محمدی: امیدوار به کاهش محرومیت گرایی و ورودش به چرخه انتخابی المپیک هستیم

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی می‌گوید با توجه به ارتباط خوب علیرضا دبیر با نناد لالوویچ و ورود کمیته ملی المپیک به پرونده محمدعلی گرایی، امیدوار است که این کشتی‌گیر با کاهش محرومیتش بتواند وارد چرخه انتخابی المپیک شود.
به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  علی محمدی درباره تعلل در اعلام چرخه انتخابی تیم ملی فرنگی اظهار داشت: حسن آقای رنگرز به دنبال این بود که طراحی خوبی برای انتخابی تیم ملی داشته باشد و به مشکل برنخوریم چون سال المپیک است و نمی‌توانیم یک تعداد از قهرمانان‌مان را از مسابقات کشوری وارد چرخه کنیم، بچه‌های برتر مسابقات کشوری را بعد باید به تورنمنت بفرستیم. حتما طی چند روز آینده چرخه اعلام خواهد شد.

وی دررابطه با اینکه آیا تغییر در کادرفنی تیم‌های ملی فرنگی رده‌های سنی مختلف محتمل است؟، گفت: تا این لحظه که همه سرمربیان ما هستند، دوتا مربی ارشد کادرهای فنی هم تغییر نمی‌کنند، حالا شاید بنا به نتایج مسابقات کشوری، مربیان سازنده حاضر در اردو تغییر کنند.

عضو پیشین تیم ملی کشتی فرنگی دررابطه با پرونده محرومیت محمدعلی گرایی از سوی اتحادیه جهانی و پیگیری آن تصریح کرد: به رأی اعتراض کردیم. وکیل کمیته ملی المپیک دنبال کار است، چون در سال المپیک قرار داریم و از یک طرف هم گرایی یکی از مدعیان تیم ملی است. خود علیرضا دبیر ارتباط خوبی با رئیس اتحادیه جهانی دارد.

محمدی در پاسخ به این سوال که چقدر می‌توان امید داشت که محرومیت گرایی به 6 ماه کاهش پیدا کند تا بتواند شانس خود را در چرخه المپیک امتحان کند؟، گفت: تقاضای ما همین است، چون این اتفاق برای بار اول رخ داده و برای ما حائز اهمیت است که محمدعلی گرایی بتواند در چرخه وزن 77 کیلوگرم که یکی از اوزان سخت و پرمدعی دنیاست، شانس خود را امتحان کند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی درخصوص برگزاری فینال لیگ برتر و رویارویی تعدادی از مدعیان دوبنده تیم ملی با هم در خلال این رقابت‌ها عنوان کرد: به هر حال شرایط لیگ با مسابقه انتخابی خیلی فرق می‌کند چون تک کشتی است و میزان آمادگی کشتی‌گیران برای شرکت در این رقابت‌ها متفاوت از مسابقه رسمی است که بدون ارفاق وزن و با شرایط استاندارد برگزار می‌شود، اما لیگ هم همیشه تک چهره‌هایی را به کشتی ما معرفی کرده که می‌توانند در سطح تیم ملی هم مدعی شوند.

محمدی درباره اینکه آیا منعی برای ورود علیرضا نجاتی در وزن 60 کیلو و ناصر علیزاده در 87 کیلو چرخه وجود ندارد؟، گفت: نجاتی قبلا هم مشکلی برای ورود به چرخه نداشت. در خصوص ناصر علیزده هم رئیس فدراسیون یک موضوعی را گفته، او بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در فدراسیون است، ولی گاهی به خاطر ایجاد انگیزه در کشتی‌گیر، از ترفندهایی استفاده می‎‌شود و به هرحال علیزاده هم در مسابقات نظامیان جهان صاحب نشان طلای 87 کیلوگرم شد، هرچند این مسابقه سطح کیفی پایین‌تری نسبت به مسابقاتی که پیش رو داریم، داشت، اما به هرحال در سال المپیک ما باید سرمایه‌های‌مان را حفظ کنیم. ضمن اینکه در 87 کیلوگرم علیرضا مُهمدی را هم داریم که یک وزن بالاتر آمده و علاوه بر این دو نفر، چند کشتی‌گیر قدیمی ما مثل حسین نوری و یوسف قادریان هم گفته‌اند قصد شرکت در مسابقات را دارند، کشتی ورزش آماتور است، هر کسی می‌تواند بیاید و کشتی بگیرد، هر کسی بهتر بود و توانست از این جدال به عنوان نفر اول خارج شود، در کنار تیم ملی خواهد بود.

انتهای پیام/