ماراتن آلکنو و یاران سابق در ریمنی ایتالیا!

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه امروز در رقابت‌های لیگ ملتهای والیبال از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر می‌روند.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه امروز از ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران در شهر ریمینی ایتالیا به مصاف یکدیگر می‌روند این دیدار در حالی برگزار می‌شود که تقابل آلکنو سرمربی روسی ایران و تیم ملی روسیه در نوع خود جالب توجه است. آلکنو که سال‌ها هدایت تیم ملی والیبال سرزمین تزارها را بر عهده داشته برای نخستین بار است که با تیم ملی دیگری به مصاف تیم ملی کشورش می‌رود. روس‌ها که پر افتخارترین تیم والیبال دنیا محسوب می شوند همراه با این سرمربی توانسته اند عنوان های قابل توجه و البته مهمی را کسب کنند که از جمله آنها می‌توان به مدال طلا و برنز رقابت‌های المپیک اشاره کرد.

این دیدار در حالی امروز قرار است پیگیری شود که دو تیم در روز گذشته نخستین دیدار هایشان را در رقابت های لیگ ملت های والیبال برگزار کردند شاگردان آلکنو اولین بازی شان را برابر تیم ملی ژاپن به میدان رفتند و در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند ، این روزها اما شروع متفاوتی داشتند و در نخستین مصاف شان با نتیجه سه بر یک موفق به شکست تیم ملی هلند شدند. مردان سرزمین تزارها در این مسابقات با ترکیب اصلی شان به میدان آمده اند و تیم ملی کشورمان هم تقریباً چنین شرایطی دارد. البته در دیدار امروز دو بازیکن مهم تیم ملی کشورمان و بنا به دلایلی از جمله بیماری نتوانستند تا پایان کار حضور داشته باشند و احتمالاً در بازی امروز هم غایب هستند ، سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال ایران به دلیل گلودرد و سرماخوردگی از ترکیب تیم ملی خارج شد و عابدینی هم به دلیل بالا رفتن درجه تب خود نتوانست از ست دوم تیم ملی کشورمان را در دیدار برابر ژاپن همراهی کند.

نکته جالب توجه در بازی امروز این مسئله است که خستگی بازیکنان از سفر به ایتالیا و همچنین دوری دو ساله آنها از رقابت های والیبال باعث شده تا شرایط صددرصد و ایده‌آل برای سرو قامتان ایران در این بازی وجود نداشته باشد قطعاً شکست روسیه در این بازی خیلی آسان نخواهد بود اما امید می‌رود تا ملی پوشان کشورمان بتوانند با نمایش خوب و البته قابل قبول بینندگان این بازی را خوشحال کنند.

تیم‌های ملی والیبال ایران و روسیه در سال‌های گذشته در رقابت های گوناگونی به مصاف یکدیگر رفتند که آمار روزها در پیروزی در این دیدار ها بسیار بالاتر از ایرانی‌ها بوده است آنها در ۱۳ مصاف گذشته در ۱۱ دیدار برنده بودند و تنها در دو دیدار برابر تیم ملی کشورمان شکست خوردند آخرین پیروزی ایران به رقابت‌های لیگ ملت های والیبال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد جایی که روزها در سالن غدیر ارومیه با نتیجه ۳ بر صفر برابر تیم ملی کشورمان مغلوب شدند آخرین پیروزی روزها هم دقیقاً به سال ۲۰۱۹ و رقابت‌های جام‌جهانی بازمی‌گردد جایی که شاگردان کولاکویچ آن بازی را با نتیجه ۳ بر صفر به حریف قدرتمند شان واگذار کردند تیم ملی ایران در این رقابت‌ها نتوانست عنوان قابل توجهی کسب کند و در نهایت به عنوان هشتمی به کار خود پایان داد.

رقابت‌های لیگ ملتهای والیبال ته از هفتم خرداد ماه آغاز شده تا تاریخ چهارم تیرماه به میزبانی ایتالیا جریان خواهد داشت این رقابت‌ها می‌تواند برای تیم ملی والیبال ایران و البته دیگر تیم‌های شرکت کننده در آن از اهمیت بسزایی برخوردار باشد زیرا دوری والیبالیست های جهان از مسابقات در دو سال گذشته به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا آنها را حسابی از شرایط ایده‌آل دور کرده است و حضور در این رقابت‌ها می‌تواند کمک شایانی به تیم‌های ملی حاضر در المپیک داشته باشد ، تیم ملی کشورمان پس از این رقابت‌ها و در فاصله یک ماه بعد باید در رقابت‌های المپیک به مصاف تیم های ملی والیبال کانادا ونزوئلا و ژاپن برود.

بیشتر بخوانید :
تیم‌ملی والیبال ژاپن ۳ – ایران ۰/ شکست شاگردان آلکنو در گام نخست لیگ…
عبادی‌پور: پیروزی در والیبال تنها با کمک کردن بازیکنان بهم محقق می‌شود
سرمربی والیبال ژاپن: تفاوت‌مان با حریف این بود که ما می‌خواستیم خوب باشیم