محسن خلیلی: تیم‌های پایه با یک برنامه دو ساله به نقطه مطلوبی می‌رسند

مدیر آکادمی فوتبال پرسپولیس گفت: در تیم‌های پایه پرسپولیس ظرف چند ماه، برنامه‌های جدیدی اجرا شد و با یک برنامه دو ساله از سوی باشگاه، می‌شود به نقطه مطلوبی رسید.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  محسن خلیلی در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: هفتم تیرماه سال گذشته بود که این مسوولیت به من محول شد. این اتفاق بعد از تماس‌های تلفنی و پس از جلسه با مدیران وقت باشگاه روی داد. من هم که قبل از این به عنوان بازیکن و مدیر در خدمت پرسپولیس بودم برای این که بتوانم در بخشی از امور کاری برای پرسپولیس کرده باشم، با افتخار قبول کردم، هر چند که با توجه به شروع دیرهنگام، کار سختی داشتیم.

وی که با توجه به پایان رقابت‌های فصل تیم‌های پایه در آخرین روزهای سال گذشته درباره مسایل مربوط به این حوزه فعالیت در باشگاه صحبت می‌کرد، ادامه داد: وقتی مسوولیت را قبول کردم در عمل سرمربیان چهار رده انتخاب شده بودند. از طرفی مشکل اساسی این بود که دیگر تیم‌ها فعالیت خود را از ماه‌های قبل آغاز کرده بودند و عملا تمام بازیکنان مدنظر جذب آن‌ها شده بودند. بازیکنان با تجربه دیگر تحت قرارداد بودند و ما باید سراغ تستی‌ها و آن‌هایی می‌رفتیم که تجربه کمتری داشتند. بلافاصله تدارک برنامه استعدادیابی را دادیم که نزدیک به 15 هزار نفر در 4 رده سنی شرکت کردند. کار سنگینی بود به ویژه که بسیاری از شرکت کنندگان علاقمندانی بودند که فعالیت جدی فوتبالی نداشتند. در نهایت بازیکنانی را برای چند رده جدا کردیم با علم به این که بسیاری از آن‌ها باید مراحل اول پرورش و آماده‌سازی برای این سطح مسابقات را طی می‌کردند. همین عامل هم کار مربیان را در بعضی رده‌ها سخت‌تر کرد ولی تاثیر کارشان در نیم فصل دوم نمایان شد، چون زمان لازم بود که آن نفرات از نظر فنی و بدنی به استانداردها نزدیک شوند. دلیل نتایج نه چندان مطلوب در بعضی رده‌ها و در شروع کار، همین امر بود. ضمن آن که ما در عمل خیلی دیرتر از همه تیم‌ها کار را شروع کرده بودیم.

مدیرآکادمی فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: با وجود آن شرایط، ما در سه رده سنی، اردوهای خارج از تهران داشتیم. اتفاقات خوبی هم در این مدت روی داد. با وجود آن که زمان کمی داشتیم یک سازماندهی خوب انجام دادیم که در بعضی موارد، در پرسپولیس تازگی داشت. مساله اصلی این بود و هست که ما در واقع با یک آکادمی واقعی فوتبال روبه رو نیستیم. تمام آن چه تا قبل از این دوره دنبال شد، این بود که فقط چهار تیم پایه وجود داشت که آن هم در ساده‌ترین مسایل تدارکاتی دچار مشکل بود. نیاز بود حرکت به این سمت را آغاز کنیم. در وهله اول باید فعالیت تیم‌های پایه از حالت باری به هر جهت خارج می‌شد. با همت و یاری باشگاه قبل از هر چیز مسایل تدارکاتی تیم حل شد. خوابگاهی 15 نفره راه‌اندازی کردیم که بتوانیم بعضی استعدادها را حفظ کنیم. پرونده پزشکی برای بازیکنان تشکیل شد. برای هر تیم بدنساز در نظر گرفته شد و پزشک داشتیم. امکاناتی نظیر جی‌پی‌اس در رده‌های پایه به کار گرفته شد. برای فعالیت هر رده فعالیت هفتگی داشتیم. ارتباط خوبی هم با تیم اصلی برقرار کردیم و تعداد زیادی از بازیکنان امید تمرین در کنار تیم اصلی و با یک تیم لیگ‌برتری طراز اول را تجربه کردند. البته طبیعی بود که به آن‌ها در مسابقات فشرده امیدهای تهران نیاز داشتیم و باید برمی‌گشتند. با همکاری کادر فنی و مدیریتی تیم اصلی توانستیم از بعضی امکانات تیم اصلی هم بهره بگیریم.

محسن خلیلی درباره ارزیابی خود از نتایج تیم‌های پایه پرسپولیس، تصریح کرد: این بچه‌ها زمان زیادی در اختیار نبودند. برای این که بتوان به نقطه مطلوب، نتیجه و ارزیابی برسیم حداقل زمانی دو سه ساله نیاز است. البته در این مدت تیم امید برای اولین بار قهرمان نیم فصل شد و کمی بدشانسی آوردند که نتوانستند جایگاه خود را حفظ کنند. طبعا با ادامه برنامه‌ای که شروع شد، سال آینده می‌توانند از مدعیان اصلی باشند و برای سهمیه لیگ کشوری برنامه خواهیم داشت. در رده‌های دیگر هم مربیان باید بازیکنان جدید را آماده می‌کردند و همین باعث شد کمی زمان لازم داشته باشند. در تیم جوانان، 90 درصد نفرات، سال اولی این رده بودند و به همین دلیل از نظر فیزیک بدنی و توان شرایط پایین‌تری در تقابل با حریفان داشتند ولی رفته رفته بهتر عمل کردند.

وی درباره فصل پیش رو افزود: آقای درویش از زمانی که آمدند توجه خوبی به تیم‌های پایه نشان دادند و حمایت خوبی کردند. امیدواریم با توجه با این حمایت و توجه، تیم‌های پایه پرسپولیس برای فصل پیش رو هر چه سریعتر کار را شروع کند تا قبل از جذب بازیکنان توسط دیگر تیم‌ها، نفرات مورد نظر جذب شوند. این مساله اهمیت خیلی زیادی دارد. فکر می‌کنم با توجه به شرایط خوب و منظمی که در سال گذشته ایجاد کردیم، تعداد بیشتری از بازیکنان علاقمند شده‌اند که به رده‌های پایه پرسپولیس بپیوندند.

بیشتر بخوانید:
خلیلی: پرسپولیس یک تیم فنی خیلی خوب دارد
خلیلی: کار در آکادمی پرسپولیس، فعالیت کوتاه مدت نیست
خلیلی: قهرمانی در لحظات آخر جذاب‌تر است

انتهای پیام /