شنا

10:13: شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد از ایران روز سه شنبه در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی SM۱۰ بازی های پاراآسیایی هانگژو به فینال راه پیدا کردند. ایزدیار با ثبت زمان ۲:۳۲.۱۳ به فینال این ماده راه پیدا کرد. ضیغمی نژاد دیگر نماینده ایران در این ماده بود که با ثبت زمان  ۲:۳۴.۶۶ به مرحله پایانی راه یافت.


بسکتبال با ویلچر

10:19: تیم بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان صبح امروز در چهارمین دیدار خود به مصاف کامبوج رفت. پیروزی در این مسابقه می‌توانست امضای سند صعود ایران به بازی رده بندی و شانس کسب مدال برنز باشد. ایران با ترکیب پورآت، سعادت، امیری، کهزادپور و حبیبی بازی را آغاز کرد و در نهایت با نتیجه  ۴۷ بر ۴۲ این بازی را برد تا به مدال امیدوار بماند.


* گلبال

10:44: تیم گلبال بانوان ایران در گروه C بازی های پاراآسیایی هانگژو با نتیجه ۱۰ بر ۳ مقابل چین شکست خورد.
10:45: تیم بانوان ایران که در بازی نخست با نتیجه ۱۱ بر ۲ مقابل کره تن به شکست داده بود، فردا با تایلند دیدار خواهد کرد.

تیراندازی

10:48: در روز دوم رقابت های پاراتیراندازی سه بانوی ورزشکار کشورمان به فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 راه یافتند.

10:49: مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 با حضور ۲۲ تیرانداز برگزار شد که در پایان ساره جوانمردی با کسب ۵۶۸.۱۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. فائزه احمدی و نسرین شاهی هم در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و به فینال راه یافتند.

تیراندازی

10:48: در روز دوم رقابت های پاراتیراندازی سه بانوی ورزشکار کشورمان به فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 راه یافتند.

10:49: مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 با حضور ۲۲ تیرانداز برگزار شد که در پایان ساره جوانمردی با کسب ۵۶۸.۱۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. فائزه احمدی و نسرین شاهی هم در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و به فینال راه یافتند.

12:34: مسابقات فینال ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 بازی های پاراآسیایی با رقابت سه ورزشکار ایران با حریفانی از هند، کره جنوبی چین و ازبکستان رقابت کردند که در پایان فائزه احمدی با کسب ۲۳۶.۲ امتیاز به مدال طلا رسید، ساره جوانمردی با ۲۳۳ امتیاز در جایگاه دوم قرار گفت و صاحب  مدال نقره شد. نسرین شاهی هم عنوان چهارم را کسب کرد.


دوچرخه سواری

11:49: در دومین روز از بازی های پاراآسیایی هانگژو، سه نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان رکاب زدند. محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد. در این ماده رکابزنان کشورهای چین و مالزی اول و دوم شدند.

11:56: امروز همچنین بهروز فرزاد و مهدی محمدی در یک کیلومتر کلاس c۴ تایم تریل انفرادی کلاس B با رقبای خود به رقابت پرداخته و در نهایت جایگاه پنجم و  هشتم را کسب کردند.


والیبال نشسته

12:44: تیم ملی والیبال نشسته ایران دومین دیدار خود در چهارمین دوره بازی های پارآسیایی هانگژو را با پیروزی سه بر صفر در برابر قزاقستان سپری کرد.

12:47: تیم ملی والیبال نشسته ایران فردا در سومین بازی خود به مصاف کامبوج می‌رود.

فوتبال نابینایان

12:59: ملی پوشان فوتبال نابینای ایران که در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به تساوی بدون گل رسیده بودند، امروز سه شنبه در دومین دیدار تایلند را شکست دادند. شاگردان جواد فلفلی که پس از یک دوره غیبت در بازیهای پاراآسیایی این بار برای تکرار مدال طلای بازیهای پاراآسیایی اینچئون به هانگژو آمده اند، در دومین دیدار خود ۲ بر صفر تایلند را شکست دادند.
13:04: تیم ملی فوتبال نابینایان ایران در سومین دیدار خود به مصاف تیم ملی هند خواهد رفت.

 تنیس روی میز

13:29: رقابتهای پاراتنیس روی میز چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی امروز سه شنبه با رقابت ملی پوشان کشورمان پیگیری شد که طی آن عرفان غلامی و حسن جانفشان در آستانه کسب مدال برنز قرار گرفتند.

13:32: در رقابتهای امروز حسن جانفشان برابر حریفی از چین تاپیه 3 بر صفر برنده شد و در صورتی که بتواند مسابقه بعدی خود برابر حریف تایلندی را با پیروزی پشت سر بگذارد مدال برنز خود را قطعی خواهد کرد.  همچنین عرفان غلامی در مسابقه امروز خود برابر حریفی از مالزی 3 بر یک به پیروزی رسید و در صورتی که بتواند حریف هنگ کنگی را شکست دهد او هم مدال برنز خود را قطعی خواهد کرد.

13:53: در ادامه رقابت های تنیس روی میز بازیهای پاراآسیایی هانگژو، حسن جانفشان با نتیجه سه بر صفر برابر حریفی از تایلند به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.