مدیر تیم‌های ملی:اوج هنر تنیس ایران در دیدار با ویتنام مشخص شد

مدیر تیم های ملی تنیس گفت: اوج هنر ملی پوشان ایران در رقابت با ویتنام بود و وزن تنیس ایران در آن بازی مشخص شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، فرشاد صفتی در خصوص صعود تیم ملی تنیس به پلی آف گروه ۲ دیویس کاپ اظهار داشت: سال ٢٠١٨ آخرین حضور تنیس ایران در گروه دوم آسیا و اقیانوسیه بود. بعد از آن تغییرات در جدول کلی مسابقات ایجاد شد که بر اساس آن گروه دوم آسیا و اقیانوسیه حذف شد و گروه دوم جهانی جایگزین شد.

صفتی تاکید کرد: در گروه دوم جهانی که اخیرا ایران هم موفق به صعود به آن شد، ٢٤ تیم حضور دارند. تا به امروز ترکیب ٩ تیم از آسیا، اروپا و آمریکا مشخص شده است، تکلیف نماینده های آفریقا هم به زودی مشخص می شود.

سرپرست تیم های ملی تنیس با تاکید بر اینکه ایران با غلبه بر ویتنام و پاسیفیک عنوان قهرمانی مسابقات دیویس کاپ سریلانکا را به خود اختصاص داد و راهی گروه دوم جهانی شد، خاطرنشان کرد: البته از نظر من، اوج هنر تنیسورهای ایران در رقابت با ویتنام مشخص شد، وزن تنیس ایران در آن بازی مشخص شد.

وی ادامه داد: از نظر فدراسیون جهانی تنیس اینکه یک تیم با چهار پیروزی از گروه خود صعود کند، بی نظیر است و ایران این کار را انجام داد.

صفتی با بیان اینکه تیم ملی تنیس شهریور در مسابقات فیوچرز تونس شرکت می‌کند، در مورد تفاوت چگونگی برگزاری دیدارهای گروه دوم جهانی نسبت به مسابقات قبل توضیح داد و گفت که این رقابت ها در قالب پنج دیدار پیگیری می شود.

وی همچنین لازمه بقا در گروه دوم جهانی را حضور متوالی در مسابقات عنوان کرد و گفت: هنوز وضعیت حریفان مشخص نشده است اما اگر دیدار که پلی آف است را ببریم و در دیدار دوم هم پیروز شویم صعود می‌کنیم.

سرپرست تیم های ملی تنیس با تاکید بر اینکه پاداش ملی پوشان بابت بردهای کسب شده در سریلانکا و صعود به گروه دوم جهانی پرداخت شده است، نسبت به حضور تنیس مردان در بازی های آسیایی ابراز امیدواری کرد.

مدیر تیم های ملی تنیس گفت: سه شنبه قرار است کمیته ملی المپیک فهرست خود را برای بازی های آسیایی نهایی می‌کند، تنیس فعلا یک سهمیه در بخش بانوان دارد اما کماکان امیدواریم سهمیه های ما اضافه شده و در بخش مردان هم نماینده داشته باشیم.

پایان پیام/