نماینده مجلس:مربیان خارجی عامل تاخیر در شفاف سازی مالی سرخابی هاست

توانگر در مورد خصوصی سازی باشگاه های استقلال و پرسپولیس گفت: بدهی های خارجی این دو تیم و پرونده های مالی شفاف سازی این دو باشگاه را مشکل کرده است.

به گزارش سرویس ورزشی شبکه لحظه ،  مجتبی توانگر عضو کمیسیون اصل 44 مجلس افزود: آنچه که قابل توجه است طی سال های گذشته بدهی به بازیکنان و مربیان خارجی مختلف در این دو باشگاه منجربه تشکیل پرونده های حقوقی علیه این دو باشگاه شده است، و با اضافه شدن بدهی به بازیکنان روز به روز به تعداد آنها اضافه میشود و به این ترتیب امکان شفاف سازی مالی این دو باشگاه که پیش نیاز بحث واگذاری است فراهم نیست.

هنوز در مورد خصوصی سازی تردید وجود دارد

او ادامه داد: در سه ماه گذشته جلساتی با حضور مدیران و پیشکسوتان این دو باشگاه در مجلس صورت گرفته است و با توجه به اینکه در دولت های قبلی وعده ی واگذاری به مراتب داده شده است ولی هیچ گاه به نتیجه نرسیده است. باتوجه به پیگیری ها این بار عزم جدی تری وجود دارد که این اتفاق بیفتد و تا زمانی که واگذاری به مرحله ی سرانجام نرسد نمیتوان به این اتفاق مطمئن بود، و با توجه به آماده نبودن بستر مناسب از سوی دولت همچنان این نگرانی و عدم اطمینان وجود دارد که خصوصی سازی انجام نگیرد.

در واگذاری این دو تیم به بخش خصوصی باید دقت کرد

عضو کمیسیون اصل 44 مجلس گفت: مشکل اساسی این است که این بحث ها در پایان دولت ها داغ تر می شوند و دولت بدون تعیین و تکلیف چند مسئله نمیتواند این موضوع را حل کند: مسئله اول مدیریت های فعلی این دو باشگاه است که در اداره ی این باشگاهها خیلی ضعیف عمل کرده اند ، مسئله ی دوم فقدان قاعده گذاری و قوانین روشن برای تامین زیر ساخت های اقتصادی باشگاههاست، مسئله ی سوم به نحوه ی واگذاری برمیگردد که این هم روشن نیست و الان هم مشخص نیست که هر نفر چقدر از سهام این دو باشگاه را میتواند در اختیار بگیرد.
باید مراقب بود که استقلال و پرسپولیس به عنوان سرمایه های ملی بدست افراد نیفتند که با خرید سهام دیگران تبدیل شده اند به سهامداران اصلی و به دنبال بهره برداری خود از سهام این دو باشگاه باشند.

بیشتر بخوانید:
علی نژاد: با خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس بساط دلالان جمع می شود
سلطانی فر: در مورد خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس براساس برنامه حرکت می‌کنیم
خصوصی سازی سرخابی ها دوباره به تعویق افتاد

انتهای پیام/