مسابقه انتخابی کشتی آزاد/اطری و میرزازاده صاحب دوبنده تیم ملی

نماینده گان کشورمان در مسابقات کشتی آزاد جهانی صربستان مشخص شد.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، رقابت های حساس مرحله نهایی انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت های قهرمانی جهان، به میزبانی سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد.

تماشاگران استقبال بسیار خوبی از این مسابقات دارند و حدود ۱۰ هزار تماشاگر در سالن آزادی حضور دارند.

در نخستین مبارزه برگزار شده، علیرضا کریمی چهره شاخص کشتی ایران و دارنده مدال های نقره و برنز جهان در دیدار انتخابی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل محسن مصطفوی به روی تشک رفت و در شرایطی که ۳ بر صفر از حریف خود عقب بود، در پایان با نتیجه ۶ بر ۳ به برتری رسید و حریف حسن یزدانی در فینال این وزن شد. یزدانی در صورت پیروزی مقابل کریمی صاحب دوبنده تیم ملی در مسابقات جهانی می شود اما اگر کریمی در مبارزه نخست به برتری برسد، تعیین ملی پوش این وزن بر اساس دو پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

در دیدار انتخابی وزن ۹۲ کیلوگرم، مهدی حاجیلوئیان دارنده مدال نقره جوانان جهان و امیرحسین فیروز پور دارنده مدال طلای آسیا به مصاف هم رفتند. فیروزپور در شرایطی که تا ۲ ثانیه مانده به پایان ۴ بر ۳ عقب بود، در نهایت به برتری ۶ بر ۴ رسید. به این ترتیب فیروزپور در دیدار فینال این وزن به مصاف کامران قاسمپور دارنده مدال طلای جهان می رود. قاسمپور در صورت پیروزی در مبارزه نخست به دوبنده تیم ملی می رسد اما اگر فیروزپور صاحب پیروزی شود، ملاک تعیین ملی پوش این وزن کسب ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

اما در نخستین مبارزه انتخابی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیررضا معصومی نابغه ۱۸ ساله سنگین وزن ایران و دارنده مدال طلای نوجوانان جهان ۲۰۲۱، برابر یدالله محبی سنگین وزن با تجربه کشتی ایران به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۸ بر ۲ به برتری رسید تا در دیداری حساس و تماشاگر پسند حریف امیرحسین زارع دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک در فینال سنگین وزن باشد. زارع در صورت برتری در مبارزه نخست صاحب دوبنده تیم ملی می شود اما در غیر اینصورت ملاک تعیین ملی پوش این وزن کسب ۲ پیروزی از ۳ مبارزه خواهد بود.

در دیدار انتخابی وزن ۶۱ کیلوگرم نیز رضا اطری دارنده مدال طلای آسیا با سابقه سال ها حضور در سبک وزن تیم ملی، برابر داریوش حضرتقلی زاده به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و صاحب دوبنده وزن ۶۱ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در رقابت های جهانی صربستان شد.

اما در نخستین دیدار انتخابی وزن ۹۷ کیلوگرم، محمد حسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان و مجتبی گلیج دارنده مدال برنز جهان به مصاف هم رفتند که در پایان محمدیان در یک مبارزه برتر با نتیجه ۴ بر یک به برتری رسید.

دوبنده تیم ملی در این وزن به کشتی گیری می رسد که صاحب ۲ پیروزی شود.

اما تنها انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم برگزار شد، جاییکه امین میرزازاده دارنده مدال طلای امیدهای جهان برابر علی اکبر یوسفی دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۱ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه یک بر یک صاحب برتری شد تا به عنوان ملی پوش سنگسن وزن کشتی فرنگی ایران در رقابت های جهانی صربستان انتخاب شود.

میرزازاده چندی پیش در جام تورلیخانوف موفق به شکست یوسفی شده بود و به همین دلیل با کسب پیروزی در مبارزه نخست انتخابی، صاحب دوبنده تیم ملی شد.
استقبال بسیار خوبی از این رقابت ها شده و تعداد زیادی از تماشاگران علاقمند به کشتی با حضور در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی نظاره گر این رقابت ها هستند.
سرمربی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی نیز با حضور در جایگاه کمیته فنی، از نزدیک ناظر این رقابت هاست.

غلامرضا محمدی سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد نیز در سالن رقابت ها حاضر شد و جایزه ۳ هزار دلاری انتخاب به عنوان برترین مربی آسیا را از دستان درستکار دریافت کند. همچنین از محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/