مراسم اهدای جام یورو به تیم ملی ایتالیا + فیلم

تیم فوتبال ایتالیا شب گذشته با شکست تیم ملی فوتبال انگلیس در ضربات پنالتی قهرمان رقابتهای یورو شد.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بعد از گذشت یک ماه نهایتاً پرونده رقابت های جذاب و تماشایی یورو دیشب با برگزاری مسابقه فینال بسته شد؛ جایی که دو تیم انگلیس و ایتالیا در ورزشگاه ومبلی شهر لندن به مصاف یکدیگر رفتند که نهایتاً این مسابقات در ضربات پنالتی به سود ایتالیا خاتمه یافت تا این تیم قهرمان یورو لقب بگیرد. 


این انگلیس بود که کار را فوق‌العاده آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی بازی به گل اول دست یافت. ضد حمله بازیکنان این تیم با ارسال کیه‌ران تریپیر به روی دروازه همراه شد و لوک شاو با یک ضربه والی دروازه ایتالیا را باز کرد تا نتیجه 1-0 شود. ایتالیا تورنمنت را بسیار خوب شروع کرد و با اقتدار به مرحله حذفی صعود کرد؛ شاگردان مانچینی مراحل دور حذفی را هم یکی یکی پشت سر گذاشته و به دیدار پایانی رسیدند؛ دیداری که قرار بود در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شود؛ ورزشگاهی که برای مانچینی و ویالی، تداعی کننده یک خاطره تلخ بود. این دو در سال 1992 یک موفقیت بزرگ را برای سمپدرویا رقم زدند و همراه با این تیم راهی دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند؛ دیداری که در ورزشگاه ومبلی و مقابل بارسلونا برگزار شد. 90 دقیقه تلاش دو تیم برنده نداشت اما بارسلونا در وقت های اضافه موفق شد با ضربه آزاد دیدنی رونالد کومان، مقاومت سامپدوریا را شکسته و فاتح لیگ قهرمانان اروپا 1992 شود.

بعد از 29 سال و این بار در قامت مربی، مانچینی و ویالی برای برگزاری یک دیدار فینال دیگر در ورزشگاه ومبلی حضور یافتند؛ فینال یورو 2020 با ایتالیایی که بعد از سال ها توانسته بود هوادارانش را به فتح یک جام بزرگ امیدوار کند. بازی با گل زودهنگام شاو برای انگلیس، شروع سختی را برای ایتالیا به همراه داشت. شاگردان مانچینی در نیمه دوم توانستند با حملات بیرحمانه و مکررشان دروازه انگلیس را باز کنند. بازی به وقت های اضافه کشید تا ویالی و مانچینی، دژاوو را دم گوش شان احساس کنند؛ اما انگلیس توان باز کردن دروازه ایتالیا را نداشت تا بازی به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی، با درخشش دوناروما، این ایتالیا بود که برنده شد تا بغض روبرتو مانچینی ترکیده و قهرمانی تیمش را با چشمانی اشک بار جشن بگیرد؛ به این ترتیب بود که خاطره تلخ 3 دهه پیش در ومبلی جای خود را به خاطره ای شیرین داد تا بعد از این هر گاه که نام این ورزشگاه شنیده شد، ویالی و مانچینی لبخند به لب، از قهرمانی یورو 2020 صحبت کنند.

بیشتر بخوانید:
لوک شاو؛ زننده سریع‌ترین گل فینال تاریخ یورو
یورو2021/ایتالیا 1(3)-انگلیس1(2)/برای دومین بار در تاریخ یورو، قهرمان در ضربات پنالتی مشخص شد +…
آشوب در لندن پیش از شروع فینال یورو+عکس

انتهای پیام /