مارتینز: باز نشدن دروازه‌مان از زدن شش گل اهمیت بیش‌تری دارد/ رونالدو بی نظیر است

پرتغال در دومین بازی خود در دور مقدماتی یورو 2024 از گروه (J)، موفق شد با 6 گل لوکزامبورگ را در هم بکوبد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه به نقل از «Mais Futebol»، حال روبرتو مارتینز در کنفرانس خبری پس از بازی به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخته است. او گفت:

از بازی بسیار راضی هستم. برای بسته نگه داشتن دروازه‌مان بیش‌تر از شش گلی که به ثمر رساندیم، ارزش قائلم. بازی آسانی نبود و مهم بود که در این دو بازی، ثبات داشته باشیم. 25 دقیقه نیمه اول مقابل لیختن اشتاین را دوست نداشتم اما در این بازی از بیست دقیقه اول، لذت بردم. هر چند که بیست پنج دقیقه بعدی‌اش، خوب نبود. برای بازی مقابل چنین تیم‌هایی، باید انعطاف پذیر باشید. در نیمه دوم لوکزامبورگ تاکتیکش را تغییر داد و ما نیز باید با آن سازگار می‌شدیم. از انعطاف تاکتیکی تیم خوشم می‌آید. با این حال راه زیادی در پیش داریم.

مارتینز درباره تغییراتی که در ترکیب تیمش نسبت به بازی مقابل لیختن اشتاین ایجاد کرد، گفت:

گزینه‌های زیادی روی نیمکت داریم اما تصمیم گرفتیم تغییرات را در پست‌هایی انجام دهیم که از نظر فیزیکی، (بازی در آن‌ها) سخت‌تر هستند. برایم مهم بود که عملکرد خوبی از گونزالو ایناسیو را در بازی اول (لیختن اشتاین) ببینم اما فکر می‌کنم این نیز مهم است که یک بازیکن جوان تنها پس از سه روز ریکاوری، استراحت کند. همچنین می‌خواستم (عملکرد) آنتونیو سیلوا را هنگام بازی در پستی بسیار مهم و هنگام دفاع کردن مقابل ضد حملات لوکزامبورگ، ببینم. تجربه دنیلو و روبن دیاز، باعث شدند تیم از نظر دفاعی بسیار قوی باشد. نیمکت نشینی گونسالو راموس و بازی کردن کریستیانو رونالدو؟ برای کسانی که در زمین هستند، ارزش زیادی قائلم. فقط کسانی که در بازی حضور دارند، می‌توانند نشان دهند که چه کاری از دست‌شان برای تیم بر می‌آید. هر دو آن‌ها می‌توانند در کنار هم بازی کنند. کریستیانو تجربه باورنکردنی دارد، او تنها بازیکنی است که 198 بازی ملی دارد و این تجربه اهمیت زیادی دارد. 35 بازیکن سطح بالا دارم که همه می‌توانند بازی کنند. اگر قرار باشد درباره کسانی صحبت کنیم که بازی نمی‌کنند، وارد یک چرخه اشتباه شدیم.

مارتینز در ادامه درباره کریستیانو رونالدو و بریس او، گفت:

او بازیکن بی نظیری است. تجربه‌ای که او در رختکن دارد،  بسیار مهم است. همه بازیکنان نقش مهمی دارند. جوان‌ترها به دلیل اشتیاق‌شان برای بازی و بازیکنانی مانند کریستیانو رونالدو، روی پاتریسیو و برناردو سیلوا که همراه با خودشان به تیم تجربه می‌آورند. داشتن یک رختکن کامل، اهمیت زیادی دارد.

گفتنی است که پرتغال اکنون با این برد، 6 امتیازی شده و صدرنشین گروه خود است.

انتهای پیام/