مهدی‌زاده: کومیته تیمی ایران شانس اصلی قهرمانی جهان است

کاراته‌کای سبک وزن ایران معتقد است، تیم کومیته ایران شانس اصلی قهرمانی در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ اسپانیا است.

به گزارش شبکه لحظه و به نقل از ایسنا:

امیر مهدی‌زاده  در خصوص روند آماده‌سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا، توضیح داد: خدا را شکر ۸ ماه است که در اردوی تیم ملی هستیم و تمرینات خوب زیادی را پشت سر گذاشته‌ایم. من در این مدت دو رویداد مهم را برای خود در اولویت قرار داده‌ام که اولین رویداد بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا بود که با توجه به شریط موجود در این رقابت‌ها به مدال نقره دست یافتم. هدف دوم من نیز رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا است که امیدوارم در این رقابت‌ها نیز بهترین عملکرد را داشته‌ باشم.

او افزود: خوشبختانه برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان نیز آمادگی خوبی دارم. امیدوارم در این مدت زمان کم باقیمانده به اعزام نیز بتوانم شرایط خوب خود را از نظر روحی و آمادگی جسمانی حفظ کنم تا بار دیگر برای کشور عزیزم افتخار آفرینی کنم.

دارنده مدال نقره کاراته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، در ادامه با اشاره به روند خوب تیم ملی ایران در چند سال اخیر، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ کاراته‌کاهای ایران در همه رقابتها عملکرد خوبی داشته‌اند و توفیق کسب مدال در این چهار دوره اخیر را به دست آورده‌ایم. در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ به مدال طلا رسیدیم که الان نیز برای تکرار آن پا به اسپانیا می‌گذاریم. آرزوی همه ما موفقیت دوباره تیم ملی کاراته ایران است و امیدوارم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم چرا که همه ملی‌پوشان زحمات زیادی کشیده و لایق بهترین‌ها هستند. از لحاظ فنی تیم خوبی داریم و ان‌شاءالله در بخش کومیته تیمی هم دوباره خوش می‌درخشیم.

او همچنین در خصوص امکانات اردوهای تیم ملی کاراته توضیح داد: به هر حال سختی برای همه وجود دارد و ما هم برای رسیدن به موفقیت باید این سختی‌ها را تحمل کنیم. فدراسیون کاراته و محمدصادق فرجی تمام تلاش خود را می‌کند تا بهترین شرایط برای تیم‌های ملی فراهم شود. با وجود این صحبت‌ها همه ملی‌پوشان تنها به هدف مهمی که دارند فکر می‌کنند. من نیز تنها به کسب مدال در رقابت‌های قهرمانی جهان فکر می‌کنم و مسائل دیگر را کنار گذاشته‌ام. با این حال امیدوارم با حمایت‌های مسئولان شرایط فدراسیون‌های ورزشی کشور در آینده بهبود یابد.

دارنده طلای جهان در خصوص شانس طلای کومیته تیمی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۸ اسپانیا، گفت: تیم ایران یکی از قدرتمندترین تیم‌های حاضر در این مسابقات است و بدون شک همه رقبا این را می‌دانند. با این وجود کاراته ورزش رکوردی نیست و همه چیز به روز مسابقه و شرایط موجود بستگی دارد. اما همه ملی‌پوشان ایران از بهترین‌ها هستند و مطمئنا یکی از شانس‌های اصلی مدال طلای این بخش، تیم ایران است. من به دلیل وزنم در این بخش حضور ندارم ولی برای تیم کشورمان آرزوی موفقیت دارم چون لایق آن بوده و برای کسب این عنوان زحمت کشیده‌اند.

مهدی‌زاده در پایان درباره رقبای اصلی اش در این رقابت‌ها، گفت: یکی از سخت‌ترین وزن‌ها برای کسب مدال وزنی است که من در آن مبارزه می‌کنم. همه رقبا در این وزن سر سخت هستند و نمی‌توانم تنها دو یا سه کاراته‌کا را به عنوان مهم‌ترین رقبا نام ببرم. کاراته‌کاهایی از برزیل، اسپانیا، ازبکستان، آذربایجان، لیتوانی و … حریفان سر سختی هستند که باید با آن‌ها مقابله کنم. با این وجود شرایط خوبی دارم و امیدوارم بتوانم بار دیگر برای کشور عزیزم ایران افتخار آفرینی کنم و با خوش‌ رنگ‌ترین مدال به ایران برگردم.