مهرگان: دوره‌های مربیگری بین‌المللی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال با یادآوری برگزاری آزمون‌ دوره‌های مربیگری بین المللی به زبان انگلیسی، گفت: از این پس محتوای این آزمون‌ها نیز سخت‌تر خواهد شد.

به گزارش شبکه ورزشی لحظه،  به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال در اطلاعیه‌ای بر ضرورت رعایت چهار نکته در برگزاری دوره‌های مربیگری بین‌المللی تاکید کرد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال در تشریح این اطلاعیه گفت: هفته پیش نشست آنلاینی با تاکاهیرو فوجینو مدیر جدید توسعه و فنی فدراسیون جهانی والیبال داشتیم که در این نشست تاکید زیادی بر رعایت آئین‌نامه‌ها فدراسیون جهانی در برگزاری دوره‌های مربیگری بین‌المللی شد.

جواد مهرگان با بیان این‌که تا کنون سئوالات آزمون دوره‌ها در برخی کشورها که زبان اصلی آن‌ها انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی نیست، به زبان ملی آن کشورها طراحی می‌شد، تصریح کرد: در این نشست تاکید شد که سئوالات آزمون‌های دوره‌های مربیگری باید به یکی از سه زبان انگلیسی، فرانسوی یا اسپانیایی ارائه شود و امکان ترجمه به زبان محلی نیست.

وی ادامه داد: بنابر این اگر مربی به این سه زبان رسمی فدراسیون جهانی والیبال تسلط نداشته باشد، در آزمون‌ها با مشکل جدی روبرو خواهد شد. از طرف دیگر اگر مربیانی علاقمند به حضور در دوره‌ها و استفاده از مطالب کلاس‌ها به عنوان شرکت کننده آزاد (بدون دریافت گواهی) باشند، به تعداد محدود اجازه حضور دارند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش تاکید کرد: اضافه کردن نفرات به دوره‌های مربیگری بین المللی امکان پذیر نیست و باید شرایط استاندارد فدراسیون جهانی رعایت شود. در مجموع آزمون‌ دوره‌های مربیگری تئوری و هم عملی سخت‌تر از گذشته و در ایران به زبان انگلیسی خواهد بود.

مهرگان با یادآوری توسعه والیبال در کشورهای جهان گفت: دید مدرسان فدراسیون جهانی قبلا با هدف توسعه والیبال بود و شاید کمی در رعایت استانداردهای آموزش کوتاهی می‌کردند، اما در حال حاضر تمرکز بر روی کیفیت دوره‌ها است. بنابر این شرکت کنندگان در دوره‌ها باید از نظر کیفی دارای استاندارهای مورد تایید فدراسیون جهانی والیبال باشند.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا فدراسیون جهانی برای برگزاری دوره‌های مربیگری سرانه جمعیت هر کشور را در نظر می‌گیرد یا نه؟ گفت: شرایط والیبال در کشورهای مختلف جهان متفاوت است و به همین دلیل فدراسیون جهانی موضوع سرانه جمعیت را در نظر نمی‌گیرد. به عنوان مثال در انگلستان والیبال جایگاهی ندارد، اما در لهستان و ایران یکی از ورزش‌های مهم و پرطرفدار است، بنابراین سیاست‌های برگزاری دوره‌ها به شرایط کشورها بستگی دارد.

گفتنی است نشست آنلاین مشترک کمیته آموزش، دپارتمان ارتباطات و دپارتمان توسعه و آموزش فدراسیون جهانی والیبال روز پنج‌شنبه سوم آذرماه برگزار شد.

انتهای پیام /