نظری:افتخارات فوتسال ایران متعلق به مردم است/مشکل تیم ملی کمبود بازی تدارکاتی است

به گزارش سرویس فوتبالی شبکه لحظه،  مصطفی نظری درمورد آخرین وضعیتش به عنوان دروازه‌بان لژیونر فوتسال  ایران گفت:  خدا را شاکرم شرایطم خوب است  و همانطور که اطلاع دارید سال گذشته  من در واموس اندونزی حضور داشتم و توانستیم قهرمان لیگ این کشور شویم و حدودا سه ماه است که از اندونزی برگشتم و شرایط خوبی دارم و با توجه به اینکه لیگ مالزی  لیگی نوپا است اما این لیگ کیفیت خوبی دارد اما در حد اندازه لیگ و فوتسال ایران نیست. علت حضور من در لیگ اندونزی به دلیل شرایط بد مالی باشگاه‌ها و قراردادهای پایین در لیگ برتر بود و شرایط اقتصادی بد باعث شده که اکثر بازیکنان ترجیح دهند در خارج از کشور و در لیگ‌های چین، اندونزی، مالزی و …  که در سطح اندازه لیگ ایران نیستند حضور داشته باشند. 

دروازه‌بان سابق تیم ملی گفت: حدودا سه ماه پیش برگشتم به ایران و دو پیشنهاد خوب از دو تیم لیگ برتری داشتم اما به خاطر شرایط مالی که در قراردادشان وجود داشت حاضر نشدم با آن تیم‌ها قراردادم را منعقد کنم و در حال حاضر  چند پیشنهاد خارجی دارم و در حال بررسی آنها هستم.

نظری همچنین درمورد انتخاب برترین‌های فوتسال دنیا که هر ساله از سوی سایت فوتسال پلنت برگزار می‌شود و انتخابش به عنوان برترین‌ دروازه‌بان جهان در سال 2010 گفت: افتخار بزرگی برای هر کسی است که بتواند به عنوان برترین بازیکن دنیا انتخاب شود و من هم این افتخار را داشتم  که به عنوان یک ایرانی در سال 2010 به عنوان برترین دروازه‌بان جهان انتخاب شوم و این انتخاب برای بازیکنان فوتسال ما بی‌سابقه است. البته در سال 2009 حسین شمس هم به عنوان برترین مربی جهان انتخاب شد. 

وی گفت: در آن مقطع به دلیل اینکه ما مشکلات ویزا و خروج از کشور را داشتیم در زمان اهدای جوایز در برزیل حضور نداشتیم که بعد از 9 سال  و با پیگیری‌هایی که حسین شمس و چند نفر از دوستان دیگر انجام شد بالاخره این جوایز توسط سانجین سپانوویچ نماینده سایت فوتسال پلنت  که به ایران سفر کردند به دستم رسید. 

دروازبان سابق تیم ملی گفت: اما من از مسئولان فدراسیون فوتبال بخصوص کمیته فوتسال این توقع را داشتم که حداقل باید این موضوع را در آن زمان و یا بعد از آن پیگیری می‌کردند که این جوایز به دستمان برسد. افتخار برترین‌های دنیا مربوط به شخص نظری نیست این افتخار متعلق به ایران و افتخاری ماندگار برای کشور است. 

وی همچنین درمورد تیم ملی فوتسال گفت: من سالهاست که درمورد تیم ملی صحبت نکردم اما می‌دانم تیمی خوب و جوان داریم و جوان‌ها و با تجربه‌ها در کنار هم می‌توانند مجددا برای ایران افتخارآفرینی کنند اما تنها مشکلی که وجود دارد کمبود بازی تدارکاتی برای این تیم است و من فکر می‌کنم باید فدراسیون قبل از امسال بازی‌های تدارکاتی بیشتری برای این تیم در نظر می‌گرفت.

وی در پایان گفت: در حال حاضر با توجه به مسابقات  آسیایی زیر 20 سال تبریز و جام باشگاه‌های آسیا زنگ خطر برای فوتسال ما به صدا در آمده است و تیم‌هایی که در گذشته برای ما مدعی نبودند در حال حاضر مدعی قهرمانی هستند امیدوارم هر چه زودتر مسئولان ورزشی به خصوص فدراسیون فوتبال و کمیته فوتسال برای تیم ملی بازی‌های تدارکاتی بیشتری در نظر بگیرند. اما مطمئنم بازیکنان تیم ملی می‌توانند از نام فوتسال ایران به خوبی دفاع کنند.

منبع: فارس