مدیرعامل آلومینیوم:دست‌های پشت پرده اگر بخواهند در فوتبال فساد می‌کنند

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: با وجود قوانین جدید، اگر دست‌های پشت پرده بخواهند فسادی را در فوتبال انجام دهند، این کار را می کنند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛  محمد رجائیان در مورد تعیین سقف قرارداد در فصل جدید لیگ برتر، اظهار داشت: همکاران من حدود 10 روز است در کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ حضور دارند. کار سازمان لیگ این بار خیلی سخت شده، با توجه به اینکه سقف بودجه‌ها و آپشن‌ها را گذاشته‌اند، تک تک قراردادها را مجبورند بخوانند تا بالا و پایین نشود. بعد تازه قراردادها را جمع بزنند تا از بودجه اعلامی باشگاه‌ها بالا نزند تا بتوانند بازیکن بعدی را ثبت کنند. با این وجود اگر دست‌های پشت پرده بخواهند فسادی را در فوتبال انجام بدهند، انجام می‌دهند.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم اراک گفت: ما تعدادی باشگاه هستیم که بر اساس قانون حرکت می‌کنیم ولی باز هم این قانون هرچند نواقصی دارد اما بهتر از نبودنش است. وجود محدودیت به شکل قانونی کار را درست می‌کند. باشگاه‌هایی که در آسیا هستند که حرفی منطقی می‌زنند. حریفانی دارند که رونالدو، بنزما و… را گرفته‌اند. اگر واقعا دنبال اعتلای فوتبال ایران هستیم باید یک مدل باشگاهداری مرتب، منظم و یکسان تعریف کنیم. یکبار شارژ مالی کنیم. زمین و استادیوم بدهیم. واقعا آن‌ها را خصوصی کنیم. از آنجا به بعد بگوییم هر باشگاهی توانست دوام بیاورد، درآمدزا بود و مدیران خوبی داشت، بماند. ترکیه این کار را کرده است. ما با اینکه استعدادهای خیلی بهتری داریم نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.

وی با اشاره به موضوع حرفه‌ای سازی باشگاه‌های فوتبال، عنوان کرد: تا الان هم فدراسیون توانسته با رابطه باشگاه‌های ما را حفظ کند. در جاهایی که نقص داریم اسنادی ارائه دادند که این نقص‌ها پوشش داده شود. یکی از موارد اساسی موضوع حق پخش است. نمایندگان مجلس خوشبختانه با نامه‌هایی که باشگاه‌ها زده‌اند حساس شده‌اند. فوتبال ما فقط برای اغنیا نیست. طرفداران فوتبال قشر ضعیف جامعه هستند و از شادی‌های فوتبال لذت می‌برند.

رجائیان افزود: بنابراین کمیته تلفیق همت کند، به صورت قانونی بودجه‌ای به صداوسیما بدهد. فصل آینده در بحث حرفه‌ای سازی باید قرادادهای‌مان با صداوسیما را در آیتم‌های AFC بارگذاری کنیم.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در مورد اینکه برخی باشگاه‌‌ها معتقدند تغییرات جدید در آیین نامه نقل و انتقالات تنها به نفع یک تیم خاص شده، گفت: شاید هم اینطور باشد. شاید امسال به نفع یکی دو تیم تمام شود ولی در کل اگر این ساختار و قانون در نقل و انتقالات وجود داشته باشد، قطعا سال بعد از همین الان برای این مدل کار کردن، برنامه ریزی می‌کنیم. نباید خیلی به این موضوع توجه کنیم.

وی در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه امام خمینی اراک و به خصوص وضعیت نامناسب میکسدزون این ورزشگاه، اظهار داشت: بابت اتفاقی که افتاد و به اصحاب رسانه بی احترامی شد، عذرخواهی می‌کنم. اتفاق خوبی نبود. سازمان لیگ میکسدوزن را از روز اول در آنجا به ما معرفی نکرد. چون ساختار استادیوم قدیمی است و این موارد رعایت نشده، مجبوریم بودیم میکسدوزن را آنجا قرار بدهیم. با بازدیدی که جدیدا انجام شده، به دنبال تغییر محل میکسدزون هستیم. تغییراتی در حال انجام است. بحث VIP و CIP را هم پیگیر هستیم. نمی‌دانم به بازی اول برسد یا نه ولی قطعا استادیوم ما نسبت به خیلی از استادیوم‌های دیگر استانداردهای لازم را دارد. برای بحث بانوان هم فقط به یک حصار کشی نیاز داشتیم. آن را هم انجام دادیم و شرایط حضورشان برای بازی‌های بعد هم فراهم است.

رجائیان در مورد وضعیت عارف حاجی عیدی، گفت: تفاهمی که با ساپیا داشتیم در حال عملیاتی شدن است. امروز و فردا باید مبلغ رضایتنامه او را پرداخت کنیم تا در بازی با پرسپولیس بتوانیم او را داشته باشیم.

مدیرعامل آلومینیوم اراک در خصوص انتقاد از وضعیت تصویربرداری مسابقات در فصل گذشته، گفت: صداوسیمای مراکز استان‌ها امکانت زیادی ندارند. با صداوسیمای استان مرکزی تعاملات خوبی داشتیم. قطعا از بازی سوم شرایط خوبی خواهیم داشت. هم VIP-CIP، هم محل استقرار ناظر و دوربین‌های صداوسیما و هم بحث کابل کشی ثابت در استادیوم درست می‌شود.

پایان پیام/