نقش سایپا در افطاری «پُر و پیمان» و پُر ماجرای عزیزی خادم!

احمد میرزیایی ان یکی از اساتید عرصه رسانه و پیشکسوت ورزشی در نقد اقدام فدراسوین فوتبال در دعوت از برخی سردبیران به مراسم افطاری یادداشتی منتشر کرد.


به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه،  متن یادداشت احمد میرزاییان در نقد اقدامات اخیر عزیزی خادم در فدراسیون فوتبال به شرح زیر است :

دریغا که در این روزها و شبهای عزیز باید از ناملایمات و جفایی که به ورزش و فوتبال ما روا می دارند بنویسیم و افسوس بخوریم.
متاسفانه برخی از همکاران با غفلت از اصل ماجرا به فرع موضوع حادث شده پرداختند.

بحث افطاری دادن‌و جلسات هم اندیشی و برگزاری امثال این محافل کار درستی است که در جای خود اگر با انتقال تجارب و در حد مشاوره باشد به سود ورزش ما است.
متاسفانه در پشت ماجرای افطاری اخیر ،موضوعات بسیار مهمی نهفته است که دوستان همکار و اهالی رسانه باید با ظرافت و درایت این مسائل نهان و آشکار آن را برای افکار عمومی تبیین و تشریح کنند.
طی ۳۸ سال فعالیت رسانه ای همواره‌ اعتقاد داشته و دارم‌ که حضور همکاران به عنوان‌مسئول و کارمندو مدیر روابط عمومی و پست هایی از این قبیل باعث خدشه جدی به استقلال خبری و رسالت فرهنگی می شود و حرمت قلم را زیر سوال می برد
شوربختانه باید‌ اعتراف کرد،برخی مشکلات مالی در عرصه مطبوعات وتنگناهای مالی در جراید ورزشی باعث شد تا طیفی از همکاران ناخواسته وارد‌عرصه های مدیریتی وخبری در فدراسیونها شوند.
لازم است مشفقانه از آنها بخواهیم که‌این گیرو دار از صراط مستقیم خارج نشوند و وظایف رسانه ای وخبری را انجام داده و بی جهت مجیز گویی و همراهی با اقدامات غلط را‌باب نکنند.
اما….
و اما در ارتباط با نشست اخیر و دعوت از سردبیران چند نشریه توجه دوستان را به نکات مهم ذیل جلب می کنم.
سر پرست‌ روابط عمومی فدراسیون گفته است که این مراسم از سوی باشگاه سایپا برگزار شده است.
گفتنی است‌آقای مهرداد سراجی که چند‌ماهی است‌ به‌عنوان مدیرعامل باشگاه سایپا انتخاب شده است،اخیرا به عضویت هیات رئبسه فوتبال در آمده است.
سوال اساسی این است اگر باشگاه سایپا منابع مالی در اختیار دارد،چرا این منابع را در فوتبال پایه و آکادمی سایپا به کار نمی گیرد.
از سوی دیگر چه کسی اجازه داده این‌پول از جیب کارگران سایپا درجای دیگری هزینه شود.
تحربه تلخ امثال هدایتی در فوتبال و کمکها و هدایای او‌نشان داد که چگونه این افراد با ورود به ورزش در صدد حیف و میل بیت المال بودند و‌منافع و‌مطامع خود را جستجو می کنند.
جالب اینکه مشاوران و همکاران رسانه ای ایشان در فدراسیون و باشگاه سایپا در یک اقدام غیر منتظره و به پاس خوش خدمتی آقای سراجی را به‌عنوان سرپرست کمیته فوتسال انتخاب کردند!!!
در حالی که فوتسال عناصر مجرب ،تحصیل کرده و کار بلدی در اختیار دارد،چگونه فردی که با قوانین ابتداایی فوتسال آشنایی ندارد به عنوان مدیر مربوطه برمی گزینند!!!
جالب اینکه آقایان وحید شمسایی ،حیدریان،حسین شمس ،ابطحی ،رجبی ،ورمزیار ،درودگر و دهها کارشناس و داور و بازیکن که بنده سالها به عنوان دبیر نشریه دنیای ورزش و مسئول گروه‌فوتبال با انها در ارتباط بودم،شناختی از آقای سراجی ندارند. واز این انتصاب یکه‌ خوردند!!!
متاسفانه چند جوانک تازه به دوران رسیده که مشاوران آقایان هستند،این جفا رابه فوتبال روا داشته و قبل از آن هم فردی ناشناخته به نام خورشیدی را در پست سرپرستی به تیم ملی قالب کردند.
حضور بیاتی نیا به عنوان کارشناس در تلویزیون‌ و همزمان استفاده از او در باشگاه سایپا و فراخوانی کمالوند به میدان برای تکمیل این.پازل صورت گرفته است.
مجموعه این کجرویها ، تحرکات پشت صحنه و نان قرض دادن ها و بده و بستان ها‌ مورد نقد و مطالبه عمومی است.بنابراین انتقادات را نباید به جلسه افطاری خلاصه کرد.
در برهه فعلی سکوت و خاموشی این نفرات در رسانه ها و خبرگزاریها مایه تعجب است و….
با احترام.
احمد میرزایبان

بیشتر بخوانید :
ضیافتی برای خودمانی ها با طعم سکه|دور همی چرب و نرم در فدراسیون فوتبال
واکنش فدراسیون فوتبال به شایعه مذاکره با برانکو
بیانیه فدراسیون فوتبال درمورد انتقال مالکیت ساختمان فدراسیون و باشگاه پرسپولیس

انتهای پیام/