مسابقات جهانی تکواندو منچستر/ پیروزی هر سه نماینده ایران در نخستین گام

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، بیست و چهارمین دوره مسابقات قهرمانی جهان 2019 از روز چهارشنبه – 25 اردیبهشت‌ماه با حضور 975 تکواندوکار از 150 کشور به میزبانی “منچستر” انگلیس آغاز و فردا (یکشنبه – 29 اردیبهشت‌ماه) به پایان می رسد.

امروز (شنبه – 28 اردیبهشت‌ماه) و در سومین روز این رقابت‌ها، مبارزات اوزان 63- و 80- کیلوگرم مردان و 53- و 67- کیلوگرم زنان پیگیری می‌شود که امیرمحمد بخشی، ناهید کیانی و پریسا جوادی به عنوان نمایندگان این روز هستد.

در وزن سوم 63- کیلوگرم سروش احمدی در مرحله مقدماتی به مصاف نماینده لبنان رفت و این دیدار با نتیجه 24 بر 2 به سود نماینده کشورمان به پایان رسید. وی در مرحله یک شانزدهم بخ مصاف “حمد موبارک” از عربستان خواهد رفت.

در وزن ششم 80- کیلوگرم و در مرحله مقدماتی، مهران برخورداری به مصاف نماینده مکزیک رفت و این دیدار با نتیجه 22 بر 13 به سود برخورداری به پایان رسید. وی در مرحله یک شانزدهم باید به مصاف نماینده آلمان برود. ” طاهیر گولس”  آلمانی برنز قهرمانی جهان 2015  و طلای قهرمانی جهان 2013 را در کارنامه خود دارد.

در وزن ششم 67- کیلوگرم تیم ملی بانوان نیز، کیمیا همتی در مرحله مقدماتی به مصاق نماینده کوبا رفت. این دیدار با نتیجه 5 بر 3 به سود نماینده کشورمان به پایان رسید.

همتی در مرحله یک شانزدهم باید به مصاف” لارن ویلیامز” از انگلیس برود. نماینده کشور میزبان عنوان قهرمانی اروپا 2018، 4 طلا، نقره و برنز گرندپری و قهرمانی مسابقات گرنداِسلم 2018 را در کارنامه خود دارد.

تیم ملی کشورمان در بخش مردان با هدایت فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربیان به مصاف رقبا می‌رود؛ در بخش زنان نیز مهرو کمرانی سرمربی و فاطمه صفرپور و ریحانه فولادی مربیان تیم هستند.

گفتنی است؛ این رقابت‌های 12G است که به نفر اول 120 امتیاز، نفر دوم 72 امتیاز، نفرات سوم 43.20 امتیاز در راستای کسب سهمیه المپیک تعلق می‌گیرد.

منبع: فارس