ماجرای عجیب لغو شدن آخرین خرید استقلال

پرونده پیوستن جوئل کوجو به استقلال، به دلیل مخالفت باشگاه دینامو سمرقند با جدایی این بازیکن بسته شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه؛ جوئل کوجو در مصاحبه‌ای با سایت ازبکستانی گفت: به‌تازگی با تیم ملی قرقیزستان مقابل ایران بازی داشتیم و بعد از آن، باشگاه استقلال اعلام کرد که به من علاقه‌مند است. بلافاصله با مدیر برنامه‌هایم تماس گرفتم و از او خواستم که با مربی دینامو صحبت کند. در آن زمان من در اردوی تیم ملی بودم. بعد از بازی با ازبکستان به تیم بازگشتم و شخصاً با مربی صحبت کردم.

او به من گفت: «کوجو، نمی‌توانم الان اجازه جدایی تو را بدهم، چون بازیکن مهاجم دیگری نداریم.» من به مربی توضیح دادم که به‌خاطر عدم تمایل به بازی برای تیم نمی‌خواهم بروم، بلکه این پیشنهاد برای پیشرفت حرفه‌ای من مهم است و از او خواستم که وضعیت مرا درک کند. با وجود سختی برای مربی، او در نهایت موافقت کرد و گفت که اگر باشگاه علاقه‌مند پیشنهاد خود را ارسال کند، موضوع حل خواهد شد.

دیشب پس از تمرین، باشگاه استقلال پیشنهاد خود را ارسال کرد و مربی به من گفت که مشکلی وجود ندارد و باید برای امضای مدارک با مدیرعامل صحبت کنم. یک ساعت بعد، مدیر باشگاه به مدیر برنامه‌هایم گفت که هیچ مشکلی نیست و فقط منتظر تأیید نهایی مربی هستند. اگر مشکلی بود، به من می‌گفت که می‌توانیم با او تماس بگیریم.

در همین وضعیت شبانه برای حل موضوع به دفتر مربی رفتم، اما قبل از آن پیام دادم و از او پرسیدم که آیا همچنان موافق جدایی من است و او پاسخ مثبت داد. مدیر می‌توانست تمام مدارک را برای من امضا کند. آن شب، ۱۵ بار با مدیر باشگاه تماس گرفتم، اما او به هیچ‌یک از تماس‌هایم پاسخ نداد. تنها ۳۰ دقیقه تا بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باقی مانده بود. تمام شب سعی کردم با او تماس بگیرم، اما هیچ پاسخی نگرفتم. مدیر برنامه‌هایم نیز بارها تماس گرفت، اما جوابی ندادند.

در نهایت من ناامید به خانه برگشتم. به همین دلیل است که احترامم به آن‌ها از بین رفت. اگر مربی، وادیم آبراموف، نمی‌خواست من بروم، می‌توانست به‌سادگی «نه» بگوید. اما «دینامو» در لحظات پایانی پس از ارسال تمامی مدارک از سوی استقلال، پیشنهاد را رد کرد.