مهدی: تاریخ دربی تغییر نمی‌کند/ نتوانستیم به استقلال کمک کنیم

بر اساس اعلام سهیل مهدی تاریخ برگزاری دربی پایتخت تغییر نمی‌کند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛   سهیل مهدی در مورد حرف و حدیث هایی که پیرامون زمان برگزاری دربی مطرح شده، اظهار داشت: همانطور که قبلا اعلام شده بود بازی راس تاریخ خودش برگزار می‌شود. روزهای 22 و 23 آذر سپاهان، شمس آذر و نفت آبادان از بازی‌های باقی مانده هفته پنجم میزبان هستند. برگزاری شهرآورد تهران هم روز 23 آذر به قوت خودش باقی است. در مورد ساعت برگزاری بازی در حال صحبت هستیم. ساعتی اعلام شده که رسمیت پیدا نکرده اما اگر قطعی شود از طریق سایت سازمان لیگ اعلام می‌کنیم.

وی افزود: هنوز تغییری اعمال نشده است. این هم از جاذبه‌های شهرآورد است که یک موج رسانه‌ای ایجاد می‌شود. برخی گمانه زنی است و برخی هم مواردیست که هنوز به تصمیم نرسیده، رسانه‌ها لطف می‌کنند منتشر می‌کنند!

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در مورد بلیت فروشی دیدار پرسپولیس و استقلال، گفت: طبق سهمیه‌ای گه در نظر گرفته شده و مسیری که همیشه در مورد فروش آنلاین وجود دارد، هوادارن می‌توانند از سایت مربوطه تهیه کنند. موضوعی که اخیرا بازار سیاه و جعل بلیت خواهش می کنم با توجه به اینکه بلیت ها فقط با کدملی افراد صادر می شود عزیزان فریب نخورند که بلیت را از مسیر دیگری تهیه کنند. برخورد قانونی دارد و اگر ممانعت از ورودشان شود ما شرمنده عزیزان می شویم.ی درخصوص اینکه ارقام عجیبی مانند 10 میلیون و 15 میلیون تومان برای فروش بلیت در بازار سیاه اعلام شده، عنوان کرد: این نشان از اشتیاقاق هواداران برای ورود به ورزشگاه است. ظرفیت ورزشگاه به خاطر ساخت و سازها محدود شده، بهتر است هواداران سعه صدر داشته باشند و بازی را  از گیرنده ها دنبال کنند. همان سکوها هست و اعداد را اعلام کرده‌اند. اجازه بدهید من اعلام نکنم ممکن است اشتباه کنم. بلیت فروشی برعهده باشگاه‌ها است و ما دخل و تصرفی نداریم.

مهدی درمورد اینکه آیا برای ساخت ورزشگاه جدید در تهران با او و همکارانش مشورتی شده، اظهار داشت: هر زمان ورزشگاهی در دنیا ساخته می‌شود، اولین سازمانی که باید در کنار اعضای فنی ساخت و ساز قرار می‌گیرد فدراسیون فوتبال آن کشور است. ما هنوز افتخار این را نداشته‌ایم که در خدمتشان باشیم. امیدوارم این فرصت داده شود. الزامات ورزشی وجود دارد که مورد نیاز است و کنترل آن ها با فدراسیون مربوطه است. در عراق پیمانکاری ایرانی در مزایده‌ای برنده شد، به او گفته بودند باید فدراسیون فوتبال کشورتان شما را به عنوان پیمانکار ورزشی تایید کند. امیدوارم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم در کنار این پروژه قرار بگیرند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ درخصوص درخواست استقلال برای تاخیر در برگزاری بازی‌ها، گفت: لیگ متعلق به تمام باشگاه‌ها از جمله استقلال است. برای تمام درخواست‌ها احترام قائل هستیم. با توجه به تعطیلات آغاز فصل و 3 تورنمنتی که داشتیم؛ نیم فصل منتهی می‌شود به شروع جام ملت‌ها و برنامه‌های تیم ملی که خیلی هم مهم است.

وی تصریح کرد: آغاز و پایان لیگ انعطاف لازم را ندارد که بتوانیم در شرایط مساوی کمک کنیم. فاصله بازی‌های استقلال نرمال است. این شرایط فراهم نبود که کمکی داشته باشیم. فشار بیشتر از این را روی 3 تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا بازی می‌کنند گذاشتیم. سایر باشگاه ها از جمله استقلال که فرصت نداشتند در آسیا باشند حداقل در نیم فصل اول با آسایش بهتری در لیگ هستند. در نیم فصل دوم بعد از اینکه مرحله گروهی لیگ قهرمانان و جام ملت‌ها تمام شود باشگاه ها می‌توانند با برنامه همزمان و فشردگی کمتر بازی کنند.

مهدی درخصوص برگزاری بازی‌ها با توجه به آلودگی هوا، اظهار داشت: بازی پرسپولیس و الدحیل را پیش رو داریم. AFC نماینده‌ها و داورانش را اعزام کرده، استاندارهای لازم در دستورالعمل‌های AFC هست و ما هم معمولا به همین ها تاسی می‌کنیم. در برخی شهرها مدیران شهری به دلیل شدت آلودگی هوا اقدام به تعطیلی مسابقات کردند. خواهش می‌کنم چون فوتبال دستور العمل‌های خودش را در سازمان‌های بالا دستی دارد اجازه بدهند از این استانداردها استفاده کنیم.

وی افزود: کما اینکه بازی پرسپولیس و الدحیل برگزار می‌شود. استاندارهای فوتبال کامل است. می‌توانیم در اختیار عزیزان قرار بدهیم که بر اساس آن نظر بدهند. ایفمارک هم به خوبی نظارت می‌کند. امیدواریم آلودگی هوا از بین برود و سلامتی مردم هم به خطر نیفتد.