ناکامی آمریکا در کسب ۲ سهمیه المپیک کشتی آزاد

    آزادکاران اوزان ۵۷ و ۶۵ کیلوگرم آمریکا از کسب سهمیه المپیک در رقابت‌های کسب سهمیه قاره آمریکا بازماندند.

    به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه؛ کشتی آزاد آمریکا در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ در بلگراد صربستان موفق به کسب ۴ سهمیه از ۶ سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد.

    آمریکا در این رقابت‌ها در اوزان ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب سهمیه المپیک شد اما زین ریچاردز در ۵۷ و نیکولاس لی در وزن ۶۵ کیلوگرم از این رقابت ها حذف شدند و نتوانستند صاحب سهمیه المپیک شوند.

    اما رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در قاره آمریکا روز گذشته( جمعه) در آکاپولکو در مکزیک به پایان رسید و این بار نیز بر خلاف پیش‌بینی‌ها، زین ریچاردز و نیکولاس لی از رسیدن به سهمیه المپیک بازماندند.

    زین ریچاردز در نیمه نهایی وزن ۵۷ کیلوگرم این مسابقات با نتیجه ۲ بر ۲ برابر داریان توی از پورتریکو شکست خورد و از رسیدن به فینال و کسب سهمیه المپیک بازماند.

    در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز نیکولاس لی در مرحله یک چهارم برابر آئوستین گومز از مکزیک در مبارزه‌ای که ۳۴ امتیاز داشت با نتیجه سنگین ۲۲ بر ۱۲ تن به شکست داد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند.

    به این ترتیب آمریکا برای کسب ۲ سهمیه باقیمانده المپیک در آخرین فرصت باید در در رقابت‌های جهانی کسب سهمیه المپیک که در استانبول برگزار می‌شود تلاش کند.