مهاجم تیم ملی هلند بازنشسته شد

لوک دی یونگ، مهاجم سابق سویا و بارسلونا که در حال حاضر در پی اس وی آیندهوون است از بازیهای ملی خداحافظی کرد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه و به نقل از بی ساکر، لوک دی یونگ ۳۲ ساله که اولین بازی خود را برای تیم ملی هلند در ۹ فوریه ۲۰۱۱ انجام داد خداحافظی خود را از تیم ملی کشورش اعلام کرد و گفت: من از فوتبال ملی کنار می روم. این یک افتخار بود که در این سالها برای کشورم بازی کنم.  همیشه حضور در تیم ملی هلند برای من افتخار بود اما اکنون احساس می‌کنم زمان مناسبی است که این تصمیم را بگیرم. من می‌خواهم کاملا روی آیندهوون تمرکز کنم.

او در مجموع ۳۹ بازی از جمله یک بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و یورو ۲۰۱۲ و ۲۰۲۰ انجام داد که در آن هشت گل به ثمر رساند.

رونالد کومان، سرمربی تیم ملی هلند گفت که  از تصمیم این بازیکن شگفت زده شده ولی به آن احترام خواهد گذاشت. او گفت:  من توضیح دی یونگ را درک می کنم که او می خواهد ۱۰۰ درصد روی آیندهوون تمرکز کند. ما دلتنگ او خواهیم شد؛ هم در زمین و هم در خارج از زمین.

کومان پیش از این از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ سرمربی تیم ملی هلند بوده است. آخرین کار او حضور در بارسلونا بود جایی که این مربی عملکرد خوبی نداشت و از هدایت تیم برکنار شد.

هلند باید در تابستان برای قهرمانی در لیگ ملت های اروپا رقابت کند. تیم‌های ملی فوتبال کرواسی، ایتالیا، اسپانیا و هلند در جمع چهار تیم پایانی رقابت‌های لیگ ملت های اروپا در فصل جاری قرار دارند.

دیدارهای نیمه‌نهایی ۱۴ و ۱۵ ژوئن (۲۴ و ۲۵ خرداد) و دیدارهای فینال و رده‌بندی ۱۸ ژوئن ( ۲۸ خرداد) برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/