مس سونگون با کدام کیمیا طلا شد

ورزش بهترین راه برای رونق سونگون باشگاه مس سونگون از معدود باشگاه هایی است که در رشته های مختلف حرفی برای گفتن دارد.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ مس سونگون ورزقان از جمله باشگاه هایی است که با برنامه ریزی و سرمایه گذاری همزمان در رشته های مختلف مدعی است.تیم فوتسال مس سونگون به گواه کارشناسان یکی از تیم هایی است که نه تنها به لیگ فوتسال رونق و اعتبار بخشیده است بلکه چند سالی است در حیطه فوتسال از تیم های مدعی محسوب می شود .

حضور در جام باشگاه های آسیا و کسب نایب قهرمانی همچنین 5 بار قهرمانی در لیگ برتر فوتسال گواهی بر این مدعاست که امروز نام ورزقان و سونگون در اذهان تمام ایرانی ها ناخودآگاه آنها را یاد تیم پرقدرت مس سونگون در فوتسال می اندازد.

شاید تیم های ورزشی مس سونگون از خود مس هم مشهور تر شده اند و در دور دست ترین مکان های جغرافیای ایران کودکان و جوانان به خوبی ورزقان و مس سونگون را می شناسند و این به لطف ورزش است.در همین فصل اخیر هم تیم فوتسال با حضور در رتبه دوم که البته آنهم با وجود اینکه در برخی مواقع با ناداوری همراه بوده است از مدعیان محسوب می شود.

تیم فوتبال مس سونگون در رقابت های لیگ آزادگان فقط 12 امتیاز با تیم صدر نشین فاصله دارد اما وقتی به هزینه های دیگر تیم ها با مس نگاه کنیم قدر میانه جدول را هم بهتر می شناسیم.تیم فوتبال مس سونگون در چند بازی اخیر از رقابت های فوتبال دسته اول آزدگان با هدایت امیر میرزاییان  پیروز هایش بر شکست ها می چربد و از همه مهمتر فوتبالی است که این تیم بازی می کند.

پیروزی در مقابل تیم بزرگ سایپا که سالها در لیگ برتر فوتبال ایران حضور داشته و بازی های درخسان در لیگ و جام حذفی نشان از روز های خوش مسی ها در فوتبال کشور دارد.

این تیم نشان داده است با کادر فنی با دانش که در راس آن امیر میرزاییان قرار دارد که به علم روز دنیای فوتبال مجهز است و در کنار او حمید حسینی و شاهین صمدیان قرار دارند و این کادر فنی می تواند این تیم را در انتهای فصل به یک سوم ابتدایی جدول و شاید هم در جمع 4 تیم برتر این رقابت ها برسانند .

حضور شاهین صمدیان و حمید حسینی در کنار سرمربی این تیم بار فنی مس سونگون را افزایش داده است و بازیکنانی نامدار همچون مهرداد شیخ ویسی ، جودکی، فردسن عابدینی،علی پورمحمد،مهدی قریشی ، بهمن کامل،حسین فلاحیان، زینالی و نوروزی یک تیم زهر دار را برای مس به ارمغان آورده است.

توجه داشته باشیم که بازی در لیگ آزادگان در جایی که تیم همای مدعی مثل سایپا، خیبر خرم آباد و چادر ملو همچنین فجر سپاسی حضور دارند کمتر از رقابت با لیگ برتری ها نیست و از جمع همین تیم هایی که نام بردیم سایپا زهر تیم مس سونگون را چشیده است.شاید اگر هر تیم لیگ برتری فوتبال هم در این گروه قرار می گرفت روز بد و خوب داشت اما به یاد داشته باشیم در اوج تاکتیک روز دنیا و تمرین های زیاد، حمایت هایی درون سازمانی و برون سازمانی نقش به سزایی در موفقیت تیم ها دارد.

والیبال مس سونگون هم از جمله تیم هایی است که داعیه صعود به لیگ برتر را دارد و در جایگاه سوم جدول قرار گرفته است.روزگاری امتیاز تیم شاهین اهواز به مسی ها واگذار شد که کمتر کسی اسم ورزقان و سونگون را براحتی تلفظ نمی کرد و برای خیلی ها ناشناخته بود اما امروز تیم مس سونگون بعد از 14 سال از خود شاهین اهواز هم شناخته شده تر است.

در شرایط فعلی حتی باشگاه های بزرگ استقلال و پرسپولیس فقط در یک جبهه می جنگند اما مس سونگون با اتکا به برنامه ریزی مدیرانش و درایت مدیران ورزشی اش در رشته های مهمی دستی بر آتش دارد.تبلیغات، اشتغالزایی و از همه مهمتر سرگرم کردن جوانان و نوجوانان با ورزش و دمیدن روح ورزش در این شهر شاید فقط به دست ورزش بر می آمد و مدیرانی که با تلاش مس سونگون را در رده برترین های ورزش ایران قرار دادند.اما گویا این اقتدار، این شرایط خوب و … به مذاق خیلی ها خوش نیامده است و با سنگ اندازی قصد دارند این قطار موفق را متوقف کنند .

از خط دهی و فشار بر تماشاگران و هواداران تیم های مس سونگون تا مدیرانی که مترصد فرصت هستند تا این باشگاه را وارد بحران کنند.یاسر نجف زاده مدیر عامل مس سونگون از زمان بر عهده گرفتن سکان هدایت این باشگاه تاکید داشت که تمام موفقیت ها به همه ارکان و ادوار باشگاه و همچنین حمایت مردم بوده است.

باید توجه داشت که مدیر عامل این تیم دارای مدرک مربیگری است و دانش و علم روز دنیا در مورد فوتبال را دارد و شاید اگر فوتبالی به این ماجرا نگاه کنیم این  تیم فرصت بهتر شدن دارد و در روز های آتی در صورت حمایت می تواند روز های خوبی را برای سونگونی ها رقم بزند.

تیم فوتبال مس در آخرین بازی از جام حذفی روز گشذته موفق شد با 3 گل به دور بعد راه پیدا کند و در این بازی درخشش پور محمد و نجفی این پیروزی شیرین را رقم زد تا در مراحل بعدی در مقابل دیگر تیم های بزرگ فوتبال مسی ها طعم درخشش و شگفتی را بچشند.