مجازات حبس برای بهترین بازیکن جام جهانی 2018

بهترین بازیکن جام جهانی 2018 حکم زندان را که از سوی دادگاه اسپانیا به دلیل فرار مالیاتی اش تعیین شده، پذیرفت.
به گزارش شبکه لحظه از نشریات اسپانیایی، لوکا مودریچ هافبک 33 ساله رئال مادرید مجازات هشت ماه زندان را به جرم فرار مالیاتی و مخفی نگه داشتن درآمدهایش، قبول کرده است. 
به نوشته روزنامه مارکا مودریچ که دو ماه پیش و در پایان جام جهانی 2018 به عنوان بهترین بازیکن مسابقات برگزیده شد و جایزه فیفا را بدست آورد، پذیرفته که گناهکار است و تاوان فرارمالیاتی اش را خواهد پرداخت.
هافبک تیم ملی کرواسی که با این تیم در جام جهانی به مقام سومی دست یافت، از سال 2012 در رئال مادرید عضویت دارد و از سالهای 2013 و 2014 مجموعا 1.6 میلیون یورو بدهی مالیاتی به اداره مالیات اسپانیا دارد.
و برای خرید مجازات زندان و پرداخت معادل نقدی آن با اداره مالیات اسپانیا به توافق رسیده است.
مودریچ از طریق یک شرکت واسطه در لوکزامبورگ در‌آمدهای تبلیغاتی اش را از دید مسئولان مالیاتی اسپانیا پنهان نگه داشته بود. طبق قوانین اسپانیا، مجازات‌‌های حبس زیر دو سال به شرط آنکه برای اولین بار رخ برای فرد متخلف در نظر گرفته شده باشند و جنبه جنایی نداشته باشند، قابل تبدیل به مجازات نقدی هستند و این قانون شامل حال مودریچ هم شده است.پیش از این نیز بازیکنانی مانند لیونل مسی، خاویر ماسکرانو و کریستیانو رونالدو و همچنین ژوزه مورینیو، سرمربی سابق رئال مادرید از این قانون برای گریز از رفتن پشت میله‌ها به خاطر فرار از پرداخت مالیات استفاده کرده بودند.
نمونه ای از آگهی هایی که لوکا مودریچ به سبب محبوبیتش در آنها ایفای نقش کرده است را اینجا ببینید: