ممبینی: با یک شکست نباید تصور کنیم هیچ کاری برای فوتبال نمی‌شود

دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: در فرصت ۱۰۰ روزه تا جام ملت‌ها این روند رو به رشد را توسعه داده و جام ملت‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ هدایت ممبینی درحاشیه مسابقات انتخابی تیم ملی فوتبال الکترونیک ایران در پاسخ به این سوال که آیا خودش تاکنون پلی‌استیشن بازی کرده است، اظهار داشت: متاسفانه بلد نیستم. البته برای فرزندانم خریده‌ام و خودم هم تلاش کردم یاد بگیرم اما کار سختی است. از سر ما گذشته است. البته دوره ما به آتاری و گیمز می‌خورد.

وی افزود: تیم ملی فوتبال EGAME فدراسیون فوتبال در جام ملت‌های ۲۰۲۳ قطر در کنار تیم ملی فوتبال حضور پیدا می‌کند. نفرات در حال انتخاب هستند.  در این دوره از مسابقات ۱۲۸ نفر از بهترین‌های رنکینگ کشور شرکت کرده‌اند. با ۳ بازیکن و یک سرمربی این تیم همزمان با تیم ملی فوتبال عازم مسابقات می‌شود و ۳ روز در این تورنمنت شرکت می‌کند. امیدوارم جذابیت‌های این بازی سبب شود گام موثری در رشد و توسعه‌اش داشته باشیم. بچه‌های ما در رنکینگ بین‌المللی جایگاه خوبی دارند و امیدوارم در جام ملت‌ها نیز موفق باشند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی AFC امیدواریم برنامه امروز و سایر برنامه‌های فدراسیون در این حوزه شروع خوبی برای توسعه و رشد این رشته باشد.

ممبینی با اشاره به قهرمانی تیم ملی فوتبال در تورنمت اردن، گفت: جزو تورنمنت‌های خوب آسیا بود که با حضور قطر قهرمان دوره قبلی جام ملت‌ها، اردن و عراق برگزار شد. همه این‌ تیم‌ها پتانسیل خوبی در آسیا دارند. روند بازی‌های ایران بسیار امیدوارکننده بود و دوستان در فیفادی‌های اخیر و تمرینات زحمات زیادی کشیده‌اند. کادرفنی نیز توانسته به ترکیب اصلی نزدیک‌تر شود. امیدواریم در فرصت ۱۰۰ روزه تا جام ملت‌ها این روند رو به رشد را توسعه داده و جام ملت‌های خیلی خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم با کمک همه دوستان، ارگان‌ها، سازمان‌ها و حمایت همیشگی مردم که پشت سر این تیم ملی است، بتوانیم با قدرت خوبی در جام ملت‌ها شرکت کنیم‌.

دبیرکل فدراسیون درمورد انتقادات شدید منتقدان از فدراسیون و تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها که با واکنش بازیکنان و کادرفنی همراه شده است، توضیح داد: این تیم ملی برای همه کشور است و حمایت چشم بسته هم نمی‌خواهیم. همه باید از بازیکنان تیم ملی که مانند یک سرباز برای کشور تلاش می‌کنند، حمایت کنند. در فوتبال رقابت و برد و باخت همیشگی است. نباید با یک باخت یا بازی ضعیف به حدی انتقادات شدیدی انجام بدهیم که تصور شود هیچ کاری برای فوتبال نمی‌شود. دیدید تیم ملی در ۸ بازی اخیرش همه را برده و کادرفنی و بچه‌ها با آرامش کارشان را انجام می‌دهند. تمرکز خوبی دارند.

ممبینی ادامه داد: فدراسیون فوتبال انتقادات سازنده را می‌پذیرد. هر پیشنهادی باشد با آغوش باز قبول می‌کمد اما امیدوارم اینگونه نباشد که برخی بخواهند با اهداف خاصی از پیشرفت تیم ملی و فدراسیون جلوگیری کنند. در همه رشته‌های ورزشی باید حمایت و انتقاد منطقی باشد. اگر غیر از این باشد، همه در یک کشتی نشسته‌ایم و جامعه آسیب می‌بیند.

وی درمورد مطرح شدن انتقادات از فدراسیون به دلیل ریاست مجدد حیدر بهاروند در سازمان لیگ که سال‌ها درگیر مسئله بازنشستگی بود، گفت: این موضوع ۳ بخش دارد. فدراسیون فوتبال تشخیص داده با توجه به تجارب بهاروند و سال‌ها حضورش در فوتبال بار دیگر به سازمان لیگ بازگردد. امسال تورنمنت‌های مختلفی مثل بازی‌های آسیایی هانگژو، مقدماتی المپیک، لیگ قهرمانان، مقدماتی جام جهانی و جام ملت های آسیا را داشتیم. بهاروند پیش از این هم مشاور سازمان لیگ و تشخیص دادیم اکنون نیز کمک حال دوستان سازمان لیگ باشد‌. این فعل و انفعالات و تغییرات همیشه در فوتبال بوده است. باید قسمت موضوع را ببینیم که بهاروند با توجه به تجربه‌اش می‌تواند خدمات بهتری انجام بدهد.

دبیرکل فدراسیون درمورد انتقادات برخی مربیان لیگ برتری نسبت به زمان بازگشت تیم ملی از اردن و اینکه بهتر بود این پرواز شب گذشته انجام شود تا بازیکنان بتوانند امروز در تمرینات باشگاه خود شرکت کنند، گفت: بخشی از  برنامه‌های پروازی در دست فدراسیون نیست. سازمان هواپیمایی باید پروازها را کنترل کند. همیشه سعی کرده‌ایم طبق برنامه کادرفنی و پشتیبانی تیم ملی بتوانیم این برنامه را کنترل کنیم. برخی مواقع زمان پرواز به خاطر سیستم هواپیمایی کشوری و مجوز دستگاه‌های بین‌المللی از دست فدراسیون خارج می‌شود‌. همین مسائل سبب می‌شود برنامه کادرفنی به شکل دقیق انجام نشود. امیدواریم بچه‌ها زودتر به تهران برسند و در تمرینات امروز باشگاه خود شرکت کنند.

ممبینی درمورد اینکه اعلام کرده شرایط تحریمی وضعیت سختی را برای فدراسیون ایجاد کرده که سبب شده جدا از پرداخت نشدن پاداش بازیکنان، کادرفنی نیز مدتی حقوق خود را دریافت نکنند و در این شرایط با توجه به جذب اسپانسر چه برنامه‌ای برای رفع این معضل دارند، اظهار داشت: فدراسیون فوتبال ۱۸ تیم ملی دارد که با کادرفنی‌شان قرارداد بسته شده است. قطعا وقتی قراردادی منعقد می‌شود، نباید مشکلی برای پرداخت دستمزد باشد اما ممکن است با توجه به برنامه هزینه و درآمدهای فدراسیون پرداخت‌ها مقداری با تاخیر صورت بگیرد. البته فدراسیون فوتبال موظف است به تعهدات قراردادی خود عمل کند.

وی با محکوم کردن جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: همه دیدیم مردم غزه اکنون با چه وضعیتی زندگی می‌کنند. تیم ملی و فدراسیون نیز حمایت خود را از مقاومت این مردم مظلوم و محروم اعلام می‌کند. این بمباران‌ها بی‌رحمانه است.

دبیرکل فدراسیون درخصوص آخرین شرایط مرتضی پورعلی‌گنجی پس از مصدومیت در بازی با قطر، عنوان کرد: باید MRI بگیرد. باید امروز بازگردد و کارهایش را انجام بدهد. سپس کادر پزشکی درمورد وضعیتش نظر بدهد و ان‌شاءالله زودتر به میادین بازگردد.

ممبینی درمورد اینکه با توجه به اعلام برنامه لیگ تا پایان نیم فصل، اردوی نهایی تیم ملی قبل از جام ملت‌ها از چه زمانی شروع می‌شود، گفت: طبق برنامه کادرفنی و فدراسیون، کمپ تیم ملی در قطر آماده شده است. دوستان ۳ ماه قبل هم بازدیدی از این کمپ داشته و ۲ هفته قبل نیز نبی، قلعه‌نویی، خراطی و مسئول امنیت تیم داشتند. برنامه‌ریزی کردیم مطابق درخواست کادرفنی تیم و برنامه کادرفنی اعزام انجام شود و تورنمنت خوبی داشته باشیم.

وی درباره بازدید از آکادمی سرخابی‌های پایتخت داشت، گفت: هرساله باشگاه‌ها باید مدارکی را به ما و کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ارجاع بدهند و امیدواریم مثل سال‌های قبل در این زمینه به مشکل نخورند. این مدارک باید توسط فدراسیون راستی‌آزمایی و برای کنفدراسیون ارجاع شود. ما اشکالاتی در بخش آکادمی استقلال و پرسپولیس دیدیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فیفا و AFC روی اکادمی‌ها است. جدی کار را پیگیری می‌کنیم. باشگاه‌ها موظف هستند 10 درصد از بودجه خودشان را صرف آکادمی کنند و آن را جدی بگیرند. از این ۲ باشگاه پرهوادار کشور بازدید کردیم که همیشه دغدغه صدور مجوز دارند. تذکراتی دادیم که باید بررسی و درمورد تجدیدنظر شود. همه باشگاه‌ها باید کم و کاستی اکادمی‌ها را جدی بگیرند و فقط به تیم بزرگسالان توجه ویژه نکنند. نتیجه تیم بزرگسالان برای هواداران مهم است اما برای آینده فوتبال و قوی کردن پایه و اساس باشگاه‌ها باید دستورالعمل‌های فیفا، AFC و فدراسیون را خیلی با جدیت دنبال کنند.

پایان پیام/