مربی پرتغالی از تجربه استرا درس می‌گیرد؟

شنیده می‌شود مهری حسابی توجه ساپینتو را به خود جلب کرده است و احتمالا در فصل جدید این بازیکن یکی از نفراتی باشد که سرمربی پرتغالی روی وی حساب ویژه‌ای باز خواهد کرد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، همچنین آمانوف هم شرایط مشابهی دارد و شنیده می‌شود این بازکن ازبک هم مورد توجه ریکاردو ساپینتو قرار گرفته است.

از آنجایی که سیستم پایه ساپینتو در دوران مربیگری برحسب سیستم چهاردفاعه معرفی شده است، به نظر می رسید ساپینتو در استقلال هم این موضوع را لحاظ خواهد کرد اما از آنجایی که آبی‌ها در این چند سال اخیر و با مربیان مختلف داخلی و خارجی همواره با سیستم سه‌دفاعه به میدان رفته‌اند و در سال‌های اخیر موفقیت‌های این تیم روی همین اصل و سیستم استوار بوده به‌نظر می‌رسد سرمربی پرتغالی هم چنین تدبیری را در پیش گرفته تا تیمش را با سه دفاع روانه میدان کند. البته این موضوع می‌تواند یک مزیت برای استقلال، مدافع عنوان قهرمانی محسوب شود؛ چراکه شاکله این تیم دوباره از نو ساخته نخواهد شد و ادامه روند موفق قبلی ازسوی ساپینتوی پرتغالی همچنان پیگیری می‌شود.

نکته قابل‌توجه اینکه در زمان استراماچونی نیز این تیم در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر با چهار دفاع مقابل حریفانش به میدان می‌رفت که اتفاقا استقلال در این دیدارها نتایج قابل‌قبولی را کسب نکرد اما در ادامه و با تغییر پلن و تاکتیک آبی‌ها به سه‌دفاعه، روند برای این تیم به‌طور کامل دچار تغییرات شد و نتایج درخشان استقلال استراماچونی نیز آغاز شد. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد این موضوع تجربه مناسبی برای ساپینتوی پرتغالی باشد که از همان ابتدای کار تیمش را بدون تغییر سیستم نسبت به گذشته ارنج و راهی میدان کند.

بیشتر بخوانید:
روایت رسانه بلژیکی از شکار جدید ساپینتو برای استقلال
رونمایی‌از سیستم‌استقلال‌ساپینتو درفصل جدید
دیدار دوستانه / تقابل کاپیتان سابق استقلال مقابل شاگردان ساپینتو

انتهای پیام/