ماجرای ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌های مشهد

ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه ها در شهر های مذهبی تکذیب شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، در حالی که گفته می شود سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در نشست هم اندیشی” نقاط استراتژیک حکمرانی برای اجرای پیوست فرهنگی” در مشهد اعلام کرده که ورود بانوان به ورزشگاه‌های مشهد ممنوع شده است، اما این موضوع تکذیب شد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با رد این موضوع گفت: در سخنرانی انجام شده، محوریت تعیین ضوابط ویژه برای ۳ شهر مذهبی بود و محدودیت و ممنوعیتی وجود ندارد. قصد داریم بدون اینکه هویت فرهنگی و باور‌های مذهبی در شهر‌های مذهبی آسیبی دیده شود شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم و نگرانی قشر مذهبی را در این رابطه اصلاح کنیم.

بعد از اظهارات سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، بحث حضور بانوان در ورزشگاه‌ها دوباره داغ شد.

در ورزش حرفه‌ای امروز حضور بانوان در ورزشگاه‌ها امری بدیهی و غیر قابل بحث است. در تمام دنیا این موضوع به امری عادی تبدیل شده و کسی نمی‌تواند مانع حضور زنان در ورزشگاه شود.

چند سالی است که مسئولان فدراسیون های جهانی در جلسه هایشان با روسای فدراسیون کشورمان خواستار حضور بانوان در ورزشگاه‌ها و سالن های ورزشی هستند.

مهمترین بحث در این مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای مسابقات فوتبال است، به طوری که چند سال پیش رئیس فیفا نسبت به این موضوع حساسیت به خرج داد و در دیدار با رئیس جمهور سابق کشورمان درخواست کرد که زمینه ورود بانوان را در بازی‌های داخلی و حتی در مسابقات خارجی فراهم کند. خواسته فیفا شفاف و روشن است، هر کشور زیر ساخت هایش را براساس قوانین فرهنگی خود فراهم کند تا بانوان به ورزشگاه‌ها بیایند.

آنچه مشخص است فیفا از موضع خود کوتاه نمی‌آید و اگر این روند ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بخواهد ادامه یابد به طور حتم فیفا واکنش‌های سخت گیرانه‌ای خواهد داشت.

ورود مجلس به اتفاقات ورزشگاه امام رضا مشهد

بعد از اتفاقات رخ داده در بازی تیم ملی ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد که مجوز ورود به زنان داده نشد، نمایندگان مجلس به این موضوع ورود کردند و کمیسیون اصل نود مهلت ۳ روزه ای برای دریافت گزارش‌ها را داد. البته نمایندگان مجلس بعد از بررسی پرونده اعلام کردند که نبود هماهنگی و سو مدیریت برخی دستگاه‌ها عامل بروز این حادثه بوده است.

البته طبق اظهارات عضو هیئت رئیسه مجلس، پرونده اتفاقات رخ داده در ورزشگاه امام رضا مشهد بسته نشده و دستگاه قضا باید به این موضوع ورود کند و با متخلفان برخورد جدی داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع باشگاه خبرنگاران جوان