منشور المپیک به خاطر «باخ» زیر پا گذاشته می‌شود

اعضای کمیته بین‌المللی المپیک از توماس باخ خواستند تا بعد از پایان دوره ۱۲ ساله، همچنان رئیس این کمیته باقی بماند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه و به نقل از سایت rbc، پس از اینکه خوان آنتونیو سامارانچ ۲۱ سال ریاست کمیته بین المللی المپیک را بر عهده داشت، تعداد سال‌های ریاست این کمیته محدود شد. اکنون کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند قوانین را تغییر دهد تا توماس باخ همچنان رئیس بماند.

چند تن از اعضای کمیته بین‌المللی المپیک در نشست این سازمان در هند پیشنهاد کردند که توماس باخ پس از پایان دومین دوره ریاست خود در سال ۲۰۲۵ استعفا ندهد و به کارش ادامه دهد.

لوئیس مجیا اویدو از جمهوری دومینیکن با حمایت چند عضو دیگر کمیته بین المللی المپیک گفت: شما بهترین راه را برای حرکت رو به جلو به ما نشان دادید. در این شرایط بهترین انتخاب این است که توماس باخ ریاست کمیته بین المللی المپیک را بر عهده داشته باشد. باخ از پیشنهاد او تشکر کرد و گفت که به منشور المپیک بسیار متعهد است اما احتمال حضور در یک دوره دیگر را رد نکرد.

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد که این موضوع در جلسه آینده در کمیته اجرایی مطرح خواهد شد.

باخ در سال ۲۰۱۳ به مدت هشت سال رئیس کمیته بین‌المللی المپیک شد و سپس برای یک دوره جدید چهار ساله در این سمت باقی ماند.

پیش از او خوان آنتونیو سامارانچ به مدت ۲۱ سال (۱۹۸۰-۲۰۰۱) کمیته بین‌المللی المپیک را رهبری کرد. بعد از پایان دوران سامارانچ، جانشین او یعنی ژاک روگ پیشنهاد کرد که دوره تصدی خود به عنوان رئیس IOC به ۱۲ سال محدود شود.

رویترز خاطرنشان می‌کند که تاکنون هیچ یک از اعضای IOC برنامه‌ای برای کاندیداتوری برای ریاست این کمیته اعلام نکرده است و در ماه‌های اخیر شایعاتی مبنی بر ماندن باخ افزایش یافته است.

نشست بعدی کمیته بین‌المللی المپیک ژوئیه آینده در پاریس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/