نامجو مطلق: حضور بانوان در جام آسیا به نفع فوتبال ایران است/حذف سرخابی ها باید جهشی برای فوتبال ما باشد

نامجو مطلق پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است که حضور تیم‌ملی فوتبال بانوان در جام ملت‌های آسیا به نفع فوتبال ایران است و باعث می‌شود مرزبندی‌ها از بین برود.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، مجید نامجو مطلق، پیشکسوت فوتبال ایران صبح شنبه در مراسم بدرقه تیم‌ملی فوتبال بانوان به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا اظهار کرد: جای خوشحالی دارد که برای اولین بار تیم‌ملی بانوان ما به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرده است. امیدوار هستم که این تیم موفق شود. اولین دلیل من این است که ما بدانیم که بانوان به اندازه آقایان تلاش می‌کنند و برای فوتبال ما افتخار کسب می‌کنند. دوما این که فضا و بستر برای دیدن بهتر خانم‌ها فراهم شود و به آن‌ها بیش‌تر توجه کنیم. باید مرز بین خانم‌ها و آقایان شکسته شود. سوما این که ما الزاماتی از سوی AFC داریم که باید بانوان در استادیوم‌ها حضور داشته باشند.

او افزود: نتایج فوتبال بانوان در سطح آسیا می‌تواند نویدبخش شکسته شدن تابوی ورود بانوان در استادیوم شود. این موضوع می‌تواند الگوی خوبی برای سایر بانوان ما باشد. باتوجه به الزامات AFC این اتفاق باید رخ دهد. حضور ما برای بدرقه بانوان می‌تواند نویدبخش شکسته شدن مرزبندی‌ها باشد. اگر ما می‌خواهیم در آسیا مطرح باشیم و فعالیت حرفه‌ای داشته باشیم باید این شرایط را در فوتبال کشورمان به وجود بیاوریم.

این پیشکسوت فوتبال ایران و استقلال درباره حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا گفت: باید تاسف خورد و این به ضرر فوتبال ما و AFC است. اعتقاد من این است که AFC با نهایت تاسف این تصمیم را گرفته چون حضور این دو تیم گرما بخش مسابقات است. استقلال دو بار قهرمان شده و دو بار نایب قهرمان شده و پرسپولیس هم دو بار نایب قهرمان آسیا شده است. به همین دلیل فکر می‌کنم AFC از این موضوع ناراحت است چرا که حضور این دو تیم به رونق مسابقات کمک می‌کرد.

نامجو مطلق ادامه داد: از بعد دیگر باید به این موضوع توجه کنیم که باید به جایگاهی برسیم که براساس فوتبال حرفه‌ای حرکت کنیم. این مانع باید جهشی باشد که از این به بعد اگر به دنبال این هستیم که در آسیا فعالیت داشته باشیم، باید این مشکل را حل کنیم. به قول آقایان ما چند سال است که به AFC دروغ گفته‌ایم. الان عصر ارتباطات است و AFC از این موضوع باخبر شده است. امیدوارم ساختار خوبی برای باشگاه‌های‌مان پیدا کنیم که فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم. الان مشکلاتی در جامعه وجود دارد ولی کشور ما به حدی غنی است که می‌توانیم باشگاه‌های‌مان را حرفه‌ای اداره کنیم.

او در پایان درباره شرایط استقلال در نیم فصل توضیح داد: فکر می‌کنم استقلال در نیم فصل خوب و درخشان ظاهر شد و هر چه گذشت بهتر عمل کرد و با قدرت صدرنشین شد. در نیم فصل دوم شرایط تیم‌ها فرق می‌کند چرا که یک سری تیم‌ها برای نیفتادن، یک سری برای گرفتن سهمیه آسیا و یک سری تیم‌ها برای قهرمانی می‌جنگند و به همین دلیل کار سخت است. استقلال برای موفقیت باید تقویت شود. به نظرم الان استقلال لیاقت صدرنشینی را دارد.

بیشتر بخوانید:

نامجو مطلق: قایدی مثل علی دایی است
نامجو مطلق: به استقلال چوب حراج زده‌اند
توضیحات نامجو مطلق درباره شکایت از استقلال

انتهای پیام/