سالروز درگذشت ناصر حجازی؛ از محرومیت در تیم ملی تا ردصلاحیت در انتخابات ریاست‌جمهوری

دوم خردادماه سالروز درگذشت ناصر حجازی اسطوره فوتبال ایران است. دروازه بانی که بعد از مبارزه سخت با سرطان سرانجام در دوم خرداد 1390 در بیمارستان کسری تهران درگذشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه لحظه؛ ناصر حجازی یکی از اسطوره های فوتبال ایران، که کاپیتان تیم ملی و باشگاه استقلال بود بعد از مبارزه سخت با سرطان سرانجام دوم خرداد 1390 درگذشت. حجازی اما چرا نسبت به هم دوره‌ای‌های خود متفاوت بود؟ بسیاری از هم نسلی‌های حجازی عقیده داشتند او در ابراز عقیده خود صراحت بیان داشت و هیچ ترسی نداشت از اینکه نظر خود را حتی اگر مخالف باشد بیان کند.

حجازی همچنین همیشه نسبت به دغدغه های مردم و مسایل اقتصادی اظهارنظر می کرد و بی تفاوت نبود. او در سال 1384 برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد و با علم به اینکه تایید صلاحیت نخواهد شد اعلام کرد در صورت تایید صلاحیت شدن بهترین افراد را وارد کابینه خود خواهد کرد. او اما طبق انتظار ردصلاحیت شد و نتوانست وارد کارزار انتخاباتی شود.

حجازی در روزهای پایانی عمر خود در فروردین 1390 در خصوص هدفمندی یارانه ها انتقاد تندی را از دولت وقت احمدی نژاد ابراز کرد و معتقد بود کشوری که سرمایه عظیم نفت و گاز دارد نباید 40 هزار تومان به مردم بابت یارانه بدهد چرا که مردم گدا نیستند و نباید مدیریت کشور طوری باشد که مردم محتاج این مقدار پول باشند.

حجازی همچنین اوایل انقلاب اسلامی به دلیل قانون عجیب منع حضور بازیکنان بالای 29 سال از حضور در تیم ملی نیز محروم شده بود.