نظر آقای رئیس تغییر کرد/ پاکدل: انشالله هندبال را به انتخابی المپیک اعزام کنیم

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه، علیرضا پاکدل درمورد ابهام در اعزام تیم ملی هندبال به رقابت‌های انتخابی المپیک اظهار داشت: من هیچگاه نگفتم که تیم ملی به رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام نمی‌شود، بلکه گفتم که شانس زیادی برای انتخاب شدن نداریم و به همین دلیل باید موضوع را بررسی کنیم. در حال حاضر باید بگویم که در حال فراهم کردن شرایط هستیم تا انشالله تیم ملی به این بازی‌ها اعزام شود.

وی ادامه داد: ما مسابقات قهرمانی آسیا که حکم انتخابی جهان دارد را هم در پیش داریم و باید برای آن بازی‌ها هم برنامه‌ریزی کنیم. اعضای کمیته فنی انتخاب شده‌اند و تلاش می‌کنیم طی هفته آینده نخستین جلسه این کمیته برگزار شود تا بتوانیم بهتر و دقیق‌تر درمورد تیم ملی تصمیم‌گیری کنیم. تمام نفرات حاضر در کمیته فنی از باتجربه‌ها و اهالی هندبال هستند که باید از نظرات کارشناسی آنها استفاده شود.

رئیس فدراسیون هندبال درمورد شرایط تیم ملی هندبال ساحلی که باید به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شود، خاطرنشان کرد: ما یک دوره مسابقات بین‌المللی هندبال ساحلی را به میزبانی اصفهان خواهیم داشت که از فردا آغاز می‌شود. تیم‌های زیادی برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کردند، اما با توجه به شرایط تنها تیم عمان توانست حضورش را قطعی کند. این مسابقات می‌تواند تجربه بسیار خوبی برای ملی‌پوشان ساحلی ایران باشد تا با آمادگی بالا به رقابت‌های آسیایی اعزام شوند.

پیش از این پاکدل در صحبت‌های خود اعلام کرده بود که «رقابت‌های انتخابی المپیک به میزبانی قطر نزدیک‌ترین رویداد تیم ملی بزرگسالان است که احتمال دارد ایران در آن مسابقات حضور پیدا نکند. برای این موضوع دلایلی هم داریم؛ سهمیه آسیا برای حضور در المپیک یک و نیم است. تیم ملی قطر در چند سال اخیر سطح خود را از آسیا جدا کرده و شانس اول حضور در المپیک است. تیم بحرین پیشرفت بسیار خوبی داشته و خود را بسیار به قطر نزدیک کرده است. با این شرایط باید بپذیریم که ایران امسال شانس زیادی برای حضور در المپیک ندارد.»

منبع: فارس