مشکل مالی اعزام تیراندازان به هند را لغو کرد

مسئول سازمان تیم‌های ملی تیراندازی با تفنگ گفت: با توجه شرایط ارزی موجود در کشور منابع مالی مورد نظر فدراسیون تأمین نشد و اعزام تیراندازان به هند لغو شد.

به گزارش گروه ورزشی لحظه،  ناصر رسولی در خصوص آخرین وضعیت اعزام تیم‌های ملی تیراندازی به جام جهانی هندوستان، اظهار داشت: برای حضور در جام جهانی تفنگ و تپانچه در بوپال هندوستان اردوهای تیم ملی با حضور تعداد زیادی  از تیراندازان از دی ماه آغاز شد و مربیان برای این اردو برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را در نظر گرفتند. برای مثال اردوی تپانچه در دو مقطع خارج از تهران و در خراسان رضوی و هرمزگان برگزار شد که جا دارد از روسای هیات های استانی و همکاران آنها به خاطر میزبانی و برنامه‌هایی که در جهت بهتر برگزار شدن اردو داشتند تشکر کنیم.

وی در ادامه افزود: بخشی از اردوها در تهران با برنامه‌ریزی ویژه مربیان پیگیری شد و برای مشخص شدن نفرات اعزامی، اواسط بهمن ماه سه رکوردگیری در تپانچه و همین تعداد را در تفنگ داشتیم و نفرات اعزامی با توجه به شیوه نامه ها معین شدند. بر همین اساس در تپانچه جواد فروغی، وحید گلخندان، محمد رسول عفتی، گلنوش سبقت الهی و هانیه رستمیان و در تفنگ امیرمحمد نکونام، پوریا نوروزیان، نجمه خدمتی، الهه احمدی و فاطمه امینی در رکوردگیری ها انتخاب و ثبت نام انجام شد.

مسئول سازمان تیم‌های ملی تاکید کرد: تمامی اقداماتی که برای اعزام تیم لازم بود، در زمان مقرر انجام شد. با چند چالش برای اعزام رو‌به‌رو بودیم از جمله تهیه بلیط، تهیه روادید، اخذ مجوز حمل سلاح و تامین منابع مالی.با توجه به برگزاری مسابقات در بوپال با ۱۴ ساعت فاصله نسبت به دهلی و وجود تنها یک مسیر داخلی، نگرانی وجود داشت که سلاح و مهمات در زمان مقرر به دست ورزشکاران نرسد اما پس از مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده، مجور حمل سلاح دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر مربوط به تامین منابع مالی بود و ما با توجه به شرایط فعلی ارز به بیش از ۳ میلیارد تومان برای اعزام نیاز داشتیم. فدراسیون برای پوشش هزینه‌های اعزام فدراسیون از چند محور پیگیر مسئله بود و با چند شرکت و بخش خصوصی مذاکره کرد‌. همچنین به منظور دریافت بودجه فدراسیون با وزارت ورزش نیز مذاکراتی انجام شد اما این امر در زمان مقرر انجام نشد و به دلیل تامین نشدن بودجه مورد نیاز، اعزام لغو شد.

رسولی در پایان عنوان کرد: سال آینده سال بسیار مهمی برای فدراسیون تیراندازی است چرا که بازی های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک برگزار می شود و برای حضور موفق در این رویدادها نیازمند حمایت های ویژه از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم.

انتهای پیام/