ملایی: مربی آمریکا به ما لقب “سوپر تیم” داده بود

قایقران کشورمان در مسابقات المپیک توکیو بعد از بازگشت به ایران، توضیحاتی را بیان کرد.

 به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، نازنین ملایی قایقران المپیکی ایران بعد از پایان مسابقات المپیک توکیو به ایران بازگشت. او پس از بازگشت به ایران درباره این مسابقات اظهار داشت: سطح مسابقات معلوم است و اصلا نیازی به توضیح نیست. برترین‌های هر کشور در مسابقات المپیک شرکت می‌کنند. از این جمع فقط ۱۲ نفر انتخاب شدند. بعد از شروع تمرینات و کسب سهمیه المپیک از ناحیه کمر آسیب دیدگی داشتم. 

او افزود: هدف ما این بود که به فینال C صعود کنیم. ما در پیست ۱۰۰۰ متر تمرین می‌کردیم، بنابراین نمی‌توانیم ادعای بیشتری داشته باشیم. بعد از روز اول مسابقات نسبت به حریفان شناخت پیدا کردیم که در چه زمان‌هایی رقابت را به پایان می‌رسانند. ما بعد از مسابقه مقدماتی شروع به برنامه ریزی کردیم. با توجه به برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم، وارد فینال B  شدم و بین ۱۱ نفر برتر المپیک قرار گرفتم.

ملایی ادامه داد: قبلا گفته بودم که می‌خواهم توکیو را پلی برای حضور قدرتمند در المپیک‌های پاریس و لس آنجلس قرار دهم. برترین ورزشکاران در فینال B حضور داشتند. شرایط به شکلی بود که مربی آمریکا به ما لقب “سوپر تیم” را داده بود. آن‌ها پیش بینی کرده بودند که ایران حذف می‌شود و زمانی که این اتفاق رخ نداد، استرس مهار ما نیز به آن‌ها اضافه شده بود.

او اضافه کرد: پس از اتمام مسابقات، افشین فرزام (سرمربی تیم ملی روئینگ) به من اطلاع داد که باید با توماس باخ (رئیس کمیته بین المللی المپیک) دیدار داشته باشیم. باتوجه به اینکه من ورزشکار بورسیه‌ای بودم، خیلی از این موضوع ابراز خوشحالی کردم.  

قایقران المپیکی ایران در خصوص کمبود امکانات، گفت: قبلا گفته بودم که ما جلیقه یخ نداریم، اما تنها این مورد نیست. من با جلیقه یخ قهرمان نمی‌شوم، اما با پیست ۲ کیلومتر می‌توانم عنوان قهرمانی را کسب کنم. ما به پیست استاندارد احتیاج داریم. قایق‌ها یک ماه طول کشید که از چین وارد ایران شوند، اما تقریبا یک سال در گمرک گیر کرده اند. مسئولان باید این موضوع را پیگیری کنند. این قایق‌ها شخصی نیست و بحث ملی در میان است.

او اضافه کرد: من نمی‌توانم هزینه قایق ۱۰ هزار دلاری را تامین کنم. برگزاری اردوی یک ماهه در کشوری که پیست ۲ کیلومتر دارد، هزینه زیادی خواهد داشت که از عهده من خارج است. امیدوارم بتوانیم این موارد را تامین کنیم. ما نیاز داریم که در مسابقات جهانی شرکت کنیم. وقتی می‌خواهیم در مسابقات شرکت کنیم می‌گویند چه مدالی کسب می‌کنید. من از روز اول نفر اول آسیا نبودم، اما در حال حاضر آسیایی‌ها از من می‌ترسند. تا با اروپایی‌ها مسابقه ندهیم نمی‌توانیم مدعی قهرمانی باشیم.

بیشتر بخوانید :
المپیک 2020 توکیو|قهرمانی تیم ۲ نفره تنیس بانوان جمهوری چک در المپیک توکیو
نوشیدن مشروبات الکلی در دهکده المپیک دردسر ساز شد
المپیک 2020 توکیو |روس‌ها به نیمه نهایی والیبال مردان المپیک توکیو صعود کردند


انتهای پیام/