مدال آور المپیک به جُرم اغتشاش بازداشت شد


نایب قهرمان بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن در جریان ناآرامی‌های بلاروس از سوی ماموران امنیتی این کشور بازداشت شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ، آندری کراوچنکو دارنده مدال نقره بازی‌های ۲۰۰۸ المپیک پکن در رشته ده‌گانه، در جریان تظاهرات ضد دولتی بلاروس بازداشت شد.

در جریان تظاهرات مردمی علیه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس ماموران امنیتی، آندری کراوچنکو نایب قهرمان مسابقات المپیک پکن را نیز بازداشت کردند. این درحالی است که “بنیاد همبستگی ورزشی بلاروس” با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این قهرمان المپیک هنگام بازداشت حتی در تظاهرات شرکت نداشته است.

قهرمان المپیک پکن بازداشت شد

کراوچنکو، دارنده ۲ مدال نقره جهان و قهرمان اسبق اروپا و ایوان گنین قهرمان کیک بوکس بلاروس به دلیل شرکت در “راهپیمایی دموکراسی” که اوایل این هفته در مینسک (پایتخت بلاروس) برگزار شد، به ۱۰ روز زندان محکوم شدند.

“بنیاد همبستگی ورزشی بلاروس”، کمیته ملی المپیک جمهوری بلاروس به رهبری لوکاشنکو را به ” “تشویق به خشونت مداوم و چشم بستن بر موارد مکرر تبعیض و خشونت” متهم کرده است.

این نهاد همچنین ادعا کرد “بسیاری از ورزشکاران به دلیل سخنرانی و تظاهرات علیه لوکاشنکو دستگیر شده و مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته اند. “

این گروه ادعا کرده است که ورزشکاران به دلیل شرکت در اعتراضات یا ابراز عقاید مخالف دولت، از سوی کمیته ملی المپیک جمهوری بلاروس با تبعیض مواجه هستند.

در همین رابطه تحقیقاتی توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) آغاز شده که به بلاروس هشدار داده است در صورت مشاهده نقض منشور المپیک، ممکن است این کشور با مجازات‌هایی از جمله ممنوعیت شرکت ورزشکاران بلاروس با پرچم این کشور در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ و پکن ۲۰۲۲ روبرو شود.

انتهای پیام/