مقایسه عملکرد مسی و رونالدو در سال ۲۰۲۲

در حالی که لیونل مسی سال ۲۰۲۲ را هیچ‌گاه به خاطر قهرمانی در جام‌جهانی از یاد نخواهد برد، کریستیانو رونالدو اصلاً علاقه‌ای ندارد به یاد آورد که در این سال چه اتفاقاتی رخ داده است!

به گزارش شبکه ورزشی لحظه، در حالی که لیونل مسی سال ۲۰۲۲ را هیچ‌گاه به خاطر قهرمانی در جام‌جهانی از یاد نخواهد برد، کریستیانو رونالدو اصلاً علاقه‌ای ندارد به یاد آورد که در این سال چه اتفاقاتی رخ داده است! از کریسمس هم گذر کردیم و به پایان سال ۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم. با فرار رسیدن سال ۲۰۲۳، می‌توان عملکرد ستاره‌های فوتبال را در یک سال میلادی تحلیل و بررسی کرد؛ سالی که شامل نیم‌فصل دوم فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۱ و نیم‌فصل نخست فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ می‌شود. حتی اگر لیونل مسی ۳۵ ساله باشد و کریستیانو رونالدو ۳۷ ساله، باز هم تا وقتی که کفش‌های‌شان را نیاویزند مقایسه بین آن‌ها جذاب خواهد بود. فوق‌ستاره‌هایی که حدود یک و نیم دهه در فوتبال سلطنت کردند و رقابتی دیدنی داشتند. سال ۲۰۲۲ برای آن‌ها کاملاً متفاوت سپری شده، به‌خصوص وقتی به ماه‌های پایانی سال رسیده‌ایم که مسی حالا در اوج قرار دارد و رونالدو در پی پیدا کردن تیم است!

مسی به اندازه عدد سنش در سال ۲۰۲۲ گلزنی کرد. لئو ۳۵ گل در رده باشگاهی برای پاری‌سن‌ژرمن و ملی برای آرژانتین به ثمر رساند. او ۳۳ مرتبه هم هم‌تیمی‌هایش را در موقعیت گل قرار داده است. رونالدو فقط ۱۶ گل زده که در دوران بازی‌اش حداقل از وقتی مطرح شد سابقه نداشته. کریستیانو تنها ۵ پاس‌گل در کارنامه‌اش داشته. در کل در حالی که تأثیرگذاری مستقیم مسی ۶۸ مرتبه بوده، این عدد برای رونالدو ۲۱ است.