لیگ برتر فوتبال؛ نصف جهان روبروی پرسپولیس

پرسپولیس باید در غیاب علیرضا بیرانوند به مصاف ذوب‌آهن برود.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ از چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر، ذوب‌آهن در فولادشهر اصفهان میزبان پرسپولیس خواهد بود. دیداری که در بازی رفت با نتیجه تساوی یک بر یک در تهران به پایان رسید.

ذوب‌آهن که مدتی درگیر درخواست جدایی محمد ربیعی بود، پس از مخالفت با این موضوع و تعویق دیدارش با سپاهان، این هفته باید در دومین دیدار لیگ برتری خود پس از شروع مجدد بازی‌ها از پرسپولیس میزبانی کند. مسابقه‌ای مهم و بالا جدولی که گاندوها اصلا نمی‌خواهند همانند بازی با ملوان در آن بازنده باشند.

در سمت مقابل اما پرسپولیسی قرار دارد که با یک پیروزی و یک شکست پا به فولادشهر خواهد گذاشت و اوسمار ویرا برزیلی در حالی باید به فکر کسب اولین برتری خارج از خانه خود باشد که علیرضا بیرانوند را در اختیار نخواهد داشت. سنگربان باتجربه قرمزها در بازی گذشته با دریافت کارت زرد، چهار کارته شده و پرسپولیس باید از جانشینان جوان و کم‌تجربه وی استفاده کند؛ موضوعی که احتمالاً چالشی اساسی برای قرمزها باشد.

ربیعی طلسم را می‌شکند؟ نکته آماری جالب توجه از این دیدار اینکه محمد ربیعی به عنوان سرمربی در هشت بازی قبلی خود که مقابل پرسپولیس قرار گرفته، هیچ‌گاه به برد دست نیافته است. حاصل تقابل ربیعی برابر تیم سرخ پایتخت کسب ۲ تساوی و ۶ شکست بوده تا تیم‌های تحت هدایت وی فقط ۲ امتیاز از ۲۴ امتیاز ممکن را گرفته باشند!

نکته آماری: دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۳۸ مرتبه مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که پرسپولیس با کسب ۱۵ برتری در مقابل ۷ پیروزی ذوبی‌ها دست بالاتر را داشته است. همچنین آخرین برد گاندوها برابر پرسپولیس به چیزی حدود چهار سال پیش بازمی‌گردد که سبزپوشان توانستند با تک گل وحید محمدزاده و هدایت لوکا بوناچیچ از سد پرسپولیس یحیی گل‌محمدی بگذرند.

نتیجه هفته گذشته: دیدار ذوب‌آهن برابر سپاهان به تعویق افتاد و پرسپولیس با دو گل در تهران تراکتور را شکست داد.

وضعیت در جدول: ذوب‌آهن با یک بازی کمتر و ۲۵ امتیاز هفتم است و پرسپولیس با ۳۳ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

ذوب‌آهن – پرسپولیس

چهارشنبه ۹ اسفند ساعت ۱۷:۱۵

ورزشگاه فولادشهر اصفهان

داور: علی صفایی

منبع فوتبالی