مردان والیبال نشسته ایران به دنبال هفتمین قهرمانی در پارالمپیک

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در مسابقات پارالمپیک توکیو، آماده می شود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین؛ آغاز فعالیت والیبال نشسته به سال ۱۹۵۶ میلادی بر می گردد. این رشته در سال ۱۹۸۰ تحت پوشش فدراسیون جهانی (WOVD) ‌به طور رسمی وارد بازی های پارالمپیک آمستردام شد.

فعالیت والیبال نشسته در ایران به سال ۱۳۵۹ و هم زمان با برگزاری اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور بر می گردد. این رشته اولین اعزام برون مرزی خود را در سال ۱۳۶۴ و در مسابقات جهانی نروژ تجربه کرد و نخستین مدال طلای آن در بازی های پارالمپیک ۱۹۸۸ سئول به دست آمد.

مردان والیبال نشسته کشورمان از سال ۱۹۸۸ تاکنون در هشت دوره از مسابقات پارالمپیک حضور داشته اند و در بازی های سئول، بارسلون، آتلانتا، سیدنی، پکن و ریو جایگاه قهرمانی و در بازی های آتن و لندن عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

شاگردان هادی رضایی اولین سهمیه کاروان ایران در رشته تیمی را برای حضور در پارالمپیک توکیو با قهرمانی جهان در مسابقات هلند کسب کردند و قرار است برای نهمین بار، بازی های پارالمپیک را تجربه کنند.

تیم ملی والیبال نشسته کشورمان پس از کسب سهمیه توکیو، در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و نیز آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ تایلند عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و پس از آن برای کسب هفتمین قهرمانی در بازی های پارالمپیک، اردوهای آمادگی را در تهران و دیگر استان های ایران و نیز به صورت مشترک با تیم ملی روسیه برگزار کردند تا سطح آمادگی خود را برای تکرار عنوان قهرمانی پارالمپیک، حفظ نمایند.

تیم ملی کشورمان به عنوان سرگروه همراه با تیم های برزیل، چین و آلمان در گروه Bمسابقات پارالمپیک توکیو قرار دارد و با حریفان خود به رقابت می پردازد.

تیم والیبال نشسته مردان ایران با شش مدال طلا به عنوان پرافتخارترین تیم ایران در پارالمپیک به شمار می‌آید و با اعلام سازمان جهانی پاراوالیبال، در جایگاه نخست رنکینگ دنیا قرار دارد .

بیشتر بخوانید :
خبر خوب برای قهرمانان پارالمپیک/ معافیت یک فرزند از سربازی
جودوکار پارالمپیکی: تنها به مدال طلای پارالمپیک فکر می‌کنم
منصور پورمیرزایی در میان ۱۰ ورزشکار برتر وزنه برداری پارالمپیک توکیو

انتهای پیام/