مقصودی: سرمربی قزاق درد سینه داشت، گفتند سکته کرده!/ فدراسیون 5هزاردلار برای پرداخت ندارد

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، “بولت نیازیمبتوف” مربی قزاقستانی که قرار بود امروز دوشنبه جهت هدایت تیم ملی بوکس کشورمان به ایران  سفر کند به دلیل سکته قلبی در کشور خود در بیسمارستان بستری شده است.طبق تصمیم مسئولان فدراسیون وی علاوه بر هدایت تیم ملی بزرگسالان در حوزه استعدادیابی نیز با فدراسیون کشورمان همکاری کند. همچنین این مربی قزاق در حوزه کشف، تربیت و آموزش مربیان بوکس در استان های مختلف فعالیت کند اما به دلیل سکته قلبی دیگر به تهران سفر نخواهد کرد.

منوچهر مقصودی در پاسخ به این سؤال که آیا موضوع سکته کردن سرمربی تیم ملی بوکس صحت دارد یا خیر؟، گفت: من فکر نمی‌کنم موضوع سکته کردن “بولت نیازیمبتوف” واقعی باشد، احتمالا سینه‌اش درد می‌کرده و گفته‌اند او سکته کرده است، ضمن اینکه شما باید به این موضوع دقت کنید که برای حضور مربی خارجی قزاقستانی در ایران، فدراسیون بوکس باید حداقل ۵ هزار دلار به او پرداخت می‌کرد. فدراسیون این مبلغ را از کجا می‌خواهد بیاورد تا به مربی قزاقستانی پرداخت کند؟! ضمن اینکه غیر از حقوق این مربی باید هزینه خانه، رفت و آمد و… مربی قزاق را نیز فدراسیون پرداخت می‌کرد. با مشکلاتی مالی که فدراسیون دارد، این موضوع عملی نبود. من فکر نمی‌کنم دیگر آقایان بتوانند مربی خارجی بیاورند و به نظرم با همین مربیان داخلی باید ادامه بدهیم. 

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در بین گزینه‌هایی که در گذشته مطرح بوده، مربی دیگری وجود دارد که به عنوان سرمربی تیم ملی بوکس انتخاب شود؟ گفت: واقعیت این است که ما تا بخواهیم با یک مربی خارجی دیگر به توافق برسیم، فکر کنم المپیک ۲۰۲۰ رسیده است، اگر چنین تصمیمی را داریم باید طی امروز و فردا این کار را انجام دهیم، یا باید با مربیان داخلی ادامه دهیم، یا اینکه گزینه خارجی که مدنظر فدراسیون است را هر چه سریع‌تر به ایران بیاوریم که این موضوع هم نیاز به نامه‌نگاری دارد و بعید می‌دانم که چنین اتفاقی رخ دهد. 

مقصودی در پاسخ به این سوال که گویا شنیده شده شما در مقطعی هم چندین مرحله از لحاظ مالی به فدراسیون کمک کردید، آیا این موضوع صحت دارد یا خیر، عنوان کرد: بنده هیچ کمک مالی به فدراسیون نکرده‌ام، برای اینکه حسین ثوری رئیس فدراسیون شود خیلی کمک کردم، ولی مالی اصلا کمکی نکردم. در حال حاضر نیز بنده با حکم وزیر ورزش و جوانان، عضو هیأت رئیسه فدراسیون بوکس هستم. 

عضو هیأت رئیسه فدراسیون بوکس در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه احدی یکی از مربیان خوب بوکس ایران است، گفت: اکبر احدی یکی از مربیان خوب و توانمند بوکس ایران است، بنده او را به عنوان سرمربی انتخاب کردم، اما یک ایرادی که وجود داشت این بود که احدی در تیم ملی رفاقت را لحاظ می‌کرد، این یک مقدار به او ضربه زد، اما هیچ وقت در مورد اکبر احدی من حرف بدی نزدم، باز هم می‌گویم او مربی کاربلد و توانمند است. 

مقصودی در واکنش به این سوال که آیا قبول دارید همچنان بازیکن سالاری در تیم ملی وجود دارد و برخی ها که غایب در اردوهای تیم ملی هستند بازهم به اردوها دعوت شده‌اند؟، گفت:  اگر بازیکن‌سالاری وجود داشته باشد، این بی‌عرضگی مدیر تیم‌های ملی است، مدیر تیم‌های ملی باید گردن‌کلفت باشد، متأسفانه یکی از مشکلات ما عدم مدیریت است. دورانی که بنده در فدراسیون مسئولیت داشتم چه کسی جگر این کار را داشت؟! یک روز محمد ستارپور و احسان روزبهانی بالای رینگ با هم دوستانه مبارزه می‌کردند هر دو نفر را پایین کشیدم، بنده اجازه به هیچ کس نمی‌دادم کار را قاتی مسائل تیم ملی کند. اگر در بین نفرات بوکسوری نامش وجود دارد که در اردوهای تیم ملی نبوده، این بی‌عرضگی مدیر تیم ملی را نشان می‌دهد. کسی که در اردوها حضور ندارد، باید از تیم ملی خط بخورد. 

منبع: فارس