نکونام: به هواداران استقلال مدیونم/دیدار مقابل هوادار سخت است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مشکلی ندارم به ابتدای فصل بازگردیم تا تمام بازیکنان را بگیریم و یک امتیاز یا حتی ۳ امتیاز کم کنند.

به گزارش گروه ورزش شبکه لحظه جواد نکونام در نشست پیش از بازی مقابل هوادار اظهار داشت: به خاطر تاخیر پیش آمده عذرخواهی می‌کنم‌. متاسفانه به دلیل رفت وآمد به زمین تمرین این اتفاق افتاد. درمورد بازی فردا باید مثل تمام مسابقات با تمام تمرکز و تمام وجودمان آماده شویم. قطعا بازی سختی است و باید بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم تا با تمرکز بالا آماده بازی فردا شویم تا ان‌شاءالله بتوانیم به موفقیت برسیم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که فردا هواداران را در ورزشگاه می‌بینم‌. از روز اول گفتم مدیون‌شان هستم. هواداران استقلال چه زمانی که در این تیم بودم یا نبودم همیشه به من لطف داشتند. واقعاً تا آخر عمر مدیون این هواداران بزرگ و خوب هستم. همیشه در ذهن من هستند و امیدوارم فردا بتوانیم یک بازی خوب و باکیفیت همراه با کسب نتیجه را برای آنها به ارمغان بیاوریم.

سرمربی استقلال درمورد آخرین وضعیت ثبت قرارداد بلانکو و اینکه ظاهرا باید مبلغ قرارداد بازیکنان این تیم کم شود تا او بتواند قراردادش را ثبت کند، گفت: بازیکن باکیفیتی است که نیاز داریم از او استفاده کنیم. به ویژه در شرایط فعلی که کمبود بازیکن هم داریم. اگر قرارداد امید حامدی‌فر ثبت شود، در کل ۱۸ بازیکن می‌شویم. ۲ نفر هم دروازه‌بان هستند و در کل ۱۶ بازیکن داریم. زمانی که اول فصل به استقلال آمدم و تاکید داشتیم بتوانیم تیم پرمهره و بازیکنانی داشته باشیم که بتوانند به تیم کمک کنند داشته باشیم،  به این خاطر بود که پیش‌بینی می‌کردم امسال برای فوتبال ایران سخت است زیرا با توجه به برنامه تیم امید، لیگ قهرمانان، تیم ملی بزرگسالان و وقفه‌های موجود لیگ سخت می‌شود. هر تیمی بیشتر بازیکن داشته باشد، موفق‌تر است.

نکونام عنوان کرد: درمورد بلانکو صحبت‌هایی با علی خطیر داشتیم. هنوز نتوانستیم قراردادش را ثبت کنیم. درمورد کم کردن قرارداد هم خود بازیکن تصمیم‌گیرنده است‌. مدیریت باشگاه با آنها صحبت و برخی شرایط را برای‌شان تشریح کرده است. چیزهایی است که مدیریت و خود باشگاه باید تصمیم بگیرند. باید شرایطی را فراهم کنند تا بتوانیم از این بازیکن استفاده کنیم.  امیدوارم شرایط به شکلی فراهم شود که به استقلال کمک شود.

وی اضافه کرد: اگر بنا بر کم کردن یک امتیاز طبق هزینه‌ها بود، مشکلی ندارم به ابتدای فصل بازگردیم تا تمام بازیکنان را بگیریم و یک امتیاز یا حتی ۳ امتیاز کم کنند. مشکلی نبود زیرا در طول فصل می‌شد این امتیازها را جبران کرد اما دیگر شد و متاسفانه تا نیم فصل مقداری دست ما خالی است. از روز اول گفتم و باز هم تکرار می‌کنم این بازیکنان بهترین هستند. اگر ۱۳ بازیکن هم باشیم، می‌رویم و بازی می‌کنیم، می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم. وظیفه خود را نسبت به هواداران که صاحبان اصلی باشگاه هستند، انجام می‌دهیم و سعی داریم بهترین عملکرد را در هر بازی داشته باشیم.

سرمربی استقلال درمورد اینکه این شرایط برای تیمش در شرایطی رقم خورده که تیم‌های دیگر مثل پرسپولیس و سپاهان قرارداد بازیکنان خود را ثبت می‌کنند و چه فرقی بین آبی‌پوشان با این باشگاه‌ها وجود دارد؛ توضیح داد: گفتم اگر بنا به کم کردن یک، ۲ یا ۳ امتیاز بود، موافق هستم این اتفاق برای ما هم بیفتد زیرا به خاطر اشتباه صورت گرفته ۳ امتیاز دادیم. وقتی بازیکن داشته باشید، می‌توانید در طول فصل و ۳۰ بازی این ۳ امتیاز را جبران کنید. یک امتیاز که خیلی راحت‌تر است. اگر تخلفی صورت گرفته باید همه مثل هم باشند. روز اول هم گفتم سر باشگاه و تیم ما بی‌کلاه ماند و ضرر کردیم.

نکونام تاکید کرد: طبق جلسه‌ای که با خطیر داشتیم، تصمیمی است که مدیریت باشگاه گرفته است. الان هم زمانی نیست که بخواهیم در این مورد صحبت کنیم. بنا شد تا نیم فصل کار را ادامه داده و در آن زمان تیم را تقویت کنیم. باز هم امیدواریم شرایطی فراهم شود تا بتوانیم ۴_۳ بازیکن بگیریم که بتوانند به تیم کمک کنند و از این شرایطی که از ابتدای فصل داشتیم، جدا شویم. ورود کردن به تخلف تیمی وظیفه من نیست. باشگاه، فدراسیون فوتبال و مراجعی که باید رسیدگی کنند ، به این موارد رسیدگی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند. با حرف و صحبت ما چیزی تغییر نمی‌کند. باید حواسمان به کار و برنامه خودمان باشد تا بتوانیم تیم و هواداران استقلال را خوشحال کنیم.

وی درمورد اینکه اشتباهات داوری فراموش می شود اما موضوع مهم این است که کدام تیم قهرمان می‌شود و در هفته اخیر دیدیم برخی پیشکسوتان استقلال بیانیه‌ای نسبت به اشتباهات  داوران صادر کردند، گفت: ابتدا از پیشکسوتان و بزرگان باشگاه بزرگ استقلال تشکر می‌کنم. این نشان می‌دهد باشگاه، تیم و شرایط استقلال همیشه برای آنها مهم است. دنبال دفاع از حق ما هستند تا این تیم شرایط خوبی داشته باشد.  نمی‌توان اسم آورد زیرا تاریخ استقلال به حدی بزرگ است که نباید اسم ببرم.

سرمربی استقلال ادامه داد: درمورد تیم دیگری صحبت نمی‌کنم و درباره تیم خودم می‌گویم اگر این اشتباهات به شکلی باشد که ۲ امتیاز به ما بدهند و یک امتیاز بگیرند، قهرمان روز آخر مشخص می‌شود. مثال تیم خودمان را می‌زنم تا مشکلی پیش نیاید. الان اگر صحبت کنم می‌گویند بیا و توضیح بده اما به حدی کار داریم و سرمان شلوغ است که باید تمرکزمان روی تیم باشد‌. دوست ندارم صحبتی بشود یا مشکلی پیش بیاوریم که فردا بخواهم بروم جایی و درموردش توضیح بدهم‌. خودتان می‌بینید از بازی اول تا همین دیدار آخر ما چه شرایطی برای استقلال به وجود آمد و تیم‌های دیگر چه شرایطی داشتند.

نکونام تاکید کرد: اگر در یک بازی ۳ امتیاز به ما می‌دادند، اکنون شرایط بهتری داشتیم اما ۳ امتیاز هم از ما گرفتند. شرایط به شکلی است که یک باخت یا یک برد کاملا در جدول اثرگذار است ولی به هر حال ضرر این اتفاق همیشه برای ما و سودش برای سایر رقیبان بوده است. ببینید تیم‌هایی که در بازی‌های تاثیرگذار امتیاز گرفتند، اگر ۴_۳ امتیاز از آنها کم شود، کجای جدول هستند. امیدوارم از این به بعد دیگر چنین اتفاقی نیفتد و شرایط به شکلی باشد که هر تیمی لیاقت دارد بتواند بازی را ببرد.

وی در مورد حضور بانوان هوادار در بازی فردا، گفت: اینکه هواداران ما هستند واقعا خوشحالم. هرموقع جلوی هواداران استقلال بازی می‌کردم حس و حال دیگری داشتم، جاییکه مقابل استقلال بازی می‌کردم حس و حال دیگری داشتم. خودم جای این مردم بودم. واقعا خوشخالم که این هواداران را سر تمرین یا بیرون می‌بینم. امیدوارم فردا حضور و انرژی مثبتشان به ما کمک کند و ما بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و خوشحالشان کنیم.

سرمربی استقلال افزود: به آن‌ها نیاز داریم. با توجه به شرایط سختی که قطعا تا نیم فصل خواهیم داشت، هربازی، هرروز، هرساعت و هر دقیقه نیاز داریم تا با حضورشان قدرت‌مان را بیشتر کنیم و تیم را در نهایت به موفقیت برسانیم.

نکونام در خصوص بحث حضور این تیم در کیش و بازدید خطیر از امکانات این جزیره، عنوان کرد: با خطیر جلسه داشتیم و در‌مورد چند موضوع صحبت کردیم. می‌خواهم حرع دلم را که فوتبالی هم هست بزنم؛ واقعا برای فوتبال ما بد نیست که در تهران ورزشگاهی نداریم تا استقلال به آنجا برود و بازی کند؟ این واقعا برایمان بد است.

وی افزود: اینکه برویم جای دیگری بازی کنیم راحت‌ترین کار است. اینجا نیست؟ به شهر دیگری برویم! واقعا برای فوتبال ما زشت نیست که استقلال در شهر دیگری بازی کند؟ با احترام به تمام شهرها و استان‌های کشور عزیزمان ولی برای ما بد است. به نظرم فوتبال برای ما باید تا نیم فصل در تهران ادامه داشته باشد. خواسته من هم از باشگاه همین بوده، نیم فصل تیم ملی در جام‌ملت‌هاست و در آن مدت باید کاری را انجام بدهیم یا ورزشگاه دیگری را آماده کنیم.

سرمربی استقلال گفت: اینکه استقلال بخواهد از تهران بیرون برود، واقعا برای فوتبال ما بد است. به خطیر هم گفتم شرایط طوری نیست که به کیش برویم و میزبانی کنیم. تمام برنامه ما این است که در تهران باشیم و ۳-۲ ورزشگاه را مسئولین آماده کنند تا در تهران میزبانی کنیم. اگر قرار است بازی‌ها جای دیگری برود در تهران میزبانی کنیم. خواهشم این است که در ورزشگاه آزادی تا نیم فصل بازی کنیم و بعد از آن با توجه به تعطیلی و استراحتی که فوتبال ما دارد، رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: چند هفته بدون تماشاگر در تهران بازی کردیم. الان دوباره می‌خواهیم بازی کنیم و بعد به شهر دیگری برویم. به این صورت فوتبال ما آسیب می‌بیند. هرشهری برویم بازی کنیم میزبان نیستیم چون باید سوار هواپیما شویم و به شهر دیگری برویم. هفته بعد هم دوباره یک بازی بیرون از خانه دارم و مهمان هستم. پس به ضرر تیم ما خواهد شد. از باشگاه و خطیر هم خواهش کردیم صحبت کنند بازی‌ها در تهران برگزار شود تا شرایط برایمان فراهم شود.

نکونام در خصوص اینکه آیا از امکانات تمرینی استقلال رضایت دارد، گفت: یکی از معضلات فوتبال ما کلا همین زمین است. حالا یا استادیوم یا زمین تمرین، با توجه به جمعیت و تیم‌هایی که در تهران هستند، شرایطی که باید فوتبالمان داشته باشد خوب نیست. با اینحال خداراشکر زمین تمرین ما خوب است. روزهایی در کمپ حجازی هستیم و روزهایی هم در جای دیگری تمرین می‌کنیم تا شرایط زمین‌مان را حفظ کنیم. الان هم با توجه به فصل سرما نیاز است مراقبت بیشتری کنیم. شرایطمان خداراشکر خوب است و از این بابت مشکلی نداریم.

وی در مورد تقابل با محمود فکری با توجه به حواشی گذشته، عنوان کرد: فردا استقلال با هوادار بازی دارد.

نکونام در خصوص اینکه تعطیلی لیگ به نفع او بوده یا به ضررش، گفت: قطعا اگر تیم‌ها در شرایط مسابقه باشند بهتر است. می‌توانم بگویم اول فصل در مواقعی به نفع‌مان بود اما در ادامه به ضررمان ولی الان اگر بخواهیم درموردش صحبت کنیم چیزی عوض نمی‌شود. به هرحال شرایطی بوده که فوتبال‌مان داشته است.

سرمربی استقلال در مورد اینکه این تیم همیشه مقابل هوادار برنده بوده و این مساله چقدر در روحیه بازیکنان تاثیر دارد، اظهار داشت: فوتبال اینطور است که هر روزی بازی دارید، هرتیمی بهتر بازی کند نتیجه می‌گیرد. قطعا ما هم فردا می‌رویم که تمام تلاش‌مان را به کار بگیریم و بهترین عملکرد را داشته باشیم تا به موفقیت برسیم.

وی در مورد اینکه چه صحبتی با هواداران دارد، گفت: دوست دارم به آن‌ها بگویم چیزی که در کودکی داشتم و شرایطی که همیشه در ذهنم هست؛ آن‌ها را با لباس آبی و پرچم آبی در استادیوم ببینم. استادیوم جوی داشته باشد که بازی را برای حریف سخت کند. بتوانیم با حضورشان نیرو و انرژی بیشتری برای عملکرد بهتر در زمین داشته باشیم.

نکونام درخصوص اینکه آیا پس از آشتی‌کنان او و خطیر تعامل بین کادرفنی و مدیریت باشگاه بهتر شده است، عنوان کرد: ابتدا از پیشکسوتان عزیزمان مثل حسن روشن، علی جباری، شاهرخ بیانی، ایمان عالمی، حمید بابازاده، بزرگانی که اینجا در خدمتشان بودیم و به ما لطف داشتند که آمدند و علیرضا دبیر که احساس مسئولیت کرده و این جلسه را برگزار کردند تشکر می‌کنم. همه دوستان و عزیزان فکرشان این بود شرایط برای استقلال بهتر شود.

وی افزود: تمام صحبت‌هایی که من و مدیریت باشگاه داشتیم این بود که تمام نگرانی و فکر ما بهتر کردن شرایط استقلال است. دوست دارم شرایط برای تیم بهتر شود تا هواداران خوشحال‌تر شوند. باشگاه هم مشکلاتی داشت که از قبل به امسال رسید و زیاد به آن ورود نمی‌کنم. درمورد اینکه چه اتفاقاتی در گذشته افتاده و آنها را پشت سر گذاشتیم، نیازی نیست صحبت شود. شرایط الان برای ما مهم است که خوب است‌ با توجه به صحبت‌ها و جلساتی که داشتیم وضعیت به سمتی می‌رود که با همین توان و دارایی کارمان را تا نیم فصل ادامه بدهیم. مدیریت هم تلاش خود را درمورد مسائل مالی و جذب بازیکن در نیم فصل به کار گرفته تا ان‌شاءالله بتوانیم با توجه به شرایط سختی که از پیش فصل تا الان گذراندیم و خودتان بهتر می‌دانید، وضعیت بهتر شود و امیدوارم این اتفاق برای ما بیفتد.

پایان پیام/